Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Araç çalışmıyor (Tık sesi)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51102
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 11:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Araç çalışmıyor (Tık sesi)
Mesajı Yazan: losthero15
Konu: Araç çalışmıyor (Tık sesi)
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2021 Saat 03:22
TL;DR : Marş motoru hiç devreye girmiyor. Sadece röle sesi (bir kez tık) geliyor kontak çevirince. Marş otomatiği ve kömürler orjinali ile değişti, işçilik dahil 650 TL tuttu.

Giriş

Merhaba, 

Ben Bursadan Ömer. Peugeot 207 1.4 HDI 2009 kullanıcısıyım 3 yıldır. İlk aracım bu ve 132 binden 170 bine kadar geldik beraber kendisi ile. Aracımdan esasen çok memnunum, hem ekonomik hemde çekişi iyi. Bana pek sorun da yaşatmadı bu güne kadar. Bu beni ikinci kez yolda bıraktığı oldu. İlkinde yakıt hortumlarındaki valfin arıza yaparak yakıtı geri kaçırması sebebi ile araç çalışmıyordu. 2 sene önce olan bir arızaydı bu yaklaşık olarak.

Gelişme

Bu sefer ise, aracımda son 2 haftadır çalıştırma sırasında bazen hiç marş motoru çalışmamakta. Bu sorun yağ değişimi yaptıktan birkaç gün sonra başladı. Yağ değişimi sırasında akünün 45 dk kadar terminali sökülmüştü. Çalışmama sorununda genellikle sadece bir kez tık sesi gelmekte ve başka bir tepki vermemekte. Bu sorun bazen olurken bazen olmamakta. Bazı denemelerde marş motoru 1 - 1,5 sn çalışmakta ancak motor çalışmadan marş motoru durmakta. Bugüne kadar (son iki haftada) bazen tekte (hiç zorlanmadan), bazende ikinci yada üçüncü denemede hep çalışıyordu. Bugün sorunun akü terminallerinden olabileceğini düşünüp akü terminallerini kontrol ettim, tertemiz ikisi de. Akşam dışarı çıkmadan önce aracın çalıştığına emin olmak için çalıştırmayı denedim, tek seferde çok rahat çalıştı ve 10 dk kadar çalıştırdım arıza kodlarını kontrol ederken. Bununla ilgili bir arıza kodu yoktu. Motoru stop ettim ve 20 dk kadar sonra aracı çalıştırmayı denediğimde "plip battery spent" (kumanda pili bitiyor) yazısı ile karşılaştım ve defalarca denememe, yedek anahtarla denememe, akü kutbunu ayırıp 5 dk bekledikten sonra tekrar denememe rağmen sadece bir tık sesi duyuyorum ve "plip battery spent" uyarısını her seferinde görüyorum, araç çalışmıyor, marş motoru hiç dönmüyor. Akü terminalini tekrar sök tak yapıp denedim ama nafile. Bu noktada artık çalıştırmayı denediğimde tık sesini de duymuyorum. Uzun bir süre denediğim için araç ekonomi moduna girdi ve aracı çalıştıramadığım için ekonomi modundan da çıkaramıyorum. Ancak camları kapatabilmek için akü terminallerini sök tak yaptıktan sonra tık sesini duyuyordum, ekonomi moduna girince tık sesi de gelmiyor, sadece 1 saniyeliğine çok sönük bir pıs sesi duyuyorum marşa basınca. Akü voltajını OBD üzerinden 12,4-12,5 olarak görüyorum. Akü varta marka ve 3 - 3,5 yaşında. 

Yaptığım araştırmalara göre 4 seçenek olduğunu düşünüyorum sorunun kaynağı ile ilgili. Bunları en kolay olan sigortaların kontrol edilmesi, kumanda pilinin değiştirilmesi, akü takviyesi ve son olarak sorunu çözemezsem marş motoruna ingiliz anahtarı benzeri bir sert cisim ile birkaç defa tıklatıp veya aracı viteste iken çok az hareket ettirip (marş motorunun kömürleri bitiyorsa bu yöntemi ve marş motoruna sert bir cisim ile vurmayı tavsiye ediyorlar) tekrar çalıştırmayı deneyeceğim. 

Burada bu konuyu açmamın sebebine gelecek olursam, 

  1. Benim gözden kaçırdığım, sorunun kaynağı olabilecek başka bir sebep olabilir mi ?
  2. Daha önce hiç elektriksel (akü) veya marş motoru ile ilgili sorun yaşamadığım için bu problemlerle ilgili olarak bildiğim bir usta yok. Bursa merkezde tavsiye edebileceğiniz ustalar var mıdır ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Sorunun kaynağını kesin olarak belirlersem masraf miktarı ve zorluğuna göre kendim bile yapmayı ve gelişmeleri burada paylaşmayı planlıyorum benzer sorun yaşayanlara yardımcı olması için.

Sonuç

Kendi yapabileceğim şeyleri denedim. Kumanda pili değişimi, akü terminallerinin temizlenmesi, sigortaların kontrolü ve aracı viteste iken biraz hareket ettirip çalıştırmayı denedim. Ancak sonuç alamadım. Sorun marş motoru kömürlerinden olsaydı çalışırdı diye düşünüyorum. 

Aracı ustaya götürdüm. Marş otomatiğinin kısa devre yapması kaynaklıymış sorun, sigortasını da attırmış bundan dolayı. Kömürler de bitmeye yakınmış, onlarda değişti. Marş otomatiği orjinal, kömürler valeo marka olarak değişti. İşlem yaklaşık 3 saat sürdü yoğunluktan dolayı. 1,5 - 2 saat sürüyor normalde.

