Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

207 düzensiz devir-vuruntu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=52193
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 07:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 207 düzensiz devir-vuruntu
Mesajı Yazan: Bayer
Konu: 207 düzensiz devir-vuruntu
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2023 Saat 17:14
merhabalar, daha önce de aracımın motoru ile sayısız sorun yaşadım ancak bu sefer kökten çözmek istiyorum.

207, 1.6 benzin, 2007 model, 154bin KM, 4 ileri otomatik

  • kontak çevirince ilk saniyelerde motor hafif sallantılı olarak çalışıyor.
  • ilk yarım dakika/1 dakika boyunca devir kendi kendine yükselip azalıyor.
  • aracı hemen hareket ettirmiyorum, park ya da boş viteste bekletiyorum. biraz ısındıktan sonra ilerliyorum. 1. vitese ilk aldığımda yine devir artabiliyor ama hareketlenince sorun olmuyor.
  • araç çalıştığı andan birkaç saniye sonra depollution system faulty uyarısı ile beraber motor ikaz lambası yanıyor ve bu ikaz lambası sönmüyor. 
  • motordan zaman zaman gelen bir metal çıt çıt sesi var. (bozuk paraları birbirine çarpar gibi) belirli bir frekansta devam ediyor ama birkaç saniyeliğine bu ses kesilebiliyor. araç hareket halindeyken de sonrasında bu sesi duyuyorum.
  • son birkaç seferdir zaman zaman ilk çalıştırıldığında (birkaç saat sonra çalıştırıldığında, motor soğukken) 2 kere motordan pat pat şeklinde vuruntu geliyor. çok aşırı kuvvetli bir sarsıntı olmasa da orta ayarda diyebilirim. bu olurken motor sallanıyor.
  • geçen hafta 1 kere bu vuruntudan sonra muhtemelen kendini korumaya geçirip fan çalıştırdı. fan dakikalarca susmayınca en sonunda akü bağlantısını kestim. ondan sonra bu fan sorununu yaşamadım.
  • vuruntu olduğunda devir düşecek gibi oluyor, o zaman biraz gaz verdiğimde devir yükseliyor ve araç stop etmiyor ya da çok fazla sallanmıyor. 
  • daha önceki muayenelerde ve teşhislerde eksantrik milinde arıza olabileceği, motorun sökülmesi gerektiği söylendi. (bu yatak sarar, sat bunu kurtul diyen de oldu)
  • araç 1. vitese alınıp ilerlemeye başlayınca neredeyse hiçbir sıkıntı yok. seyir halinde stop etmeden, sallamadan titremeden vs. (en azından hissettirmeden) ilerliyor. bütün bu problemler genelde ilk çalıştırıldığında oluyor. 
  • su ve yağ kaçağı oluyor. daha önce 2 kez su haznesini çatlattığı için yenilendi, şimdi eskiye oranla daha iyi durumda. belirli bir süre geçince azalmışsa ekliyorum. motor yağı da eskisi kadar eksiltmiyor, contaları değişti. ancak etraftaki kabloların üzerinde vs. yağ kalıntıları oluyor.

bu durumlar neticesinde tercihen istanbul anadolu yakası'nda ama illa diyorsanız en iyi usta avrupa yakası'nda orada da olur, peugeot motorlarından çok iyi anlayan, bu durumu en iyi şekilde halledecek motor ustası kimdir? yoksa illa yetkili servise mi gitmek gerekir? yölendirmelerinizi bekliyorum, teşekkür ediyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Can207
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2023 Saat 00:27
Aynı sorunu birebir bende yaşıyorum obd cihazda krank sensör arizasi verdi sorun çözülmüş degil
Daha önce bu arıza kodu olmamasına rağmen aynı sıkıntı vardı bugün ilk defa bu arıza kodunu verdi silindir arızasını da beraberinde veriyor araç vti motor 1.6 yardımlarınız çok değerli syg. 

İletişim kurabilirsek video paylaşıp sorunu beraber çözebiliriz belki kardesim


Mesajı Yazan: arifbsrn
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2023 Saat 17:39
merhabalar. 

