Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Turbo Kızarıyor bir türlü çözemedik

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=52232
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 23:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Turbo Kızarıyor bir türlü çözemedik
Mesajı Yazan: mbinbasi
Konu: Turbo Kızarıyor bir türlü çözemedik
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2023 Saat 10:20
ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2023 Saat 18:37
Araç harici hava alıyor olabilir.fakirde kalırsa kızarmaya sebebiyet verebilir.
Aracın yağ basıncınıda kontrol etmenizde fayda var turbo yeteri kadar yağlanmıyor olabilir.
Bu arada resimler görümüyor


Mesajı Yazan: mbinbasi
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2023 Saat 19:03
Fotoğrafları düzelttim
Araç fakirde ya da zenginde kalmıyor değerlere baktık
fakat turbo revizyon oldu ve revizyon işleminden sonra sağlıklı şekilde yağlanması gerekmiyor mu ?
Harici hava dediğiniz nedir bu havaları nerden alabilir ?
Yağ basıncını kontrol etmedik



Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2023 Saat 19:24
Orjinalini yazan: mbinbasi mbinbasi Yazdı:

Fotoğrafları düzelttim
Araç fakirde ya da zenginde kalmıyor değerlere baktık
fakat turbo revizyon oldu ve revizyon işleminden sonra sağlıklı şekilde yağlanması gerekmiyor mu ?
Harici hava dediğiniz nedir bu havaları nerden alabilir ?
Yağ basıncını kontrol etmedik

Silindirlerin içerisine gaz kelebeği harici bir yerden hava girerse araç ecusu bunu algılayamaz.örneğin aracın sensörleri 2 birim hava girdiğini ölçer ve ecuya bu verileri gönderir ecuda bu değerlere göre yakıt gönderir.fakat sensörler harici emme manifold oringleri olabilir gaz kelebeği oringi yada herhangi gibi bir sensörün manifolda bağlandığı yerdeki oringten hava girer ise 2 değil örneğin 2.5 birim hava girmiş olur yanma odasına buda aracı fakirde bırakır ve egzoz manifoldunu kızartır.bunla birlikte bu sıcaklıktan en çok ve çabuk egzoz subapları etkilenir.
Siz AFR ayarlarını kontrol etmişsiniz değerler normalmiş.bana kalırsa aracın AFR sini birde başka bir yerde kontrol ettirin.
Aracın sentesi kontrol edildimi.triger değişimi yada aracı vurdurma gibi birşey söz konusu ise senteyi direk kontrol edin.
Turboya yağ motordan gelir motordaki yağı pompalayan yağ pompası arızası,kalitesiz yada çakma yağ filtresi,aynı şekilde motor yağına kadar uzanan birçok sebep olabilir yağ basıncına etki eden.basınç yeterli olmazsa turbo yeteri kadar yağlama yapamayabilir.kısa sürede de turbo keser.
Turbo ile birlikte egzoz manifolduda kızarıyor mu



Mesajı Yazan: mbinbasi
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2023 Saat 19:49
Sente ayarını milimetrik şekilde yeni yaptırdım
Evet biz AFR değerlerine dün baktık ve herşey normal gözüküyordu.
Aracın motoru zincirli ve usta kontrol etti zincirin durumu çok iyi değişmeye gerek yok dedi.
Son olarak sanırım geriye Yağ Pompası kalıyor anladığım kadarıyla.
Ama bu problem gerçekten beni deli etmek üzere takıntı haline geldi.
ne yaparsam yapayım düzelmeyecekmiş gibi geliyor.
Edit: Evet manifolt'da kızarıyor


Mesajı Yazan: mbinbasi
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2023 Saat 07:59
Günceldir
Başka düşüncesini iletebilecek arkadaş varsa memnuniyet duyarım



Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2023 Saat 09:54
Orjinalini yazan: mbinbasi mbinbasi Yazdı:

Sente ayarını milimetrik şekilde yeni yaptırdım
Evet biz AFR değerlerine dün baktık ve herşey normal gözüküyordu.
Aracın motoru zincirli ve usta kontrol etti zincirin durumu çok iyi değişmeye gerek yok dedi.
Son olarak sanırım geriye Yağ Pompası kalıyor anladığım kadarıyla.
Ama bu problem gerçekten beni deli etmek üzere takıntı haline geldi.
ne yaparsam yapayım düzelmeyecekmiş gibi geliyor.
Edit: Evet manifolt'da kızarıyor
Manifold da kızarıyorsa benim tahminim büyük ihtimalle hava yakıt karışımı ile alakalı bir arıza.
Afr değerlerine birde yolda araç yürürken bakmanızda fayda var.rölantide değerler düzgün görülebilir.
Tez zamanda çözersiniz umarım geçmiş olsn.çözdüğünüzde hbr verirseniz sevinirim


Mesajı Yazan: mbinbasi
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2023 Saat 09:59
AFR değerlerine otobanda gazlarken baktık.
Evet hava yakıt diyor çoğu kişi ama nerden hava alabilir bilemiyorum kimse de bulamıyor.
Teşekkürler çözülecek gibi değil ama çözersem haber veririm 


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2023 Saat 10:25
Orjinalini yazan: mbinbasi mbinbasi Yazdı:

AFR değerlerine otobanda gazlarken baktık.
Evet hava yakıt diyor çoğu kişi ama nerden hava alabilir bilemiyorum kimse de bulamıyor.
Teşekkürler çözülecek gibi değil ama çözersem haber veririm 
Sentede bazen emin olunsa bile yanlış kurulabiliniyor.emin olmak için komparatör saati kullanmak şart.tabiki siz ustanızdan eminseniz sorun yok.
Son olarak duman makinası diye birşey var.hava filtresi borusunun ucundan dumanı verip manifold taki en ufak bir kaçak bile teşhis edilebiliyor.yani bu yöntemden sonra %100 emin olunabiliyor.zaten kaçakta yok ise sorun büyük ihtimalle senteden çıkabilir



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net