Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor Kulakları ve Debriyaj kaçırması

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=52620
Tarih: 27 Aralık 2024 Saat 07:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor Kulakları ve Debriyaj kaçırması
Mesajı Yazan: antipollution
Konu: Motor Kulakları ve Debriyaj kaçırması
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2024 Saat 23:25
Birde videoda baskı balata kaçırmasının motor ve şanzıman kulaklarından olabileceği, motor ve şanzıman arasındaki mm lik oynamadan kaynaklı olabileceği  yazmış. Böyle bir şey mümkün mü arkadaşlar. Şanzıman motora saplamalarla bağlı değil mi?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 09:01
O arkadaş daha önce hiç baskı balata bağlamamış anlaşılan 😀.zaten dediğin gibi şanzıman bloğa çevre civataları ile bağlı.bu bölgedeki mm lik bir oynama inanılmaz bir ses ve vuruntuya sebep olur.
Krank mili üzerindeki gezi ayları aşınıp boşluk yaparsa baskı krankı ileriye iktirip kaçırmaya sebebiyet verir.fakat bunuda otomobilden hiç anlamayan biri çıkacak seslerden bir terslik oldugunu anlar.bunun dışında debriyaj kaçırmasına harici birşey sebebiyet vermez.debriyajın kendisi ve volan hariç.


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 09:31
aslında hocam madem anlıyorsunuz, hazır sizi bulmuşken hikayeyi biraz daha ayrıntılı anlatmak isterim.
1,5 yıl önce debriyaj bilyası ses yapıyor diye, olur ya yolda bırakır riske girme baskı balata değiştir dediler. Orjinalin içinde de valeo çıkıyor diye, güvendiğim bir yerden valeo marka baskı aldım ve volant yüzeyi temizdi o şekilde değişim yapıldı.
İlk değişimde memnundum ve ses vs de yoktu.
Ancak bu baskı değişimi sırasında usta beyine giden kablolardan birine zarar vermiş. Araba günde 1 defa falan hopluyordu. Tabi bunu anlamak için yaklaşık 8 ay bir sürü parça değişildi. Çünkü beyinde herhangi bir arıza kaydı bırakmıyordu ama çukurlardan geçerken o kablo temassızlık yaptığı için araba anlık zıplıyordu. Bir gün yolda kalınca yine 3-4 gün araştırılırken arıza beyinde bulundu. Ama şanzıman indirilmişti artık.
Şanzıman takılmadan önce usta MEHA marka volant sipariş etti. Çünkü sürekli arabayı çalıştırma için marş motoruna yüklenince beyinde çalışmaya izin vermeyince marş motoru volanta çarpıyordu.

Neyse buraya kadar her şey normal. Olabilir dedik.

Meha marka volant ve olaydan 8 ay önce yeni değiştimiz temiz valeo marka baskı takıldı. Tam her şey takıldı. Baktık ki debriyaj bedalı dipte boş. Debriyaj havası bas-çek yöntemiyle aldılar. Arabayı bana verdiler. Yolda giderken öncelikle vvites geçilerim eskiye göre takılmalı-kemikli geçiyordu. Söyledim. Zamanla geçer dediler. Ardından rölantide bir ses vardı. Bu ses aynı debriyaj bilyasında olduğu gibi bir sesti ama bu defa debriyaja basınca geçmiyorda herhangi bir vitese geçirirsem gidiyordu. Boşa atınca tekrar oluyordu.

Bulunduğum yerde diğer ustalarda ondan iyi olmadığı için başka yere gitmedim. Birkaç ay sonrada baskı kaçırmaya başladı.