şu sorunun aynısı bende de var. bugün aracın altına girip egzoza falan vurdum aynı şıkırtı oradan geliyor gibiydi. muhtemelen katalizörden kopan ufak parçalardan dolayı çıkan ses. (en yakın zamanda bi egzozcuya gidip kontrol ettireceğim)
Alıntı "motordan zaman zaman gelen bir metal çıt çıt sesi var. (bozuk paraları birbirine çarpar gibi) belirli bir frekansta devam ediyor ama birkaç saniyeliğine bu ses kesilebiliyor. araç hareket halindeyken de sonrasında bu sesi duyuyorum."


motordan gelen patırdı-çatırdı sesleri düzensiz ateşelemeden olabilir, monifolt hava alıyor olabilir, bujiler düzgün ateşeleme yapamaıyor olabilir, bobin arızası olabilir, egzozda delik olabilir ... gibi.  

umarım kısa sürede ve makul fiyatlarda çözülür sorunlarınız.


Orjinalini yazan: Bayer Bayer Yazdı:

merhabalar, daha önce de aracımın motoru ile sayısız sorun yaşadım ancak bu sefer kökten çözmek istiyorum.

207, 1.6 benzin, 2007 model, 154bin KM, 4 ileri otomatik

  • kontak çevirince ilk saniyelerde motor hafif sallantılı olarak çalışıyor.
  • ilk yarım dakika/1 dakika boyunca devir kendi kendine yükselip azalıyor.
  • aracı hemen hareket ettirmiyorum, park ya da boş viteste bekletiyorum. biraz ısındıktan sonra ilerliyorum. 1. vitese ilk aldığımda yine devir artabiliyor ama hareketlenince sorun olmuyor.
  • araç çalıştığı andan birkaç saniye sonra depollution system faulty uyarısı ile beraber motor ikaz lambası yanıyor ve bu ikaz lambası sönmüyor. 
  • motordan zaman zaman gelen bir metal çıt çıt sesi var. (bozuk paraları birbirine çarpar gibi) belirli bir frekansta devam ediyor ama birkaç saniyeliğine bu ses kesilebiliyor. araç hareket halindeyken de sonrasında bu sesi duyuyorum.
  • son birkaç seferdir zaman zaman ilk çalıştırıldığında (birkaç saat sonra çalıştırıldığında, motor soğukken) 2 kere motordan pat pat şeklinde vuruntu geliyor. çok aşırı kuvvetli bir sarsıntı olmasa da orta ayarda diyebilirim. bu olurken motor sallanıyor.
  • geçen hafta 1 kere bu vuruntudan sonra muhtemelen kendini korumaya geçirip fan çalıştırdı. fan dakikalarca susmayınca en sonunda akü bağlantısını kestim. ondan sonra bu fan sorununu yaşamadım.
  • vuruntu olduğunda devir düşecek gibi oluyor, o zaman biraz gaz verdiğimde devir yükseliyor ve araç stop etmiyor ya da çok fazla sallanmıyor. 
  • daha önceki muayenelerde ve teşhislerde eksantrik milinde arıza olabileceği, motorun sökülmesi gerektiği söylendi. (bu yatak sarar, sat bunu kurtul diyen de oldu)
  • araç 1. vitese alınıp ilerlemeye başlayınca neredeyse hiçbir sıkıntı yok. seyir halinde stop etmeden, sallamadan titremeden vs. (en azından hissettirmeden) ilerliyor. bütün bu problemler genelde ilk çalıştırıldığında oluyor. 
  • su ve yağ kaçağı oluyor. daha önce 2 kez su haznesini çatlattığı için yenilendi, şimdi eskiye oranla daha iyi durumda. belirli bir süre geçince azalmışsa ekliyorum. motor yağı da eskisi kadar eksiltmiyor, contaları değişti. ancak etraftaki kabloların üzerinde vs. yağ kalıntıları oluyor.

