Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2011 Peugeot 508 Cold start ilginç ses

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 508 (2011-2018)
Forum Tanımlaması: Peugeot 508 'in 2011'de üretimine başlanmış 2018 sonrasında yeni versiyonu çıkmıştır.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51726
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 21:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2011 Peugeot 508 Cold start ilginç ses
Mesajı Yazan: sirclaw
Konu: 2011 Peugeot 508 Cold start ilginç ses
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2022 Saat 23:20
Merhaba
Aracımda son 1 aydır soğuk çalıştırmada yüklediğim videodaki gibi bir ses ve sarsıntılı çalışma baş göstermeye başladı. 15-20 an sonra tahminimce yağlama başladığında yada motor ısınmaya başladığında kesiliyor. Ayrıca trafik ışıklarında beklerken araç D konumunda ve klima açık ise araçta çok fazla titreşim olmaya başladı. Çözüm ya da fikri olan var mıdır?

https://youtu.be/mhOwXlk5ZT8" rel="nofollow - https://youtu.be/mhOwXlk5ZT8




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2022 Saat 10:50
MErhabalar benim tavsiyem
1-bujüleri öncelikli olarak değiştirin. 
2-motor yağ serviyesi ne durumda  ve ne marka yağ kullanıyorsunuz araca



-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sirclaw
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2022 Saat 21:16
Hocam merhaba
Bugün bujiler değiştirildi yağ kontrolü yapıldı ancak motor soğukken ses gelmeye devam ediyor.
Bujiler porselen kısımlardan yanmaya başlamış sorun bundandır dedim ama değişiklik olmadı. Yağ olarak castrol magnatec kullanılıyor herzaman. 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2022 Saat 21:25
Yağınız sahte olabilir. Piyasada en çok sahtesi üretilen yag castrol maalesef.
Titreşimin nedeni motor kulakları olabilir. Klima açıkken ve d konumunda araç yükte olduğu için daha sarsıntılı olur. Bunu motor  ve şanzıman kulakları absorbe eder.


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2022 Saat 00:19
Bana aksesuar kayışı gergi arızası gibi geldi. alt ve üst tarafta olmak üzere 2 adet'tir set halinde satılır. linkte hdi yazdığına bakmayın tüm modellerde kullanılıyor.
https://www.parcagonder.com/urun/1-6-hdi-alternator-kiti-seti-gergi-rulmani-alternator-kayisi-start-stop-euro5-dv6-tum-modeller" rel="nofollow - https://www.parcagonder.com/urun/1-6-hdi-alternator-kiti-seti-gergi-rulmani-alternator-kayisi-start-stop-euro5-dv6-tum-modeller



-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: sirclaw
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2023 Saat 23:43
Merhaba uzun zamandır yazmamıştım motor üst kapak değişti titreme motor sol üst kuşağı kırık dendi ve hemen altındaki takoz ile birlikte değişti. Alternatör revizyona gitti gergi rulmanı ve kayışı değişti. Tüm sıvı ve filtre değişimleri ve bakımları ve yukarıdaki onarımların tamamı İzmie Ege’m Peugeot serviste yapıldı. Şimdi sorunlar aşağıdaki gibi;
  • Araç Işık’larda D konumunda iken klima kalorifer vb herhangi biri açıkken araçta titreme devam ediyor. Hatta cam açma düğmesine bile anlık bassam titreme yapıyor. Servis yorumu sıkıntı yok.
  • Dik yokuşlarda araç hız arttırırken kademe kademe yükseliyor. Sanki anlık kesiliyor gibi. Servis yorumu test ettik sıkıntı yok.
  • Araç direksiyonu hız arttıkça sertleşiyor doğru ama park ederken ya da yavaşlayınca önceden çok yumuşaktı artık çok daha sert par esnasında bayağı zorlamaya başladı. Servis yorumu sıkıntıyım.


Mesajı Yazan: sirclaw
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2023 Saat 09:30
Tekrar merhaba,
  • direksiyon sertliği sorunum sonunda çözüldü. yetkili servis direksiyon tamiri uzmanlığında profesyonel bir servis kontrol etti ve hepsi bu sertliğin normal olduğunu iletti. ancak ben bir sertlik olduğunu hissettiğim için devamlı olarak araştırmaya devam ettim. elektrikli direksiyon pompası, rot başları, rotiller direksiyon kutusu kontrol edildi ancak sorun olmadığı belirtildi. ancak hiç kimsenin aklına lastik basıncını kontrol etmek aklına gelmedi. lastikleri aldığım firma lastik basıncı olarak 32 bar olması gerektiğini söylediği için aldığım günden beri hep 32 bar olarak kullandım. ancak aracın kapı içerisindeki plaka da yazdığı gibi 2,5 psi yani 36 bar yapınca direksiyon pamuk gibi oldu. nasıl oldu da bunu dikkatten kaçırdığımız bir türlü anlayamıyorum. neyse sonuç olarak sertlik ortadan kalktı. diğer ilk çalıştırıldığındaki üfleme sesi ile de alakalı olarak turbo revizyonu sonrası balans ayarı yanlış yapıldığı senaryosu üzerinde duruyoruz. muhtemelen tekrar turbo revizyonu yapılacak ve kontrol edilecek. güncellemeye devam edeceğim.
  • aracın D konumunda ışıklarda beklerken klima nedeniyle titreme konusu nedeniyle geğişen herşeye rağmen titreme devam ediyor. yetkili servise gidip gelmekten ustalar ile artık akraba olduk resmen ancak hala daha aracın benzinli olduğu D konumunda yüke bindiği için bu titremenin normal olduğunu kafama takmamam gerektiğini bildirmeye devam ediyorlar.
  • Soğuk çalıştırmada üfleme sesi ile alakalı olarak da sanırım turbo revizyonu yapıldıktan sonra balans doğru yapılmamış olduğundan dolayı olabileceği ihtimali üzerinde duruyoruz. tekrar söktürüp kontrol ve revizyona göndereceğim. 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net