Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

207 1.6 HDİ Bakım Sonrası Sorunlar

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=52896
Tarih: 28 Eylül 2024 Saat 02:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 207 1.6 HDİ Bakım Sonrası Sorunlar
Mesajı Yazan: Mehmetdmr
Konu: 207 1.6 HDİ Bakım Sonrası Sorunlar
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2024 Saat 21:59
Herkese merhaba,

Daha önce bildiğim arızası sorunu olmayan bir araç satınaldım.
Aracın baskı balatası bittiği ve uzun zamandır değişmediği için triger setini ve baskı balatayı değiştirmek için Sakarya'da çok değerli bir ustamıza gittim.

Baskı balata ve triger değişimini yaptık. V kayışı eskimiş dedi onu da değiştirdik.100 km kadar aracı kullandım. Debraja bastığımda kesilen, debrajı bıraktığımda tekrar gelen bir rulman sesi gelmeye başladı. Değerli ustama hemen başvurdum biraz bin geçer dedi, dedim yandık hayırlısı ama ikna edemedim ustayı 2 hafta kadar o şekilde kullandım. Baktım ses geçmiyor yalvar yakar ikna ettim değerli ustayı. 

Tamam dedi bir daha değiştirelim Sacks marka takalım. (İlk taktığı eurorepar). Başladık aküyü beyni sökmeye değerli ustam araç beynini elinden kaçırdı aküye şase ettirdi. Aha dedim gitti beyin. Yok dedi bir şey olmamıştır, devam etti çalışmaya. Eski baskı balatayı söktü bir problem görünürde yok, volantta bazı noktalarda hafif yanma var. Volantı taşlattık, Sacks marka baslı balatayı taktık prizdirek bilyesi değişti indirdik arabayı.

Tahmin edileceği üzere araba çalışmadı, beyin yanmış. Söktük beyni verdik beyin ustasına, işlemcisi yanmış, yarın işlemci gelecek takarız, başka bir yeri yanmamış dediler. Ertesi gün gittim toplamışlar her şeyi verdiler anahtarı. Büyük ihtimalle çıkma beyin taktıklarını tahmin ediyorum.

Neyse bindim arabaya, araba kalkışta hunharca silkeliyor. Dedim senin gibi değerli ustanın. Artık ustaya bir güvenim de kalmadığı ve başka yeri de bozmasından korktuğum için aldım arabayı geldim eve.

Araç şu an kalkışlarda çok fazla silkeliyor, gaza biraz yüklenerek kalkınca sorun yok.
Eskisine göre motor rolentide daha sarsıntılı ve gürültülü çalışıyor gibi hissediyorum.
Kayış tarafından bir sürtme sesi duyuyorum.

1) Silkeleme baskı balata kaynaklı mıdır? 
2) Kalkışta silkeleme  ve rolentide titreme beyin değişiminden rolenti ayarından vs kaynaklı olabilir mi?
3) Triger değişiminde de kesin bir şeyleri yanlış yapmış mıdır? Sente ayarından dolayı titreme silkeleme olabilir mi?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net