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 11:42
Valeo markası orjinalde üretim yapan bir firmadır fakat ülkemizde kutu mapa içi valeo olarak çıkan debriyajlarda piyasada sıkça var.yine oem olarak satılan valeo ile orjinal olarak satılan valeo arasında da kalite farkı var.
Meha yerli bir marka daha önce hiç kullanmadım.
Bu tarz sökmesi tekrar değiştirmesi maliyetli olan parçalarda kalite herzaman en üst seviyede tutulmalı.yoksa 5,6,8 yada senede bir balata kaydırabilir veya bitebilir.
Aynı zamanda yeni ve en kaliteli parçalar dahi kullanılsa bile kullanıcı hatası yüzünden kısa sürede debriyaj deforme olabilir.şöyle de denilebilir.örneğin kasıtlı olarak yeni debriyajı birkaç gün içinde bitirebilirim.
Şanzıman konusu ise şöyle 
Şimdi debriyaj için şanzıman iniyor.şanzıman inmeden önce sağ ve sol aks sökülür.bazı tembel ustalar şanzımanın yağ tapasını açıp yağı boşaltmaya üşenir.aksları çıkardıklarında şanzıman yağınıda yerlere dökmüş olurlar.bu esnada şanzıman yağının bir bölümü boşalmaz ekleme yaparlar.kimi bunu sizden şanzıman yağı ilave ettik fiyatıda şu demek için yapar.kimiside boşalan şanzıman yağı değişmeli diyerek şanzıman yağınıda bu vesile ile değiştirirler.(doğrusu yağın komple değişmesi)
Daha önce uzun zamandır değişmeyen şanzıman yağı demirtozu ile karıştığından ve yapısı bozulduğundan dolayı.dişli ve rulmanların arasında hattınden fazla oluşmuş boşluklara dolarak sesi önlerler.taki yeni şanzıman yağı ile değişene kadar.yeni yağ ile birlikte değişmemiş olan bozuk yağ ve araç kmden kaynaklı tüm yıpranan dişli ve rulmanlar artık ötmeye,uğuldamaya,ağlamaya başlar.
Şimdi gelelim debriyaja bastığınızda yada ayağınızıı çektiğinizde oluşan sese.
Araç ilk marşta boşta çalıştırdınız.krank volana,volan baskı balataya,baskı balatada prizdirek miline bağlıdır.kısaca araç boşta çalıştığında şanzımanın içindeki dişlilerde döner.bu dişliler prizdirek mili üzerindeki dişli ve rulmanlardır.vitese taktığınızda prizdirek dişlileri grup dişlilerine geçer ve grup dişlilerine geçer ve  diferansiyeli döndürür.oda aksları oda tekerlekleri vs vs gider.
Şimdi debriyaja basmadığınız anda araç boşta rölantide çalışırken gelen ses genelde prizdirek rulmanı döndüğünden dolayı prizdirek alt ve üst rulmanından kaynaklanır.debraja bastınızda baskı balata volandan aldığı gücü keser ve prizdirek mili dönmeyi keser.hali ile duran haraket etmeyen rulmanlardanda ses gelmez.
Debriyaja bastığınız anda ses gelirse eğer debriyaj çatalı baskı balatanın şemsiyesi dediğimiz bölüme baskı yapar.çatal ile baskı arasındada bir rulman bulunur.bu rulmanada debriyaj rulmanı denir.çatal rulmanı iktirir ve dönen baskı balata şemsiyesi debriyaj rulmanınıda döndürür.eğer bu rulmanda bir bozulma varsa bu esnada ötmeye başlar.
Kısaca debriyaja bastımızda debriyaj rulmanı devreye girer.bu esnada ses geliyor sesin kaynağıda debriyaj rulmanıdır.
Viteslerde takılmalar ise yanlış viskozitede yağ kullanılması veya çok kalitesiz şanzıman yağı kullanılmışda olabilir.
Ayağımızı debriyajdan çektiğimizde ise prizdirek mili yani şanzımanın içi dönmeye başlar.bu esnada bir ses geliyor ise prizdirek rulmanları ötüyordur.
Bayağı uzun oldu çok vaktim olmadıgından yazıyı kontrol edemeyeceğim karmaşık yada yazım hatası yapmışsam kusara bakmayın


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 15:17
estafurullah hocam güzel yazı olmuş teşekkür ederim. Bende bu 2-3 saatlik sürede maslak sanayiye gittim. Aslında daha önceden karadenizde oturuyordum 3-4 aydır istanbulda olduğumdan tanıdığım bir ustada yok.
Bugün kaç tane ustaya gittiysem hepsi hemen baskıyı sökelim dediler. Ama ben öncelikle hidrolik yağı ve baskıya kaçan yağ var mı? bunları bir kontrol etmelerini beklerdim.
Tabi ustalar büyük iş aradıklarından bunlara pek yanaşmıyorlar. Maşallah kapılarda da 6-8 adet her birinde araç olduğundan çoğuda bu hafta değişim yapamayacağını söyledi.
Ben yolda gelirken hidrolik sıvısında hava olduğunda da bunun yapar mı acaba diye düşündüm. Sonuçta hidrolik sayesinde baskı tam ayırmayı sağlıyor. Eğer hidrolikteki hava nedeniyle pedala çok az miktarda basmışım gibi mesala atıyorum %70 %80 volanta yapıştırıyorda %30- %20 uzak kalmasına sebep oluyorda bu yüzden ani gaza yüklenmelerde ve yokuşlarda kaçırıyor olabilir mi diye düşündüm. Belkide çok saçma bir fikirdir bilmiyorum. Çünkü baskı değişiminde hidrolik havası aceleye getirilmiş çokta iyi alınmamıştı.


