Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Devir düşünce Oil Pressure Hatası [ÇÖZÜLDÜ]

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51909
Tarih: 05 Mayıs 2024 Saat 03:17
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Devir düşünce Oil Pressure Hatası [ÇÖZÜLDÜ]
Mesajı Yazan: goktug34
Konu: Devir düşünce Oil Pressure Hatası [ÇÖZÜLDÜ]
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2022 Saat 21:39
5w30 yağdan 10w40 Total marka yağa geçtim bence marka farketmez 10w40 dpgru tercih. Eurorepar filtre(peugeot bayi markası) ile. Sorunum çözüldü. Belki yardımcı olur sizlere. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: a41109
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2022 Saat 10:24
Merhaba, yağ filtre kodunu ve internetten alabileceğimiz adres biliyor musunuz? Başımın belası bir problem bu. Denemediğim şey kalmadı.


Mesajı Yazan: goktug34
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2022 Saat 17:18
Orjinalini yazan: a41109 a41109 Yazdı:

Merhaba, yağ filtre kodunu ve internetten alabileceğimiz adres biliyor musunuz? Başımın belası bir problem bu. Denemediğim şey kalmadı.
Yetkili serviste suan 73 tl gibi ucuz bir fiyata satiyorlar oradan alabilirsin 


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2022 Saat 23:31
hocam bende birkaç gündür yağ pompasıyla ilgili içime bir kuşku düştü, onu test ediyorum. Bulunduğum şehirde yağ basınç cihazı olan usta yok. Bende kendi yönteminle yağ pompası tam randımanlı çalışıyor mu şu şekilde test etmeye çalıştım.


Bu test yöntemi doğru mudur?


Arkadaşlar sabah yağ çubuğu 4/4 diş full iken,

Aracı çalıştırıp rölanti devam ederken ölçtüğümde 4/0 diş. (Yağı pompaladı güzel)


Buraya kadar her şey normal.


Neyse,


40-50 km yol yapıp kenara çektiğimde rölanti halinde 4/3 diş.

Motoru kapatıp 20 dakika sonra baktığımda 4/3 diş.

Tekrar motoru çalıştırdığımda yine 4/3 diş.


Eee o zaman motor sıcaklığı arttığında yağ pompası tam anlamıyla pompalamıyor.


Bana göre yağ pompası sabah ilk çalıştırmada ve yağ soğukken pompalıyor. Ama yağ sıcaklığı arttığında yağı pompalayamıyor.




Mesajı Yazan: goktug34
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2022 Saat 10:23
Orjinalini yazan: antipollution antipollution Yazdı:

hocam bende birkaç gündür yağ pompasıyla ilgili içime bir kuşku düştü, onu test ediyorum. Bulunduğum şehirde yağ basınç cihazı olan usta yok. Bende kendi yönteminle yağ pompası tam randımanlı çalışıyor mu şu şekilde test etmeye çalıştım.


Bu test yöntemi doğru mudur?


Arkadaşlar sabah yağ çubuğu 4/4 diş full iken,

Aracı çalıştırıp rölanti devam ederken ölçtüğümde 4/0 diş. (Yağı pompaladı güzel)


Buraya kadar her şey normal.


Neyse,


40-50 km yol yapıp kenara çektiğimde rölanti halinde 4/3 diş.

Motoru kapatıp 20 dakika sonra baktığımda 4/3 diş.

Tekrar motoru çalıştırdığımda yine 4/3 diş.


Eee o zaman motor sıcaklığı arttığında yağ pompası tam anlamıyla pompalamıyor.


Bana göre yağ pompası sabah ilk çalıştırmada ve yağ soğukken pompalıyor. Ama yağ sıcaklığı arttığında yağı pompalayamıyor.



Motor bilgim kesinlikle çok değil o nedenle yazacaklarım senin kafandaki şeyler ile alakasi olmayabilir. 
1.si yag kutusu üzerinde basınç musuru var, aracinda yaglama problemi var diyorsan oda hata vermiyorsa değiştirebilirsin belki hata vermeye başlar 
2.si konulan yağa göre viskozite degerleri vardır mesela 5w30 yağların 100 derecede viskozitesi 9 küsürdur (sivimsi cıvık) 10w40 larin ise 100 derecede 14 küsür viskozite değeri vardır (daha katı) , arac sicakken katı yağ yani 10w40 yağlar yada daha katı olanlar motor sicakkende katı kalabildigi için daha iyi pompalanir. Ancak düşük viskozite 5w30 0w30 10w30 vs gibi yağlar basınç konusunda yetersiz kalabilir. 

Ek olarak yağlama sıkıntısi varsa aracin 1-uyari verir 2-eksantrikler ve subaplardan yağsız kalmadan ötürü ses yapma başlar 3-çekişte azalma meydana gelebilir

Usta değilim, cok bilgimde yok kendimfe yorum yaptım yanlış olabilir. Saygılar 



Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2022 Saat 16:10
Cevabınız için teşekkürler. Banada mantıklı geldi. Sonuçta sabah yağ soğukken katı olduğundan motordan geri kartere dönmesi zaman alıyor. Ama sıcakken akışkan olduğundan hemen geri döndüğü için çubukta 2 diş görünüyor. Bu da sanki sabah yağ pompası pompalama görevini yapıyorda, sıcakken yapmıyormuş gibi beni yanılttı.

Hocam son olarak EGR iptali yaptırdınız. Ben EGR iptali yaptırmıştım ama bildiğiniz würthün genel temizleme spreyini keserek oraya uygun şekilde yerleştirmişti usta. Sonrasında birkaç yerde bunun ince gelebileceği ve egzoz gazının eriterek motora düşüreceğini belirtiyorlar. Daha önceden bilmiyordum. Şimdi tekrar EGR çıkarttırıp daha kalın bir demir conta koydurmayı düşünüyorum.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net