bu durumlar neticesinde tercihen istanbul anadolu yakası'nda ama illa diyorsanız en iyi usta avrupa yakası'nda orada da olur, peugeot motorlarından çok iyi anlayan, bu durumu en iyi şekilde halledecek motor ustası kimdir? yoksa illa yetkili servise mi gitmek gerekir? yölendirmelerinizi bekliyorum, teşekkür ediyorum.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2023 Saat 08:44
öncelikle hocam aracın buji ve bobinleri değiştirmenizi tavisye ederim. gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yapılması gerekiyor. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Can207
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2023 Saat 10:57
Buji ve bobinler yenilendi hava filtre ve yağ bakımı yapıldı ama sorun devam ediyor hocam araçta LPG var sabah ilk calismada rölanti düzensizliği patırtı oluyor 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2023 Saat 09:30
arkadaşlar merhaba, uzun zamandan sonra tekrar forma girmeye vaktim oldu. 207 VTI sahibiyim. LPG li. bunların LPG ye uyumsuz olduğu söylenir çoğu zaman .evet pek uyumlu değil ,fakt ustasında taktırrsanız sorun olmuyor. sabahları ilk çalıştırmada motor titremesi ardından fan açma gibi sorunlarım vardır. banada kranmili vs dendi. çünkü arıza kodu o çıkıyor. en son kendi incelememde benzin basıncının düşük olduğunu gördüm. normalde 3.5- 4 bar arasında olacak. bnm basınç 3-4 defa kontak açılıp kapanınca basınç o değerlere geliyordu. daha sonra yine düşmeye başlıyordu. yeterli benzin basıncı olmadığı için motor saçmalıyordu. benzin pompasını kendim değiştirdim. sorunum çözüldü. ayrıca motor üzerinde bir valf kapağı var.bunu kimse bilmez. bunun contası yırtıksa, rolanti bozukluğu olur. bunuda değiştirmeniz lazım. linki ekliyorum.

https://tr.aliexpress.com/item/1005003696861114.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.310d3d12Opa7Io&gatewayAdapt=glo2tur " rel="nofollow - https://tr.aliexpress.com/item/1005003696861114.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.310d3d12Opa7Io&gatewayAdapt=glo2tur  ;


Mesajı Yazan: MehMetC3
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2023 Saat 01:47
Kardesim araç LPG kiti var mı? Eğer varsa sebebi zaten o, yoksa da km normal 1.6 vti sanırım 1.4 lere göre daha sıhhatli motor. salınım yapması krank dan olabilir benzin müşürü de olabilir. Ama sağlıklı Bi 1.6 vti 4 ileir klasik otomatik pejo ve citroen içinde alınabilecek en sağlam ve kaliteli motor 


Mesajı Yazan: uiyigun
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2023 Saat 16:32
Merhabalar Forma yeni üye oldum bende,
Belirttiğiniz arızaların benzerin bendede var araç 1.6 120 lik otomatik vti paket 150 binde araç kırmışık ışıkta durmaya yakın yada gaza hafif dokunup çekerken sallıyor stop ediyor Depolitions system fault hatası alıyorum sadece P2178 veriyor 2. oksijen sensörü iptal edilince hata vermeyi kesmişti.

Araçta Gaz kelebeği, map sensörü, 1. oksijen sensörü, Beyin, Bujiler, Bobinler ve Triger seti değiştirildi, katalizörü söktürdüm sorun çözülmedi, 

Beyini değiştirdikten sonra araç gene hata vermeye başladı sensör iptal olmadığı için ama sensöre giden sadece voltaj verisi var başka veri okuma yapmıyor, sensör şuan çalışmadığından gazkelebeği adaptasyonunu yapamıyor olabilir mi, 

Aracın geçmeyen Rolanti dalgalanması stop etme marşta vuruntu var ilginç olan klimayı açınca rolanti yükseldiği için konu araçın devirleri, gaz tepkisi,  vites geçişleri, stop etmesi düzeliyor  hakkında bilgisi olan var mı yardım edecek sanayide sürenmekten yoruldum :)

-------------
Saygılarımla.


Mesajı Yazan: MehMetC3
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2023 Saat 08:51
Araç ECU yani hafıza ya aldığı için hatayı yaptırsan dahi gene  verebiliyor psa araçları için normal ama can sıkıcı....  düşük güç verisi olabilir buda vti teknolojisi için hata verme ihtimali bütün sensörleri temizlet bazen araçta hata yok ışık yakmadı sensör de pislik birikiyor okuyamıyor onu. 
atmosferik olduğu için ani az verme yapma boğaz kelebegini temiz tut yağ değişimini süresini azalt... 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net