Valeo markası orjinalde üretim yapan bir firmadır fakat ülkemizde kutu mapa içi valeo olarak çıkan debriyajlarda piyasada sıkça var.yine oem olarak satılan valeo ile orjinal olarak satılan valeo arasında da kalite farkı var. Meha yerli bir marka daha önce hiç kullanmadım. Bu tarz sökmesi tekrar değiştirmesi maliyetli olan parçalarda kalite herzaman en üst seviyede tutulmalı.yoksa 5,6,8 yada senede bir balata kaydırabilir veya bitebilir. Aynı zamanda yeni ve en kaliteli parçalar dahi kullanılsa bile kullanıcı hatası yüzünden kısa sürede debriyaj deforme olabilir.şöyle de denilebilir.örneğin kasıtlı olarak yeni debriyajı birkaç gün içinde bitirebilirim. Şanzıman konusu ise şöyle Şimdi debriyaj için şanzıman iniyor.şanzıman inmeden önce sağ ve sol aks sökülür.bazı tembel ustalar şanzımanın yağ tapasını açıp yağı boşaltmaya üşenir.aksları çıkardıklarında şanzıman yağınıda yerlere dökmüş olurlar.bu esnada şanzıman yağının bir bölümü boşalmaz ekleme yaparlar.kimi bunu sizden şanzıman yağı ilave ettik fiyatıda şu demek için yapar.kimiside boşalan şanzıman yağı değişmeli diyerek şanzıman yağınıda bu vesile ile değiştirirler.(doğrusu yağın komple değişmesi) Daha önce uzun zamandır değişmeyen şanzıman yağı demirtozu ile karıştığından ve yapısı bozulduğundan dolayı.dişli ve rulmanların arasında hattınden fazla oluşmuş boşluklara dolarak sesi önlerler.taki yeni şanzıman yağı ile değişene kadar.yeni yağ ile birlikte değişmemiş olan bozuk yağ ve araç kmden kaynaklı tüm yıpranan dişli ve rulmanlar artık ötmeye,uğuldamaya,ağlamaya başlar. Şimdi gelelim debriyaja bastığınızda yada ayağınızıı çektiğinizde oluşan sese. Araç ilk marşta boşta çalıştırdınız.krank volana,volan baskı balataya,baskı balatada prizdirek miline bağlıdır.kısaca araç boşta çalıştığında şanzımanın içindeki dişlilerde döner.bu dişliler prizdirek mili üzerindeki dişli ve rulmanlardır.vitese taktığınızda prizdirek dişlileri grup dişlilerine geçer ve grup dişlilerine geçer ve diferansiyeli döndürür.oda aksları oda tekerlekleri vs vs gider. Şimdi debriyaja basmadığınız anda araç boşta rölantide çalışırken gelen ses genelde prizdirek rulmanı döndüğünden dolayı prizdirek alt ve üst rulmanından kaynaklanır.debraja bastınızda baskı balata volandan aldığı gücü keser ve prizdirek mili dönmeyi keser.hali ile duran haraket etmeyen rulmanlardanda ses gelmez. Debriyaja bastığınız anda ses gelirse eğer debriyaj çatalı baskı balatanın şemsiyesi dediğimiz bölüme baskı yapar.çatal ile baskı arasındada bir rulman bulunur.bu rulmanada debriyaj rulmanı denir.çatal rulmanı iktirir ve dönen baskı balata şemsiyesi debriyaj rulmanınıda döndürür.eğer bu rulmanda bir bozulma varsa bu esnada ötmeye başlar. Kısaca debriyaja bastımızda debriyaj rulmanı devreye girer.bu esnada ses geliyor sesin kaynağıda debriyaj rulmanıdır. Viteslerde takılmalar ise yanlış viskozitede yağ kullanılması veya çok kalitesiz şanzıman yağı kullanılmışda olabilir. Ayağımızı debriyajdan çektiğimizde ise prizdirek mili yani şanzımanın içi dönmeye başlar.bu esnada bir ses geliyor ise prizdirek rulmanları ötüyordur. Bayağı uzun oldu çok vaktim olmadıgından yazıyı kontrol edemeyeceğim karmaşık yada yazım hatası yapmışsam kusara bakmayın
|