Audi’nin
üst orta segmentteki sportif modelleri S4 ve S4 Avant Audi Yetkili
Satıcılarında. Direkt enjeksiyonlu ve süperşarjlı, üç litrelik V6
motora sahip yeni S4 ve S4 Avant’lar, 99 bin 300 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılacak.
Audi’nin
üst orta segmentteki yeni sportif modelleri S4 ve S4 Avant satışa
sunuldu. Manuel ve yedi ileri S tronic şanzıman seçeneğinin bulunduğu
3.0lt TFSI motorlu modeller, 99 bin 300 Euro’dan başlayan fiyatlarla
satışa sunuluyor. Direkt enjeksiyonlu ve süperşarjlı, üç litrelik V6
motora sahip olan araç, 0’dan 100 km/s’te yalnızca 5.1 saniyede
ulaşırken, ortalama olarak 100 km’de sadece 9.7 lt yakıt tüketiyor.
Rakiplerine karşı üstünlüğünü pekiştirmek amacıyla yenilikçi
teknolojilerle donatılan yeni S4 ve S4 Avant’ta yer alan yedi ileri S
tronic şanzıman, viteslerin son derece hızlı değiştirilmesine olanak
tanırken, spor diferansiyel de torku, ihtiyaca göre arka tekerlekler arasında dağıtıyor.
Güçlü ve ekonomik yeni 3.0 TFSI motor
Yeni
S4 ve S4 Avant’da Audi V motor ailesinin en yeni üyesi 3.0 TFSI
motorlar bulunuyor. 2,995 cc’lik hacme sahip olan ve bir süperşarjla
donatılan bu V6 motor, 333 HP güç üretiyor. Sedan, 0 – 100 km/s
hızlanmasını sadece 5.1 saniyede tamamlarken, Avant ise bu hızlanmayı
5.2 saniyede gerçekleştiriyor: Her iki modelin de azami hızları,
sınırlandırılmış 250 km/s’e ulaşıyor.
TFSI ibaresinde yer alan
“T” harfinin artık sadece “turbo”yu değil, aynı zamanda genel anlamıyla
süperşarj kavramını da temsil ettiği 3.0’lt. V6 motor üzerinde yapılan
kapsamlı denemelerin sonuçları, süper şarjın üstünlüğünü kanıtlıyor.
Direkt enjeksiyonla bağlantılı olarak bu sistem iki turboşarjdan hem
ebatları hem de başlama performansı ve hassasiyeti açısından daha iyi
sonuç veriyor.
Süperşarja güç veren motor tahrikli kayışın,
rölanti hızından başlamak üzere tam itme gücü temin ettiği 3.0 TFSI
motor, azami 440 Nm’lik torkunu 2,500 d/dk’da elde ediyor ve bu değeri
4,850 d/dk’ya kadar değişmeden koruyor.
Yeni 3.0 TFSI, örnek
yakıt verimliliği sergiliyor; Sedan, ortalama olarak 100 km’de 9.7 lt.
yakıt harcarken, Avant ise 100 km’de 9.9 lt. tüketim yapıyor. Önceki
modele göre 3.4 litrelik bir (yüzde 26) gelişim anlamına gelen bu
verimlilik, Audi’nin benzinli doğrudan püskürtme teknolojisiyle elde
ediliyor.
Tasarımdaki yeniliklerle ortaya çıkan sportif görünüm ve iç mekan
Audi
S4 ve S4 Avant’ın dış mekan tasarımındaki yenilikler, her iki modele de
atletik ve kaslı bir görünüm kazandırıyor; özel eteklikler, alüminyum
görünümlü dış aynalar, 18 inç S tasarımlı hafif alaşım jantlar, yan
kavisli paneller, arkada kontrollü spoyler ile dörtlü egzoz sistemi.
Gündüz sürüş ışıklarına sahip Xenon plus farlar ile stoplar diğer
ayrıştırıcı unsurlar arasında yer alıyor.
Her iki modelin iç
mekân tasarımında da önemli yenilikler mevcut. Spor koltuklarda
elektrikli bel destekleri ve baldır destekleri, S4 amblemlerinin
bulunduğu, beyaz ibrelere sahip gri kadranlı ön gösterge paneli, çok
fonksiyonlu spor direksiyon simidi ve anahtar öne çıkıyor. Alüminyum
dekor unsurlarıyla bezenmiş iç mekan, siyah renkte, karbon ve huş ağacı
kaplamaların yanında paslanmaz çelikten delikli desenli kaplamalarla
destekleniyor.
Dinamizm ve performans standart
Yeni
S4 ve S4 Avant’ın V6 gücü, standart olarak sunulan, seri ve kusursuz
şekilde vites değiştiren altı ileri vitesli manuel şanzımandan
kaynaklanıyor. Ayrıca her iki model için opsiyonel olarak sunulan, son
derece dinamik ve yüksek düzeyde verimli yedi ileri S tronic şanzıman,
sürücünün direksiyon simidi üzerindeki değiştirme butonlarını
kullanarak veya doğrudan vites kolu aracılığıyla vites değişimi
yapmasına olanak tanıyor.
Audi sürüş seçimi sistemini içeren spor diferansiyel
quattro
çekiş sistemini ideal biçimde tamamlayan yeni, aktif spor diferansiyel,
direksiyon çevrildiğinde veya otomobil bir virajda hızlandığında,
gücün, kontrollü bir şekilde dış arka tekerleğe yönlendirilerek aracın
üzerine virajda tam anlamıyla baskı yapılmasını sağlıyor. Her türlü
dışa doğru çekme durumunda veya daha keskin virajlarda müdahale eden
sistem, sürücünün direksiyon başında ve yüksek yanal ivmelenmelerde
daha az efor sarfetmesini sağlıyor.
Audi Drive Select sistemi
Audi
Drive Select sistemi, yeni S4 ve S4 Avant’ta sunulan bir başka yüksek
teknoloji ürünü özellik. Hıza duyarlı servotronic direksiyonu
destekleyen bu özellik, bir düğmeye dokunulmasıyla, sürücünün “konfor”,
“otomatik” ve “dinamik” modlardan birisini tercih etmesini sağlıyor.
Araç MMI işletim sistemi ile donatıldığı takdirde, sürücünün kendi
kişisel zevklerine ve tercihlerine göre programlayabildiği dördüncü bir
mod da sağlanabiliyor.
Güvenlik ve konfor için her şey düşünülmüş
Opsiyonel
destek sistemleri sürücüye yolda daha büyük bir konfor sunuyor;
uyarlanabilir hız sabitleyici sistem (ACC) öndeki araçla aradaki
mesafeyi ayarlıyor ve fren koruma da olası arkadan çarpmalarla ilgili
uyarılarda bulunuyor. Audi Side Assist sistemi, şerit değiştirmeyi daha
güvenli hale getirirken, Audi geliştirilmiş park sistemi ise park
yerine geri geri parkı kolaylaştırıyor.
Cazip bir teknoloji
paketinin sunulduğu araçta, iletişim ve eğlence teknolojileri portföyü,
tüm rakiplere üstünlük sergileyen MMI işletim sistemi, Bang &
Olufsen’in yüksek teknoloji ürünü çözümüne kadar varan çeşitli radyo ve
ses sistemleri, iki navigasyon sistemi, iPod arayüzü ve oldukça
kullanışlı Bluetooth araç telefonu yer alıyor. Üç bölgeli delüks
otomatik klima ve uyarlanabilir far olarak bilinen dinamik viraj
aydınlatma sistemi gibi lüks özellikler de opsiyonel donanımlar
arasında yer alıyor.