http://otomobil.mynet.com/galeri/bmw-m3/12">
2008 yılında ciddi bir büyüme: M Spor Paketi ve BMW Individual’ın
dinamik gelişimi ile BMW M GmbH otomobil satışları % 50 arttı ve yüksek
performanslı spor otomobiller dünya çapındaki başarılarını sürdürdü. BMW
M GmbH Başkanı Ludwig Willisch yakalanan bu başarı ile ilgili olarak
şunları söyledi: "Özellikle yılın ikinci yarısında devam eden BMW M
satışları, otomobillerimizin müşteriler için ne kadar büyük bir
cazibeye sahip olduğunu göstermektedir". Yeni BMW M3, bu olumlu
gelişimin öne çıkan itici gücü oldu ve ilk "tam yıl üretimini" 18,000
adet ile tamamladı. Sonuç olarak, 2008 yılından beri Coupé, Sedan, ve
Cabrio modelleriyle piyasada bulunan BMW M3, şirketin şu ana kadar en
başarılı yılını yaşadığı 2002 yılına (26,776 adet satış) büyük bir
katkı sağlayan önceki modelden bile daha iyi bir giriş yaptı. BMW M3
modelinin bu büyük başarısı, BMW M GmbH'nin 30. yılında binek otomobil
üretiminde neden ikinci bir doğuş yaşadığını 300.000 BMW M satışını
gerçekleştirerek gösterdi. BMW M GmbH'nin mevcut portföyü, geçen
yıl 10,571 adet satış rakamına ulaşarak şirketin M Modelleri arasında
satış liderli olan BMW M3 Coupé ile birlikte toplam yedi modelden
oluşuyor. Mart 2008'de pazara sunulan BMW M3 Sedan 3,253 adet satış
rakamına ulaşırken, Mayıs 2008'de görücüye çıkan BMW M3 Cabrio bu
başarıyı daha da ileri taşıyarak 4,169 birim satışa ulaştı. Hem Sedan
hem de Touring versiyonlarıyla mevcut olan BMW M5, bir önceki modelden
daha büyük bir başarıya ulaştı: 2008 yılında tüm dünyada 2,465 adet BMW
M5 müşterisiyle buluştu. BMW M6 Coupé ve BMW M6 Cabrio ise,
sınıflarındaki liderliklerini devam ettirdi. Tüm dünyadan 1,102 müşteri
tercihini yüksek performanslı Coupé modelinden yana kullanırken, 1,158
müşteri de en az bu model kadar etkileyici Cabrio modelini tercih etti.
Bu mükemmel satış performansı, BMW Z4 M Roadster modelinin devam eden
ve BMW Z4 M Coupé modelinin Ağustos 2008'de üretiminin sona ermesiyle
biten başarılarıyla tamamlandı: Roadster 699, Coupé ise 739 spor
otomobil meraklısıyla buluştu. BMW M Otomobillerinin sunduğu
yüksek performans, etkileyici tasarım ve motor sporları teknolojisi tüm
dünyada adeta bir fenomen. Tüm dünyada önemli pazarlarda artan satış
rakamlarına ulaşılmasının en büyük nedeni de M imzalı bir otomobilin
fenomen olması. ABD pazarı, M Serileri için 2008 senesinde 10,663 adet
satışla yine en önemli pazar oldu. BMW M GmbH, büyük ve dinamik olmayan
otomobillerin tercih edildiği bu ülkede satışlarını bir önceki yıla
oranla % 70 artırmayı başardı. Şirketin anavatanı Almanya, 2008
yılında 2,777 satış rakamıyla BMW M GmbH'nin en önemli ikinci pazarı
oldu ve bu rakamla 2007 yılındaki satış rakamını yaklaşık % 37 artırdı.
İngiltere ve Kuzey İrlanda'da, % 20'den fazla oranda bir satış
artışıyla 2,469 satış adetine ulaşıldı ve bu ülkeler BMW M
otomobillerinin en önemli üçüncü pazarı olarak kendine yer buldu. BMW
M GmbH, şu ana kadar en büyük satış artışını Kanada'da yaşadı. Yaklaşık
% 130'luk bir satış artışı yaşayan şirket, bu ülkede 1,114 satış
rakamına ulaştı. Rakamlar İtalya'da ve Japonya'da da dört haneli
rakamlara ulaştı (İtalya: 1,072 adet; +%31 - Japonya: 1,063 adet; +%6).
BMW 1 Serisi, BMW 3 Serisi, BMW 5 Serisi, BMW 6 Serisi, BMW X3
ve BMW X5 için satışa sunulan spor paketleri de, benzer bir satış
başarısı yakaladı. Etkileyici teknoloji, bu teknolojinin
tasarımla uyumu, süspansiyon ve iç kabin seçenekleri, özellikle BMW
sürücülerine büyük bir seçenek zinciri sundu: 2008 yılında, 58,000'den
fazla BMW 3 Serisi kullanıcısı, M Spor Paketinin sunduğu bir çok uyumlu
spor özelliği sayesinde, otomobillerinin dinamik profil özelliğini daha
da net bir şekilde ortaya koyma fırsatı buldu. En önemli
noktalardan biri de, 2008 yılında 41,000'den fazla BMW 1 Serisi
kullanıcısının, otomobillerini Spor Paket ile tercih etmiş olması, bu
da bir önceki yıla göre yaklaşık % 60'lık bir artış ortaya çıkardı. M
Spor Paketi satışları, tüm dünyada yaklaşık % 7'lik bir artışla 156,136
adete ulaştı. M Spor Paketi için en önemli pazar ise İngiltere,
Kuzey İrlanda, ve Almanya oldu. Bu üç ülkede 2008 yılı boyunca satış
rakamları sürekli artış gösterdi. Kişisel otomobil zevki sürekli gelişiyor: BMW Individual, başarı yolunda yürümeye devam ediyor. BMW
M GmbH, ürün gamını geliştirmeye devam ederek BMW Individual portföyünü
daha da çekici bir hale getirdi. İç kabinde kullanılan özel malzemeler,
son teknoloji eğlence sistemleri, kusursuz gövde rengi seçenekleri,
hafif alaşım jantlar ve dış görünümde öne çıkan unsurlar, müşterilere
markanın kendine has bu eşsiz lüks anlayışından daha da fazla
yararlanma fırsatı sundu. 2008 yılında, 6,589 tutkulu müşteri,
otomobilini BMW Individual'ın seçkin tasarım ve donanım seçenekleriyle
en ince ayrıntıya kadar kendi kişiliklerini ortaya koyan bir başyapıt
haline getirdi. Toplamda 30,000 araç, BMW Individual
koleksiyonundan gelen modifikasyonlarla olağanüstü ve kusursuz bir
otomobil haline geldi. Bu rakam, BMW Individual satışlarının % 30 artış
gösterdiği anlamına gelmekte. Ludwig Willisch konuyla ilgili
şunları söyledi: "Bu gelişme, lüks otomobil lideri BMW'nin
müşterilerinin ayrıcalık ve bireysel tarz konusunda ne kadar seçici
olduğunu göstermekte ve bu trend sürekli olarak da devam etmektedir". BMW
Individual'a karşı olan ilgi, özellikle İngiltere ve Kuzey İrlanda'da
artış gösterdi ve bu ülkeleri BMW Individual satışlarının en önemli
pazarı haline getirdi. http://otomobil.mynet.com/galeri/bmw-m3/12 -
|