Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 206 Roland Garros

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51745
Tarih: 21 Ağustos 2025 Saat 20:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 206 Roland Garros
Mesajı Yazan: leventdr2935
Konu: Peugeot 206 Roland Garros
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2022 Saat 23:39
Öncelikle herkese merhaba aranıza yeni katıldım bundan yaklaşık 3 ay Peugeot 206 Roland garros model aracı satın aldım araç şahsıma ait ilk aracım uzun yıllar babamın otomatik aracını kullandıktan sonra ilk aracım olarak biraz daha uygun bütceli oldugu için bu aracı tercih ettim ama dostlarım aldıgım gunden beri sorunların ardı ardına kesilmedi aracımın görünüşünden bazen performansından çok memnunum ve aracımı çok seviyorum. Bir bir birçok sorununu çözdüm ancak şuan size anlatacak oldugum sorunu bir türlü çözemedim. Sorunum HARARET ne yapsam ne etsem bu sorunu bir türlü çözemedim ve işin daha da çirkin ve pislik yanı hangi ustaya gitsem her biri çok farklı şeyler diyor biri beyinde sorun var biri termostat biri müşür her usta farklı şeyler diyor ve aracı incemelerine ragmen. Öncelikle Gidip bir peugeot servisine bilgisayara bağlattım bana sorunun Rollelerde oldugu söylendi rolleleri değiştirdim ancak sorun hala devam ediyor hararetim neredeyse kırmızı çizgiye vurmak üzere Bir elektrikçi hararet çubugun 70 den başlıyor çubugun yanlış demişti ancak yinede güvenemıyorum. Sorun da aynen şu ki araç hareket halindeyken örneğin 4. vites 5. vites hararet 90 a sabileniyor neredeyse 90 ı geçmiyor ancak araç 1 ve 2. viteste 2 3 dakika kullanımda anında harareti fırlatıyor rolantide harketsiz çalışırkende aynı şekilde kırmızıyya yaklaşıyor. Şuanda ne yapacagımı hangi ustaya güveneceğimi vs bilmiyorum en son çare aracı elimden çıkarmak olduguunu düşünüyorum yorum ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ByYlmzZz
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2022 Saat 20:33
hararet çubuğun yanlış takılsa bile yüksek hararette stop ışığınız yanacaktır.stop ışığından anlayın ki hararete başladı araç.öncelikle aracın soğutma sistemi sağlam mı?soğutma sisteminde hava var mı?su eksltmeniz var mı?devir daim çalışıyor mu?röle değişmekle çözülmeyebilir.röleleri taktığınız soketlerde oksitlenme var mı baktınız mı? ayrıca hararet 90'ı geçtiğinde fan açtı mı baktınız mı? eğer fanınız açmadıysa fan rezistansı ilk bakacağınız parça olsun.bu parça fan'ın ilk kademesini sıcaklık 90'ı biraz geçtiğinde aktif ediyor.100 derecelere geldiğindeyse de fan'ın 2.kademesi devreye giriyor.klimayı açınca ön tampona eğilip bakın fan çalışıyor mu?eğer fan çalışıyor ise fan rezistansı en azından 2.kademede fan'ı devreye sokuyor demektir.bu durumda soğutma sisteminden şüphelenebiliriz.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2022 Saat 11:24
Muhtemelen soğutma sisteminde sıkıntı var kardeşim. arkadaşımız zaten gerekli açıklamayı yapmış. öncelikle araçta daha öncelirinde  antifiriz kullanılmadıysa radyatör - motor içi su kanalları - devirdaim pompası vs. pas ve tortudan tıkandığı için durkalklarda yerterli soğutmayı yapamayacaktır. bunlarıda kontrol etmenizi öneririm. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2022 Saat 11:25
ek olarak bursada uludağ otomotiv var youtube kanalları vs. izlediğim kadarı iyi ustalar bir gidip görmenizi tavsiye ederim. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2022 Saat 11:42
Hayırlı olsun yeni aracın.
Şimdi sana yardımcı olmaya çalışmadan önce ilk şunu söylemek isterim eğer aracını seviyorsan hoşuna gidiyorsa elinden çıkarma her sorun çözülür yeterki sorun doğru teşhis edilsin.
206 ların ibreleri biraz sıkıntılıdır.basitçe anlayacağın şekilde yazmam gerekirse ibrelerin arkalarındaki motorlar araçların yaşları itibari ile artık sorun çıkarır haldeler.herşeyden önce ilk olarak ibrelerini kontrol ettir.nasıl mı aracını sabah motor buz gibi iken konrağı aç çalıştırmadan hareret ibrene bak kaç derecede başlıyor.en dipteki kalın çizgiden başlaması gerekir.eğer zaten ibre daha yukarıda başlıyor ise ibre yanlıştır.
Yine sağlama yapmak adına aracın ecusuna bağlan ısıyı ecudan aç ecu ile ibre aynı değerleri gösteriyor mu bunun kontrolunu yap.
Yine daha fazla bilgi almak istersen telfn numaranı özelden at elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım 


Mesajı Yazan: leventdr2935
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2022 Saat 18:16
yazdıklarınız arasında bildiğim ve kontrol edebildiğim tek şey fan açtıgı Klimadayken dediğiniz gibi eğilip baktıgımda fanı devreye sokuyor 



Mesajı Yazan: leventdr2935
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2022 Saat 18:20
cevabınız için teşekkür ederim ancak daha bu sorunu çözemeden yeni bir sorun eklendi Aracım sabah kalktıgımda çalıştırdım ve birden stop etti normalde yaptıgı birşey değildi hemen yeni bir sorun daha olduguunu anlamıştım tekrar marşa bastım kaputtan garip sesler gelmesiyle birlikte aracı direk stop ettim bir süre bekledikten sonra aracı tekrar marşa bastım ve araç çalıştı. Arac daha oncesinde sarı motor lambası yakmıştı bana bunun lpgli araçlarda sık sık karşılaşılan bir burun oldugunu söylemişlerde bende hemen bir elektrikçiye gittim bilgisayara bağlattım bilgisayardaki sorun. Gaz sensörü hatası gibi birşeydi bogaz kelebegiyle alakalıydı sanırım dedikleri kadarıyla herneyse daha sonra bana bunun beyinle alakalı oldugunu ve değiştirmemiz gerektiğini söylediler başka bir ustaya gittim o tam tersini söyledi bu karmaşa böyle böyle devam etti ve ışık kendiliğinden söndü bazen yanıyor bazen sönüyordu yaklasık 5 gündür yanma durumundaydı ki dün sabaha kadar dün sabah 3.marşda araç çalıştı evet ama daha büyük bir sorunum ortaya çıktı aracın gazına bastıgımda gaz yemez durumdaydı ve en fazla 1.500 devre kadar gaz alıyordu daha sonra gazı kesiyordu haftasonu oldugu için herhangi bir usttaya da götürme şansım olmadı şuan öylece kurbanlık koyun gibi kapıda yatıyor.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net