Herkese keyifli forumlar dilerim. 2001 model 206 1.4 Benzinli aracım var. Aracımda rölantiye düşünce aşırı zengin karışım, egsozda patırdama, rölantide ufak dengesizlikler oluşuyor.OBD 2 cihazdan Car scann*rpro programıylada Peugeot Planet 2000 programıyla da 1. oksijen sensörünün zengin çektiğini voltaj değerleriyle net ve şekilde görüyoruz. .Bunun akabinde kalkış yaparken araba pat gaz yemiyor yığılıyor, ya stop ediyor ya da rölantide tekrar çalışmaya devam ediyor. Araç hiç bir şekilde arıza kaydı atmıyor. 4 bin devri geçince bu aptallaşma gidiyor. Performans mükemmel olmasa da iyileşiyor. Uzun yolda 160-170 kere kadar görebiliyorum. Ama şehir içi kullanım tam bir eziyet haline dönüyor. Aracın sanki arkasından birisi çekiyor gibi oluyor. Bu arıza sebebiyle araçta değişmediğim parça kalmadı. -Liste şu şekilde; 2 sefer 1. Oksijen sensörü alındı Bosch ve NTK marka Buji Bobin (NGK MARKA) 4 adet enjektör (Magnetti Marelli) Maf sensörü (Orjinal) Kanister valfi (Orjinal PSA) Boğaz kelebeği de aldım. Düşük km bir araçtan söküldü Aklınıza gelebilecek tüm her şey kontrol edildi. Olay şurda patlıyor. 1. Oksijen sensörü fişi çekilince araç normale dönüyor. Çiğ benzin atıyor ama daha stabil hale geliyor. Denediğimiz sensörler şase numarasına göre alınmasına rağmen üstündeki sensörle beraber 3 sensörde aynı sorunu yapıyor. Ustalar elektrik sorunu olsa direk beyne arıza atar diyorlar. Ama araçta sıfır arıza hiç bişey yok. Bu işin içinden çıkamıyorum çok para harcadım ama sonuç yok. Oksijen sensörü elektrik hattında bir şase, fazla akım sensörü sapıtıyor olabilir diye kendimce bir yorum yapıyorum. Böyle bir durum oluyorsa arıza kaydı atması gerekmez mi ? Fikirlerinizi bekliyorum.
|