Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Hararet Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50915
Tarih: 08 Ekim 2025 Saat 10:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Hararet Sorunu
Mesajı Yazan: benburhan
Konu: 206 Hararet Sorunu
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2021 Saat 15:19




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Tevfik
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2021 Saat 19:22
Merhaba sorunuza yanıt veremiycem fakat bilgi almak istediğim bi konu var aracınızın trafikte ve rolantide hararet kaça geliyor stop ettikten sonra aracın harareti bi miktar yükseliyor mu sizinde 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2021 Saat 21:37
Orjinalini yazan: benburhan benburhan Yazdı:

Arkadaşlar Merhaba. 2004 Model Peugeot 206 xt 1.4 Benzinli+Lpg otomatik vites araç sahibiyim. 
Aracım 110.000 kilometrede ve 11 yıldır bende. 
Uzun bir süre kullanılmadığı için kilometresi düşük. 
Bir süredir aracımda çözülemeyen bir kaç sorun var. 
Her sorunu ayrı konu başlıklarında sormak istiyorum.

Birinci sorunum hararet sorunu. 
Araç seyir halinde yada bulunduğu yerde rölantide çalıştığında ,hararet 90 dereceyi geçtiğinde ve doğal olarak fan açtığında , hararet göstergem birden yükseliyor ve araçta stop uyarısı alıyorum. 
Beş on saniye sonra uyarı gidiyor ve ibre normale dönüyor.
Araçta bir çok parça değişti ve sorun aynen devam ediyor.
Acaba sorun nerede olabilir? 
Neyi gözden kaçırıyor olabiliriz?
Arızanın gösterge saatinde olma ihtimali var mı?

Şimdiden teşekkür ederim.

Değişen parçalar :
1-Hararet müşürü
2-Fan rezistansı
3-Fan röleleri (ama fan röleleri konusunda kuşkuluyum,zira dandik bir röle izlenimi veriyorlar)
4-Devir daim pompası
5-Radyatör

Genellikle fan roleleri ve fan rezistansından dolayı  bu arızayı yapar. Hatta %90 bundan yapar diyebilirim. Hepsi  değişmiş geriye bir ihtimaliniz var. Iki tane yeşil fan rölesi vardır. Bu rölelere giren iki kalın kablo vardır. Tam röleye giren kısmında kablo oksit yapıyor ve kopuyor. Dışardan bakınca kablo sağlam görünüyor ama içi çürümüş oluyor. Onları iyice kontrol ettirin. 


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2021 Saat 16:25
Araç çalıştıktan 15 20 dakika sonra yada stop uyarısından sonra radyatör alt hortumunu kontrol edin.elinizle horumu tutun eğer üst hortum gibi sıcak değil ise termostatınız açmıyo olabilir.yada termostat sökülüp 90-100 derece suyun içine atılırsa açıp açmadığı belli olur.
İkinci olarak soğutma sisteminin havası tam alınmamış ise yine bu uyarıyı verir.
Yine ısı sönsörlerinin (müşür) arızası sebepli bu hatayı veriyo olabilir.aracınızın temostat gövdesi üzerinde kaç müşür var bilmiyorum.eski modellerde 3 ayrı sensör (müşür) var iken daha yeni modellerinde 2 daha sonra tek sensöre düştü.bunu anlatmamdaki sebep eski modelleri örnek alırsak 3 sönsörün de görevi farklı fakat hepsine hararet müşürü diyorlar.bu müşürler mavi,yeşil,kahverengi renkteki müşürler.mavi araç içi hararet göstergesini kontrol
 eder.yeşil motor ısısını ecuya iletir.kahverengi fanları yönlendirir.sizinde aracınızdada birden fazla müşür varsa hararet müşürü diye hangisi değişti.
Bunların sonunda sogutma sesitemindeki kablo soket rolerin tamamı kontrol edilmeli.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net