Normal kabul edilen eksiltmeden biraz fazla yağ eksiltiyormuş aracınız. Yağ neden eksilir yağ yakma nedir diye başlarsak konuya daha ne anlaşılır sanırım. Yağ karterde bulunur araç çalışınca yağ süzgecinden ve filtreden geçip çalışan dönen her parçaya kanallar vasıtası ile yağ pompası tarafından basınçlı şekilde aktarılır. Motor içinde dolaşan bu yağın girmemesi gereken yerler sızdırmazlık elemenları ile conta,oring,keçeler tarafından tutulur. Bu yağ nerelere girmemeli derseniz İlk olarak yağ kanalları benzeri blok içinde dolaşan su kanallarına girmemelidir.silindir kapağı yada blok yüzeyindeki eğrilikler,dönüklükler yada silindir kapak contasının yanması,çürümesi yine silindir kapağı içerindeki su veya yağ kanalındaki yada blok içindeki kanallardaki çatlaklık yağın suya veya suyun yağa karışmasına neden olur.bu durum yağ yakmadan çok daha tehlikelidir.derhal işlem gerektirir. Şimdi yaşadığınız soruna gelirsek piston gömlek içinde çalışır.yukarıda subaplar ve silindir kapağı aşağıda pistonlar etrafındaki segmanlar patlamadan oluşan basıncı tutmak için sızdırmazlık sağlar.bu sızdırmaz alana yanma odası denir.yağın buraya girmemesi için dediğim gibi altta segmanlar üsttede subap lastikleri yağın buraya girmesini engeller.zaman ile subap lastikleri özelliklerini kaybeder artık sızdırmaya başlar.yine alt kısımdada segmanlar artık bozulmaları için birçok sebep vardır.deforme olan sızdırmazlık sağlayamazlar. Yani üstten subap lastikleri yada alttan segmanlar görevlerini yapamazlarsa yanma odasına yağ girer.hava yakıt karışımı ile birlikte yanar ve egzozdan atılır.buna yağ yakma denir.yağ yalan araçlarda genelde egzozda mavi duman görülür. Şimdi yanma odasına yağ girse iyi bide burada oluşan basıncı segmanlar yada subap lastikleri tutamaz ve oluşan tahribata göre basıncın bir kısmı motor içine basılır. Yağ kapağı yada yağ çubuğu çekildiğinde fazladan oluşan ve olmaması gereken bu basıncı direk görebilirsiniz.bunada motor üflüyor derler. Segmanlarınız yada bu yanma odasındaki sızdırmazlığı sağlayan herbir parçanın kontrolu kompresyon testi ile anlaşılır.bu test sonucu motorun rektefiye ihtiyacı olup olmadıgı tespit edilir. Yağ eksiltmenin birde kullanılan yağın aracınızs uygun olmaması,sahte,kalitesiz yada viskozite olarak yanlış seçildiği durumlardada yağ eksiltme görülebilir. Yazılacak çok şey var en iyisi burada bitirryim yoksa daha uzayıp gider konu umarım olayı anlatabilmişimdir
|