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 15:23
Araç markası nedir


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 15:34
peugeot 207 1.4 hdi 2007 model. Fren ve Debriyaj aynı hidrolik sıvısıyla çalışan sistemden


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 15:58
Ben sizin aracı 206 olduğunu düşünüyordum nedense.206 + lar harici diğer 206 lar da debriyaj hidrolik yok hepsi değil telli.
Ama sizin hidrolik debriyaj olduğundan işin rengi değişir.baskı balata değişimi esnasında debriyaj alt merkez değiştimi.burada olası bir hidrolik kaçağı var ise balatayı yağlayabilir fakat yağ kaçağı var ise hidrolik seviyesi düşer.yağ kaçağının şiddetine göre hidrolik kabında belirgin bir azalma olur.aynı zamanda kaçak var ise bu frenlerinizinde tutmayacağı anlamına gelir.
Hidrolik debriyaj sistemi pedalı daha yumuşak ve konforlu hale getirmek için kullanılır.bu sistemde oluşan bir kaçak yada sistemdeki hava siz pedala baskı yapsanızda hidrolik basıncı yetmediğinden dolayı debriyaj çatalına tam baskı yapamaz.yani düşüncenizde haklısınız.
Buda aslında debriyaja tam basmadan vites değiştirdiğiniz anlamına gelebilir.hem vites geçişleri zorlanır hemde aracı her vites değişiminde yarım debriyaj kullandığınız anlamına gelebilir.zaten balatayı aşındıran ve bitiren şey yarım debriyaj araç kullanmaktır.
Diğer tüm saydıklarım ile birlikte debriyaj alt veya üst merkezinde de bir sorun kaynaklanmış olabilir (merkez arızası,kaçak,sistemde hava oluşu vs)


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 16:11
yani hidrolikte hava varsa, yarım debriyaj veya %30 debriyaja basılı gidiyormuşum gibi olabiliyor diyorsun hocam. Arabada yüke gelince tam o sırada baskı yarım debriyaj gibi kaçırma yapıyor olabilir. O zaman önce hidroliği baktırmak lazım. Teşekkürler bilgiler için


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2024 Saat 19:37
Orjinalini yazan: antipollution antipollution Yazdı:

yani hidrolikte hava varsa, yarım debriyaj veya %30 debriyaja basılı gidiyormuşum gibi olabiliyor diyorsun hocam. Arabada yüke gelince tam o sırada baskı yarım debriyaj gibi kaçırma yapıyor olabilir. O zaman önce hidroliği baktırmak lazım. Teşekkürler bilgiler için
Rica ederim.
tabiki bunu tam kestirmek mümkün olmasada %20 30 50 olası ihtimallerden birisi.
Ama bunun anlattığım üzere debriyajın kaydırmasına sebep
1.yan sanayi yada kalitesiz baskı balata
2.volan yüzeyi
3.kullanıcı hatalatı(aracı nizami kaldıramamak,yüksek devir çevirerek kaldırmak,her viteste yarım debriyaj yapmak vb.)
4.debriyaj teli sorunları
5.debriyaj alt yada üst merkez arızaları
6.uyumsuz hidrolik kullanımı vb
Bu arada bana kalırsa sıkıntınız baskı balata kaynaklı gibi geliyor çünkü 4 5 yaşındaki araçların orjinal balatası bittiğinde yan sanayi baskıdan dolayı yaklaşık 1 yıl sonra balata sorunları yaşadıklarını çokça duydum.bunlara mekatronik çift kavlamalar dahil.tabiki arızayı çözerken herşey her detay kontrol edilip emin olduktan sonra başlamak gereksiz yada hatalı parça değişimini önler.
Bu tarz bilgilendirici bilgiler için 3 4 ay önce açtığım youtube kanalına beklerim.
https://youtube.com/@erdincgarage?si=vhXcRqa3ElG8ZhAM" rel="nofollow - https://youtube.com/@erdincgarage?si=vhXcRqa3ElG8ZhAM




Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2024 Saat 17:24
merhaba,

hocam geçen hafta baskı balata değiştirdim. Tahmin ettiğim gibi baskı yağlanmış. Zaten 1 yıl olmuştu değişeli. Ama yağ dışardan değil, priz direk ve arka krank keçesinden gelmiş. Usta baskı değiştirken prizdirek keçesini değişmişler ama sıvıconta sürmemişler. Belki sürselerdi sıkıntı olmazdı dedi. Arka krank keçesi yani volantın arkasındaki keçe zaten değişmemişti. Bu sefer değiştirdik.

Yalnız geçen yıl yağ değişiminde 5w 30 kullandık. Normalde 3 yıldır 10w 40 kullanıyorduk. Usta turboya zarar ince yağ iyidir fabrika ne diyorsa onu kullanalım demişti. Haliyle 5w 30 yağ da kaçırmaya sebep oldu sanırım. Çünkü v kayışının o taraftan tam motorda conta hizasından da yağ geliyor uzun zamandır. Bu yüzden tekrar 10w 40 mı geçiş yapsam diye kararsız kaldım.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net