Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Jant alırken nelere dikkat edilmeli

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Peugeot Jant Lastik Seçimi
Forum Tanımlaması: modifiyeli peugeotlar icin jant lastik şikayet ve cözümleri
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=5104
Tarih: 25 Kasım 2024 Saat 01:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Jant alırken nelere dikkat edilmeli
Mesajı Yazan: Emin
Konu: Jant alırken nelere dikkat edilmeli
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 08:50
Konu jant almak isteyen arkadaşlarımız için açılmıştır.
Çoğumuz jantları otomobilin çekiciliğini arttıran dış görünüm unsurlarından biri olarak biliriz. Ancak jantlar, sadece otomobilin görünümüne değil, performansına ve yol tutuşuna önemli katkıda bulunur.

Otomobil teknolojisinde kısa sürede yaşanan baş döndürücü gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların tasarımında da kendini gösteriyor. Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri, konstrükisyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin performansını ve
yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor. Bununla birlikte, son yıllarda yapılan araştırmalar jantın, fren sisteminin soğutulmasında da etkili olduğunu gösteriyor. Bu nedenle jant hazırlanırken, mümkün olduğunca dayanıklı ve aynı zamanda kollu tasarım olmasına dikkat ediliyor. Otomobil yol alırken, jantın rotasyonuyla sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor ve böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor.

Ölçüsü nasıl olmalı ?

Otomobilin motor gücü, ağırlığı ve büyüklüğü gibi unsurlar, jant ölçülerinin belirlenmesinde büyük rol oynuyor. Yüksek güç üreten bir motorun gücünü yola aktarabilmesi için çekişinin iyi olması, bunun için de lastik yüzeyinin uygun genişlikte olması gerekiyor. Dolayısıyla lastikle jant genişliği uyumlu olmalı. Küçük sınıftaki otomobiller için 12 inçten başlayan jant çapı, büyük ve yüksek performanslı otomobillerde 20 inçe kadar çıkıyor. Jant malzemesinin dayanıklılığı da önemli bir faktör. Özellikle ülkemiz yol şartları göz önüne alınacak olunursa, jantın sağlamlığı daha da önem kazanıyor. Çünkü kalitesiz bir jant, darbelere dayanıklı olmadığı taktirde ölümcül kazalara neden olabiliyor. Çelik ve hafif metal alaşımlı olmak üzere iki gruba ayrılan jantlar, motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştiriliyor. Böylece daha sağlam ve uzun ömürlü olması sağlanıyor. Alüminyum, çelik, titanyum, magnezyum ve son alarak da karbonfiber malzemesinin de katılımıyla farklı ağırlık ve dayanıklılıkta üretilen jantlar, tek ya da çok parçalı olabiliyor.

Çok parçalısı daha avantajlı

İki veya üç parçadan oluşan bir jantın, tek parçalıya göre önemli bir avantajı, daha sağlıklı ve tamir edilebiliyor almasıdır. Herhangi bir darbe nedeniyle jantın kenarı hasar hasar gördüğünde, sadece o parçanın değiştirilmesi mümkün oluyor. Ancak tek parçalı bir jant zarar gördüğünde yenisiyle değiştirmek gerekiyor. Çok parçalı jantın bir diğer kolaylığı, her tip otomobilde kullanılabilmesi.

Farklı ölçülerdeki ara parçalar kullanılırken, jantın ka, jantın karosere göre içeri veya dışarıya doğru konumlanması sağlanıyor. Böylelikle iz genişliği de değiştirilerek, otomobilin yere tutunma gücü artırılıyor. Jantın göbeği olarak adlandırılan bölüm de yine lastiklerin öz genişliğini etkiliyor. Uluslar arası olarak ET harfleriyle simgelenen ofset değeri, jant dış kenarının (O çizgisi) poryaya olan uzaklığını ifade ediyor.

Jant alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur üreticilerin belirlediği değerlerin dışına çıkılmaması. Türkiye'de hem yerli hem de ithal birçok jant markası var. Jantların TSE standartlarına uygunluk belgesi mutlaka olmalı.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 08:52
http://www.ozguoto.com.tr/admins/urunresim/T-621-%20MBK%20(Small).JPG

olay budur cok parçalı sıyak kenarlaına kırmızı serıt cok fena...


Mesajı Yazan: A.L.P
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 11:11
paylasım icin sagol


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 12:29
Paylaşım için teşekkürler, önemli ve en çok karşılaşılan bir uygulamadır jant+lastik işi...

-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: İsmail
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 23:55

GErçekten gerekli bi bilgiydi tşk ederim



-------------
Kalem Yokki İmza Atıyım... xD xP



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net