Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sorun nedir ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50872
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 10:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sorun nedir ?
Mesajı Yazan: direnenboga
Konu: Sorun nedir ?
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2021 Saat 20:20
İyi forumlar arkadaşlar. Benim 2009 model Peugeot 308 1.6 vti 120 beygir  142000 km'de bir aracım mevcut. Araç sıcakken sadece dip gaz yaptığımda  gözle zor görünecek derece beyaz duman atmakta. Fakat aracın çekişi oldukça düşük ( Beygir testinde 92 çıkmıştır) ve 5 binde bir yağ uyarısı vermekte. Kimisi tüpten dolayı diyor kimisi contan yanık diyor. Contamın yanık olduğunu düşünüyorum fakat araştırmalarım sonucu net bir kanıya varamadım ve conta için fiyat sorduğumda genelde 10 bin ila 15 bin cevapları alıyorum. Gerçekten bu kadar pahalı mı bu iş yoksa iyi ustaya mı denk gelmedim. Yardımlarınızı bekliyorum. 

Sevgiler Saygılar.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2021 Saat 22:42
10 15 bine komple motor alırsın hocam ne yapmışlar. Fiyat piyasanın 3 4 katı.


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2021 Saat 00:51
Conta yanık testi yaptırın.20 yada 30 liraya 20 30 saniyede sonuç belli oluyor.
Silindir kapak contası genelde tahrip olduğunda yada silindir kapağı ve contası veya blok aşırı sıcaklıga maruz kaldıgında metalin eğilmesi,dönmesi yada zamanında değişmeyen antifiriz içme yada çeşme suyu veya tamamen antifirizsiz kullanımlardan kaynaklı blok ve üst kapak arasındaki conta pistonların oluşturduğu basıncı tutamaz.bunada kompresör kaçağı denir.yanma odasında oluşan basınç motor soğutma suyuna karışır.buda soğutma sısteminde harici genleşmeye su hortumlarının şişmesine neden olur.bununla beraber soğutma sıvısı içine egzoz gazı karışır.kompresör kaçağı olduğundan dolayıda pistonun yada pistonların gucunun bir kısmı kaçtığı için araç çekişten düşer.
Bu testte araçın soğutma suyu ile yapılıyor.aracınızda bir kompresör kacagı var ise anında kullandıkları kimyasal sıvı ile belli oluyor.
Şu bilgiyide eklemek istiyorum aracınız fabrika verilerinde 120bg.araç üreticileri ile dyno test ölçümü farklıdır.dyno testte aracın yere aktardığı yani tekerleklere aktardığı güç ölçülür.araç üreticileri aktarma organları olmaksızın bg belirler.yani sıfır araç bile olsa dynoda fabrika verilerine göre daha düşük çıkar.burada havanın sıcaklığı,nemi,kullanınan motor yağı baskı balata,şanzımanın durumu,ateşleme sistemi vs bg arttıran yada düşmesine neden olan etkenlerdir.yani aracınızon 92 bg çıkmasını contaya yormayın.
Muhakak başka yerlerdende fiyat alın geçmiş olsun 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net