Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 gti torsiyon ayarı nasıl yapılıyor yardım !

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=5146
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 15:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 gti torsiyon ayarı nasıl yapılıyor yardım !
Mesajı Yazan: YVZ18_206GTİ
Konu: 206 gti torsiyon ayarı nasıl yapılıyor yardım !
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 12:46
206 gti aldım arkadaşlar yeni 10 günlük önlere 3.5cm lik yay taktırdım ama arka torsiyonları usta yapamadı nasıl yapıldıgını bilen vrsa tarif edebilrmisiniz arkadaşlar bende ustama tarif edicem Smile şimdiden tşk ederimSmile

-------------
206GTİ



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 12:50
ılk once aramıza hso geldın..3.5 yay nasıl oldu nasıl dusurdu aracını resmın var mı ? 


Mesajı Yazan: YVZ18_206GTİ
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 12:52
resmim yok ama 16 inç orjinal jantları var aracımın  3.5 yaylar çok abartı bi düşüklük olmadı ama güsel duruyor ilerleyen günlerde resimlerimide eklicem ama arka torsiyondan düşürmeyi ögrenmem gerekiyor

-------------
206GTİ


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 13:30
Aşşağı yukarı citroen ve peugeot grubunda torsiyon yapısı aynı. aşağıdaki makaleyi print edip ustana verirsen fikir sahibi olur. Yanlız elinde bazı özel malzemelerin olması gerekir. zor ve hassas bi işlemdir. Tecrübeli ustanın yapması daha uygun olur. En ufak sapma dahi arabanın sağa sola çekmesine sebebiyet verebilir.
 
Araçlar Gereçler :
 
 
1. Takoz Çekiç
2. Lokma Takımı
3. Açık ağız ve Yıldız Anahtar Takımı
4. Çektirme Barı
5. Metre
6. Pas Sökücü ve muhtelif tornavidalar
7. Ölçü amortisörü (dummy shock absorber)
 
 
Başlamadan önce aracın güvenli bir şekilde askıya alındığına emin olun. Kesinlikle süspansiyon kollarından aracı askıya almayın. Aracı mutlaka şase üzerinden askıya almanız gerekli. (resimdeki araç çelik millerle özel girişlerden askıya alınmış, Bu genelde rally araçlarında müdahaleyi kolaylaştırmak için kullanılan bir sistem)
 
 
Anti-Roll barı gövdesindeki plastik tıpayı çıkartalım. Tıpayı sökerken kesinlikle zarar vermeyin. Geri takarken sağlam olması gerekiyor. Bu tıpa mekanizmayı toz ve sudan korur. Allen vidayı sökerek yolumuza devam ediyoruz.
 
 
Anti-Roll barı plakasını süspansiyon koluna bağlayan 13mm. civatayı söküyoruz.
 
 
Çektirme demirini anti-roll barını çıkarmak için kullanıyoruz. Çektirme demirindeki ağırlığı fazla hızlı vurdurmayalım.. yavaş yavaş dikkatlice.
 
 
Anti-Roll bar genelde bu noktadan sonra kolaylıkla çıkar.
 
 
Karşı taraf içinde aynı işlemi uyguluyoruz.
 
 
Anti-roll barının sökülmüş halinden bir görüntü.. Eğer vaziyet kötü ise murçları değiştirmemiz gerekebilir. Bu malzemenin fiyatı çok yüksek değil. İhmal etmeyelim
 
 
Torsiyon barı üstündeki vidayı söküyoruz.
 
 
Vidayı söktükten sonra yuvadaki pul' u sökmemiz gerekiyor. Zamanla paslanarak yapışmış olabilir fazla zorlamayalım gerekirse pas sökücü kullanıp tekrar deniyelim.
 
 
Amortisör saplamasını sökerek boşa çıkartıyoruz.
 
 
 
 
 
Torsiyon kolunun arka tarafında küçük bar bizi bekliyor. Çektirme barı ve çekiç kullanarak dikkatlice sökelim. Komple dışarı almamıza gerek yok. Kafasını boşa çıkarmamız kafi.
 
 
Sıra geldi Ölçü amortisörünü kullanmaya (Türkçe teknik terimi bu diye biliyorum.. İngilizce teknik ismi dummy shock absorber yani taklit amortisör bir yanlış varsa üstadlar düzeltsin). Hesaplama yöntemi araçtan araca değişiklik göstermektedir.Resimdeki Saxo aracımızda 292 mm. den 289 mm. ye düşürüyoruz. bu bize 10 mm. alçalma sağlayacaktır. Şu anda yürüyen bir araçtan amortisör ölçüsü alabilirsiniz. Bu size bir referans olabilir.
 
 
Bir başka yolda. Ölçü amortisörünü araca bağlayıp metre ile ölçerek göz kararı alçaltma yapılmasıdır. Örneğin il ölçüm 300 mm. ve siz 4,5 cm. alçaltma yapmak istiyorsanız bu mesafeyi 250 mm. ye indirmeniz gerekli [300-(45+5)] çünkü 5mm. araç oturduğunda yüklenme payı olacaktır. İstediğiniz alçalmayı yapamazsanız bir kaç deneme daha yapmanız gerekecek. Bu noktada size iyi şanslar dilemekten başka yapabileceğim yok :) :)
 
 
Ölçü amortisörümüze bütün işlemler bitene kadar dokunmayalım. Orjinal amortisörü en son takacağız.
 
 
Torsiyon barı yerleştiriyoruz. Dişli uygun pozisyonu bulunca yerine oturacaktır.
 
 
 
 
 
Herşeyi eski yerine oturtuyoruz. Civata ve milleri greslemeyi unutmayalım :)
 
 

Artık lastiğimizi takabiliriz.


NOT : ALINTIDIR (Original English resource badgermotorsport UK.. Turkish translate by Haşim Ayaz mailto:hasimayaz@gmail.com - hasimayaz@gmail.com )

 


Mesajı Yazan: YVZ18_206GTİ
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 13:35
teşekkür ederim verdiginiz bilgi için benm usta bunu yapabilirmi bilmiorum ama ölçü fln alıncaksa zor yapar metresi yok :) bildiginiz bi usta var mı ben ist şişlide oturuyorum yakın bir yerde bu siteye üye usta varsa gidip onda yaptırim

-------------
206GTİ



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net