Masraflar

Marş otomatiği (orjinal) 400 
Kömürler (valeo) 100
İşçilik 150
Toplam 650 lira 


-------------
Peugeot 207 1.4 HDI 2009



Cevaplar:
Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2021 Saat 12:29
Dosutum öncelikle yazının tamamını okumadım ama başta yazdığın problem eğer akü sağlamsa marş otomatiği değişecek sıkıntı kalmaz bendede vardı


Mesajı Yazan: losthero15
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2021 Saat 23:45
Orjinalini yazan: muzzy35 muzzy35 Yazdı:

Dosutum öncelikle yazının tamamını okumadım ama başta yazdığın problem eğer akü sağlamsa marş otomatiği değişecek sıkıntı kalmaz bendede vardı


Cevabınız için teşekkür ederim.

Kendi yapabileceğim şeyleri denedim. Kumanda pili değişimi, akü terminallerinin temizlenmesi, sigortaların kontrolü ve aracı viteste iken biraz hareket ettirip çalıştırmayı denedim. Ancak sonuç alamadım. Sorun marş motoru kömürlerinden olsaydı çalışırdı diye düşünüyorum. Yarın sabah arabayı vurdurup ustaya götüreceğim. 

Sizin marş otomatiği değişimi ne kadara mal olmuştu ve ne zaman yaptınız bu işlemi? 


-------------
Peugeot 207 1.4 HDI 2009


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2021 Saat 08:17
2 ay oldu 
Marş otomatiği  250
Sökmüşlen kömürlerde değişti 150
İşçilik 150
Toplam 550 lira verdim


Mesajı Yazan: losthero15
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2021 Saat 18:28
Sorun çözüldü. Marş otomatiğinin kısa devre yapması kaynaklıymış sorun, sigortasını da attırmış bundan dolayı. Kömürler de bitmeye yakınmış, onlarda değişti. Marş otomatiği orjinal, kömürler valeo marka olarak değişti. İşlem yaklaşık 3 saat sürdü yoğunluktan dolayı. 1,5 - 2 saat sürüyor normalde.

Marş otomatiği  400 
Kömürler 100
İşçilik 150
Toplam 650 lira 


-------------
Peugeot 207 1.4 HDI 2009


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2021 Saat 23:29
Geçmiş olsun. Umarım kesin çözüm bulmuşsundur. 


Mesajı Yazan: Selami 25
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2021 Saat 21:54
Selamunaleyküm abiler benim 207 dizel /2009 model arabam.10 gün karantinadan çıkınca marş basmadı göstergeler yanıyor teyip farlar hepsi çalışıyodu ama role tık sesi yapıyor marş basmıyor.bi süre sonra camlarda çalışmadı.Araçı çalıştıramadım akünün lambasıda yanıp sönüyo 3 defa kendini korumayamı aldı acaba sizin arzayla aynımı birde sigorta demişsiniz sigortası tam olarak nerede şimdiden çok sağolun yardımcı olursanız sevinirim


Mesajı Yazan: losthero15
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2021 Saat 22:01
Orjinalini yazan: Selami 25 Selami 25 Yazdı:

Selamunaleyküm abiler benim 207 dizel /2009 model arabam.10 gün karantinadan çıkınca marş basmadı göstergeler yanıyor teyip farlar hepsi çalışıyodu ama role tık sesi yapıyor marş basmıyor.bi süre sonra camlarda çalışmadı.Araçı çalıştıramadım akünün lambasıda yanıp sönüyo 3 defa kendini korumayamı aldı acaba sizin arzayla aynımı birde sigorta demişsiniz sigortası tam olarak nerede şimdiden çok sağolun yardımcı olursanız sevinirim

Belirtiler benim arızanın aynısına benziyor. Akünün üzerinde 2cm çapında falan bir pencere olur yuvarlak, oradan içeriye baktığınızda yeşil ışık görüyorsanız eğer, sorun aküde değildir, araç 30dk falan gibi bir süre sonrasında aküyü korumaya alır o yüzden çalışmaz camlar vs. Marş motoru ustasına gösterin bir aracı. Sorunun o olduğu kanaatindeyim, onlar 2 dkda anlarlar zaten sorunu ve size fiyat verirler yada başka yere yönlendirirler. 

Ayrıca, ben aracı ustaya götürmek için vurdurarak çalıştırdım. Marş motoru sorunlu bile olsa çalışır vurdurarak. 


-------------
Peugeot 207 1.4 HDI 2009


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2021 Saat 12:45
marş otomatiği neden bozuluyor arkadaşlar, zamanla eskimeden dolayı mı?


Mesajı Yazan: Selami 25
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2021 Saat 13:04
Teşekkürler sigortası akünün yanındakimiydi onu hatırlıyormusunuz


Mesajı Yazan: Yunus Öztürk
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2021 Saat 20:46
Ustam benim ilk aracım 206 xt motorun üstünde siyah kutu var ordan ses geliyo yardımcı olurmusunuz


Mesajı Yazan: antipollution
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2021 Saat 09:43
Orjinalini yazan: Yunus Öztürk Yunus Öztürk Yazdı:

Ustam benim ilk aracım 206 xt motorun üstünde siyah kutu var ordan ses geliyo yardımcı olurmusunuz


resmini koyarsan daha iyi olur, hava filtresi kutusu mu acaba



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net