merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ancak forumu uzun uzun okudum sizden yardım talep edeceğim çünkü başka yardım isteyeceğim kimsem yok
Şimdi anlatıyorum ; Aracım 2000 model 306 Sedan otomatik çok severek bindiğim arabam sadece 2 gün sogukta kaldı -15 derecede 3. Gün arabamın yağ damlattıgini gördüm (Sanziman) ancak uzun yol yapmam gerekiyordu (300km) aracımla bu yolu yaptım ve tek bir hata veya sorunla karşılaşmadım 1 gün sonra da aracım 50 metre yürüdüğünde kar spor lambalarını yaktı ve manuel vites araçların debriyaj bitirdiği haldeki tepkiyi verdi (gaza basmama devir yükselmesine rağmen aracın ileri ivmelenmemesi) ben bunun kontak açıp kapattığımda çözüleceğini biliyordum kontak kapatıp otomatik vites yağlanması için (yağ seviyesinin az olduğunu bildiğimden) araç kapalı iken P ile 1 arasında iki tur gidip geldim ve aracı çalıştırdım bu sefer hatayı 2 km sonra (sanayiye gidiyorum bu arada) hafif bir rampada kar spor modunu tekrar yakıp söndürmeye başladı ve ilk seferki tepkiyi verdi bu şekilde 2 kere kontak kapatıp açarak ustaya vardım
Hikaye eksik fazla tam olarak budur... Sonrasında sanayide ; Sanziman açıldı (ben bunu kabul ettim çünkü yağ kaçırıyordu ) Kalkış tası sıyırmış haldeydi (pürüzsüz bir zemine sahip olması gerekirken pürüzlüydu ) Yağ zaten sıfırlandı Kalkış taşı değişti Yağ pompası değişti Mekanik olarak eksik veya hasarlı parçaların tamamı degisti (isimlerini bilmem mümkün değil ) Selenoid valfler değişti PC bağlandı hata almadık ve teste çıktık Buraya kadar ben de usta da razıydık ve ben aracım tamir olduğu şanzımani sıfırlandığı için çok mutluydum İste şimdi sıkıntılar başlıyor Araç çalıştı el freni çekili D ye aldık araç öne doğru atıldı (atılma ivmesi ve zamanı eski şanzımana göre harikaydı ) R ye aldığımızda verdiği tepki de harikaydı El frenini indirip yola çıktık ivmelenme zamanı ve tepkileri çok güzeldi kar mod spor mod çalışıyordu 1 2 çalışıyordu testin son 50 metresinde kırmızı ışığa takılıp durduk D konumunda araç ileri doğru atılma durumunda olması gerekirken (frenden ayağımızı çektiğimizde ilerlemesi gerekiyor biliyorsunuz) araç vitesi boşalttı D pozisyonunda olmasına rağmen ayağımı frenden cektigimde ilerlemiyor gaz vermeme rağmen ileriye gitmesi kar spor yanmaya başladı kontak kapattık açtık ilerledi sorun yoktu durduk boşalttı (buradaki boşalttı usta tabiridir aracın tepkisi ise şu;araç D de olmasına rağmen N de gibi tepki veriyor yani gitmiyor gaz verdiğimizde de durum değişmiyor ) arac tekrar dükkana çekildi sanzimanin dışından müdahale edilebilen ve üzerinde 3 kablo olan küçük bir parçası var yağ basıncını düzenliyormuş adını bilmiyorum 3 farklı parça denedik araç lift üzerinde sıfır yük halinde bile çalışıyor gidiyor zorladigimizda (yüksek hız 50 km/h aslında az ama onda bile )en baştaki hatayı gene veriyordu (kar spor yanıp sönüyor ve ilerlemiyor)
Sonra ; Usta elektronik arıza olabileceğini yakında iyi bir usta olduğunu söyledi ve birlikte elektronikçiye gittik iki usta benim yanımda sorunu konuştu bende dinledim sonra elektronikçi yukarıdaki hikayeyi benden dinledi ve beyinlerden hatayı okuyacağını ve tamir edeceğini veya parça değişeceğini sürekli karşılaşılan. Bir durum olduğunu kendi isinin bu olduğunu söyledi (benimde aklıma yattı söyledikleri üstelik ikna da olmustum ) Araç ustanın motor Sanziman ve ABS beynine ulaşması hatalarını okuması için tam 3 ay dükkanda bekledi bunun sebebini usta şöyle anlattı motor beynine hemen ulaştım ve iki uc küçük hata buldum sıfırladım Sanziman beyni bilgisayara cevap vermiyor kısaca baglanamiyorum değişelim dedi tmm dedim 3 tane beyin bulundu hiç biri bağlanmadı PC ye fakat 3. Beyin vites geçişlerini sıfır araç ayarına getirdi (bende test ettim gerçekten öyleydi ama hata devam ediyordu) bundan sonra ABS beyni değişti ve motor ABS Sanziman beynine bilgisayar bağlandı hatalar bulundu (örnek veriyorum ABS 1 Sanziman 3 hata) bana tabi bu haber geldiğinde acayip mutlu oldum çünkü geçen 3 aydan fazla bir süre içinde araçsız kalmak beni zorlamıştı Parçalar değişti ve test için tekrar araca bindim bu sefer durum daha vahimdi ve gerçekten. Çok kötü moralim bozuk Kontak tek çevirdiğimde kar spor yanıyordu Marşa bastigimda arac çalışıyor ancak hata sönmüyor ve en baştaki durumdaydı kontak açıp kapattığımızda durum farklı değildi Bu ilk arabam değil bildiğim kadarıyla araçlar ilk kontakta elektirik alıp kendini check eder ışıklarını söndürür marş basıldığında arızaya geçer benim arabamdaki arıza nasıldır ki tek kontakta direk yanıyor Bahsi geçen elektronik ustası (ki kendisi ile 4 aydir iyi bir hukukumuz oluştu ) motor beyninde tek bir hata kalmadı Sanziman beyninde tek hata yok ABS beyni çalışıyor hata vermiyor Arabada tek bir hata yok suan 4 Aydır emek veriyorum olmuyor son bir kez daha bakacağım artık benden al bu arabayı diyor (Vallahi adama dursun sen de de yap şunu diyecek yüzüm kalmadı adamı da oyalıyor arac )
Şimdi gelelim isteğime ; Hepiniz benden tecrübelisiniz aranızda ustalar var İstanbuldayim kime gideyim ? Kim anlar ? Kimin aracı bağladığı PC orijinal yazılıma sahip ? Kim beyinlere orijinal yazılım atar ? Aracımın cop hurda olmasını istemiyor çok seviyorum Ve yardım alabileceğim kimse yok sizden başka...
Biliyorum çok uzun oldu ancak sorunum bu
|