2008 model 308 otomatik motor silkeleme ve durma
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51772
Tarih: 15 Nisan 2025 Saat 22:52 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 2008 model 308 otomatik motor silkeleme ve durma
Mesajı Yazan: ahmetdokmetas
Konu: 2008 model 308 otomatik motor silkeleme ve durma
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2022 Saat 13:40
Herkese selamlar, 2008 model otomatik 308 130bin kmde araba satın aldım aralık ayında. Arabada hiç bir sorun yoktu, yağ kapağı atmış ve tüm yağ boşalmış ben farketmedim. motor artık durma noktasına gelince bi tanıdığa götürdüm yağ koydu hava filtrelerini temizledi falan. Sonra araba bi dikiş tutmadı yokuş çıktıktan sonra motor silkelemeye başlıyor yada bazen kırmızı ışıkta beklerken motor silkeleniyor ve duruyor. arabayı kapatıp yeniden çalıştırmam gerekiyor. bunlar her zaman olmuyor bu arada bi bakıyorum sorunsuz gidip gelmişim bi bakıyorum gidemiyorm. ayrıca arabayı kapatınca fan bi süre çalışmaya devam ediyor. sonra kapanıyor. bi ustaya götürdüm şanzıman dedi 10bin masrf çıkardı. bi tanesi bobin arızası ama bende buna uygun yok dedi. şimdi bi tane daha buldum adam güven verdi ama diyorki motor silindir kapağı değişmesi lazım 17bin masraf. ne yapsam bilemedim. ilk arabam ve bu işlerden hiç anlamıyorum. yorumlarınızı tavsiyelerinizi bekliyorum.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Katip55
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2022 Saat 03:09
Kardeşim ustanı iyi seç. 17bin çok. 25bine işçilik dapil samsunda komple motor var. Çok pahalı demişler. Sorunun bujilerde olabilir. Aynı sıkıntı bende vardı bujileri değişince bariz azaldı. Bobinlerde bişey yok. Test edildi. Yağ akan yerlerde şase olabilir
|
Mesajı Yazan: dr.sergio
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2022 Saat 14:50
Geçmiş olsun. Bu motor bobin ve buji çevresine çok yağ veren bir motor. Ben kaputu ne zaman kaldırsam, bobin çevresinde sürekli yağ görüyorum. Motor yağ kapağı gevşeyip çıktıysa, bujiler çok fazla yağlanmış olabilir. Mutlaka önce bujileri kontrol ederek başlayın derim. Fanın bir süre çalışması tamamen normal. Suyu soğutması için kontak kapatıldıktan sonra da fan çalışır. Ama ilk marşta, soğuk motorda fan devreye giriyorsa ısı müşürünü de kontrol ettirin isterseniz.
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2022 Saat 09:02
geçmiş olsun fan açıyorsa arkadaşlarımızın dediği gibi bujilerde yağlanma olabilir. öncelikle aracın arıza kodlarına baktırın daha sağlıklı olacaktır. motor yağsız kaldıysa eksantrik yağlayıcı elektrovanalarda problem olabilir bu parçada aracın çalışmasında en büyük sıkıntı.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
|