Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

DS5'ten, Peugeot 508 2.0 163 SW - Bolca Sorunlu :)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 508 (2011-2018)
Forum Tanımlaması: Peugeot 508 'in 2011'de üretimine başlanmış 2018 sonrasında yeni versiyonu çıkmıştır.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=52926
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 08:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: DS5'ten, Peugeot 508 2.0 163 SW - Bolca Sorunlu :)
Mesajı Yazan: Turgut M
Konu: DS5'ten, Peugeot 508 2.0 163 SW - Bolca Sorunlu :)
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2024 Saat 00:55
İlk defa bir Peugeot sahibi oldum ve aranıza katılmaktan mutluyum. Arabaları severim ve forumlarda gezerken güzel paylaşımlar ve değerli bilgileri hep görmüşümdür burada. Kısmet bu güne oldu. 

Öncelikle resimle başlayalım. Arabam ve Motorum (üstü kapalı üzgünüm)
https://hizliresim.com/tw8unsl" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/gzllelp" rel="nofollow">

Ford Mondeo 2.0 ile 508 HDI 2.0 arasında kaldım. Çok zamandır beğendiğim 508 'i aldım. Sorunu ÇOK, parası AZ bir araba aldım. Ucuz etin yahnisi :) Arabaya bakmamışlar. 

Lafı çok uzatmadan;
Arabamda çeşitli arıza kodları var. Bu yüzden kim hangisini biliyorsa yorum ve bilgi paylaşabilir mi? 

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.112.3/401123/GP
DTC report
Connection profile:  Date: 28.10.2024 15:16:30
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 5
----------------------------
P0487 [0x0487]
Exhaust gas recirculation (EGR) system, throttle position control - circuit malfunction
Durum: Onaylı
----------------------------
P0215 [0x0215]
Fuel shut-off solenoid - circuit malfunction
Durum: Bekleyen hata var
----------------------------
P1497 [0x1497]
Durum: Bekleyen hata var
----------------------------
P1496 [0x1496]
Durum: Bekleyen hata var
----------------------------
P1499 [0x1499]
Durum: Bekleyen hata var
============================
Motor kontrol ünitesiMotor kontrol ünitesi
DTCs: 1
----------------------------
P0215 [0x0215]
Fuel shut-off solenoid - circuit malfunction
Durum: Bekleyen hata var

Ayrıca;
- Xenon adaptif far motorunu değiştirmem gerekiyor.
- Direksiyon pompası değişmeli çünkü sürekli ses çıkarıyor pompa. Araba çalışmasıyla birlikte arı vızıldaması gibi başlıyor.
- Anahtarsız giriş ve çalıştırma var ama sol kapıdan anahtarsız kapı açma çalışmıyor. Sağ kapıdan açmam lazım.
- Motor takozları vs diye arızalar küçülüyor. 

Şimdi yeni bir sorunla karşılaştım. Hatta 2 sorun. 
** Geçtiğimiz gün yedek anahtarın pili bitti. Start düğmesine uzun basarak kapattım eve girdim. Bu arada herhalde pili bitmiştir. Birden çalışmayı bıraktı. Daha önce de ara ara görmemezlik yapıyordu. Sonra diğer orjinal anahtarla sürdüm bir süre. Ancak onun da pilini çıkarttım araba çalışırken ve arabanın içinde pilini çıkartıp diğerine taktım. Akıllıyım ya acaba kumanda mı bozuk, anahtar mı diye çalışan pili değiştirdim. Çalışmadı. Ancak bunu yapınca, çalışan anahtarımda çalışmaz oldu. Araba çalışırken arabanın içinde bunu yaptığım için olduğunu düşünüyorum. Çünkü evde de yapmıştım, çekim alanı dışında hiç sorun olmadı. Şimdi iki anahtarım da HİÇ ÇALIŞMIYOR.
NOT: Ekranımda kumanda pili zayıf gibi bir uyarı olmadı hiç. Var mı onu da bilmiyorum. 

** Dünde arabanın yağını kontrol etmek için yağ çubuğunu çektim, sildim bir güzel ve sokup çıkarayım, yağ seviyesine bakayım dedim. Soktuğum yerde çubuğun ucu kaldı. Bilenler bilir, mühendisler neden bilmem ama 6 7 cm lik bir plastik yapmış. Uzun sert plastik ve doğal olarak kırıldı. Soktuğumda ÇIT sesini duydum ve çektiğimde 4 cm kısmı yoktu. Muhtemelen yağ değişiminde çıkar ama o zamana kadar beklemeli miyim ? Yoksa 4 ay önce yağ değişimi olmasına rağmen yine bir karteri söktürüp yağ değişimi yaptırmalı mıyım ? Bu arada umarım çıkar. 

Velhasıl, arabayı sevdim. Zaten uzun yol için aldım. Asıl sorun Şubatta Muayene var ve EGR yüzünden, far motorunun çalışmaması yüzünden, silecek motoruda var tabi su atmıyor onun yüzünden muayeneden kalacak. 

En büyük derdim şu anda EGR aslında. EGR iptali söz konusu değil. Yaptırmam. Ancak EGR hatası varken de muayeneden geçmeyecek. Normalde bazen motor ışığı yakıyor. EGR yüzünden. Hafifte çekişten düşüyor ama bazen... Bir kez stop ettikten yada ertesi gün kalmıyor hata gidiyor kendi. Ancak BAZEN olmadık şekilde yine beliriyor. Depo katkısı vardı STP 'nin Gold serisi. Onu kullanalı günlerdir yanmadı ama sistemde ODB ile bakınca görünüyor ve bu yüzden geçmeyecek. 

Şimdi burada EGR için nasıl bir çözüm bulabilirim? Yani EGR valfi ve EGR soğutucusu SET olarak mı değişmeli ? Yoksa daha basit bir çözüm olabilir mi ? Bilenlerin yardımlarına ve birazda merakla incelediğim 508 hakkında sohbete hayır demem. 

Buraya kadar sıkılmayıp okuduysanız, teşekkürler Handshake



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net