Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yağ Seviyesine Göre Anlayabilir Miyim?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51240
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 08:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yağ Seviyesine Göre Anlayabilir Miyim?
Mesajı Yazan: antipollution
Konu: Yağ Seviyesine Göre Anlayabilir Miyim?
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2021 Saat 17:39
Arkadaşlar şu şekilde yağ pompasının görevini tam olarak yapıp yapmadığını anlamaya çalışıyorum. Araç soğuk ve düz zeminde yağ çubuğu full (4 diş) çıkarken, aracı bir süre kullanıp sağa çekip rölantide ölçtüğümde 2. dişte çıkıyor. şimdi bu aralıkta ne kadar yağı pompalamış oluyor. Sanırım bu aralık yarım litreye denk geliyor. Bu normal mi? Yağ pompası sadece yarım litre yağ pompalaması motor için yeterli oluyor mu? Yoksa pompa görevini yeterince yapamıyor olabilir mi?




Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2021 Saat 20:51
Bu şekilde yağ pompasının sağlıklı çalıştığı net anlaşılmaz yanıltıcı olabilir. Motor ısısı, yağ ısısı farklı olduğu zamanlarda alışkanlık farklı olduğu için  bu oran değişebilir çünkü.
Pompanın çalışmama durumunda yağ basıncı gereğinden düşük olduğu zaman yağ lambasını yakıp uyarı verir zaten. 
 


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2021 Saat 22:28
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bu şekilde yağ pompasının sağlıklı çalıştığı net anlaşılmaz yanıltıcı olabilir. Motor ısısı, yağ ısısı farklı olduğu zamanlarda alışkanlık farklı olduğu için  bu oran değişebilir çünkü.
Pompanın çalışmama durumunda yağ basıncı gereğinden düşük olduğu zaman yağ lambasını yakıp uyarı verir zaten. 
 


sağolun hocam cevabınız için tşkrler. Aslında sorunum şöyle, V kayışının olduğu bölüm çok aşırı ısınıyor ve 2 defa v kayışım koptu. Klima ve Şarj dinamosu kontrol edildi herhangi bir kitleme olmuyor. 207 1.4 hdi aracım. Turbo egzonun keçesini yeniledik, soğutma sistemini nerdeyse komple yeniledik. Aklıma en son yağ soğutma işleminin yeterince yapamamasından motor alt bölümünün fazla ısınması geldi. Ama o da saçma bir düşünce mi oluyor bilemedim.


Mesajı Yazan: X-testers
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2021 Saat 23:22
V kayisinin gergi rulmanini ve rulmanin yay gerginligini kontrol edin.


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2021 Saat 07:03
gergi bilyasını değiştirdik ama bizimkilerde gergi yayı yok. Sadece bilya var. 2007 modellerde böyle. 2009 veya 2010 tam bilmiyorum dan sonra gergi yayıyla birlikte üretilmeye başlamış. O yüzden 2007 modellerde v kayışını takmak ustalar için zorlayıcı oluyor


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2021 Saat 19:03
Eğer kayış ısınıp kopuyorsa kasnaklarda problem vardır. Özellikle şarj ve klima kasnakları iki kademe oluyor. Devreye girdiği zaman kendini kilitleyen sistemler vardır. Herhangi bir arıza durumunda sürekli kilitlenme yaparsa kayışı aşındırıp kopartabilir. 
Yani bilye sağlam olup kasnağın mekanizması sorunlu olabilir.


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2021 Saat 07:14
kayış 2 defa koptu 1. de uzun yol yaparken koptuğundan çok prof olmayan bir usta 1 saat uğraşarak taktı. Bir hafta sonra 2. de koptu kendi ustama gittim. Kasnakları tek tek baktı klima ve şarj dinamosu kasnaklarında sıkıntı görünmüyor, kitlese sürekli kitli olurdu dedi. İlk kayışın eskidir, 2. de de yol kenarından bulduğun usta takamayınca kayışa zarar vermiştir bundan olabilir dedi. 10 gündür kayış sağlam duruyor ama ben yine yapacak diye uzun yola çıkmaya korkar oldum. Usta tekrar koparsa klima ve şarj dinamosunu bakıma yollar kasnakları falan değiştiririz dedi.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net