Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Düzensiz Yakıt Modu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50723
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 10:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Düzensiz Yakıt Modu
Mesajı Yazan: aslan308sw
Konu: Düzensiz Yakıt Modu
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2021 Saat 13:27
 Merhaba Peugeot sevenler,

Forumda yeniyim ve bende bir sorun dolayısı ile buraya yazma gereği duyarak geldim, gerçek bu ama kendi peugeot umu tabi ki seviyorum ve sonuçta onun için çözüm arıyorum.

Kurallar gereği daha önce konu açılmış mı diye baksamda, zaten yazacağım problemin yaşanmış olma şansı bence binde birin altında eminim, yinede bir ümitle yardımınızı istiyorum.

Daha fazla uzatmadan sorunuma geçiyorum, 2009 1.6 HDI 308sw Premium Pack model aracımın iki yıldır ikinci sahibiyim ve ona önceki sahibinden daha özenli baktığım söylenebilir, aracımı tipi yüzünden tercih ettim, station wagon ve peugeot un sw leri hemen her modelde sunması bu araç modeli sevenler için nimet.

Sorun şöyle; trafiğin akışı esnasında durup kalktığımda yada çoğunlukla vites değişiminde hızlanırken yada yavaşlarken bir anda düzensiz bir yakıt sarfiyatı oluşuyor daha doğrusu sarfiyat x2 yada x3 oluyor. Güçten düşmüyor, torku azalmıyor ama o anda sarfiyat artıyor ve mesela eğer cruise control devreye aldığımda hızı sabit tutsada pürüzsüz değil hafif altına üstüne çıkarak devam ediyor. Bu sorunun oluşma sıklığıysa hergün kullandığım arabada haftada 2 yada 3 defa.

Bu haldeyken diyelim yokuş aşağı viteste iniyorsunuz ve orada normalde tüketimin 0 lt (sıfır) olacağı eğimde 1,4 - 2,0 lt arası gösteriyor, vites boşta duruken gaz verdiğimde de 2000 devirden sonra motordan anormal sarsıntı geliyor.

O şekilde giderken bir süre sonra (2 dk yada 10 dk) sanki hiçbirşey olmamış gibi herşey eski haline dönüyor, sürekli aracımı götürdüğüm özel servis maalesef sorun için bir öneri yapamıyor ve o haldeyken getirmemi istiyor, ama yazdığım gibi sorunun çıkacağı an ve süresi belli değil.

Böyle bir problem yaşamamanız dileğiyle, saygılar.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2021 Saat 15:45
Trafikte vites değişiminde yükselmesi normal hocam 
Yokuş aşağı boşa atarsan yakıt sarfiyatı olur viteste yokuş aşağı giderken 0 a düşer vitesten çıkarırsa rolantiye aldığı için 1 ile 2 lt arası gösterir normaldir 
Açıkçası titreme olayı dizel araçlarda genel olarak var  bana anlattıkların normal gibi geldi yada tam anlayamadım :)


Mesajı Yazan: aslan308sw
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2021 Saat 13:59
Sorun çok anlaşılır değil biliyorum, 
Öncelikle cevap için teşekkürler, bu kez şöyle yazıyım,
bir kere araçtaki problem zaman zaman ortaya çıkıyor, 
-diyelim ki sorun yokken aynı yokuşu viteste ve gaz vermeden iniyorum, anlık yakıt göstergesi o sırada 0 lt gösteriyor, 
-ertesi gün aynı yokuşa gelmeden bu sorun ortaya çıkmış olsun, yine viteste ve yine gaz vermiyorum, anlık yakıt göstergesi 1,4 - 2,0 lt arasında bir değer gösteriyor, ve eğim bitip hızımı korumak için gaz verdiğimde, normalde görmem gereken değer 4,0 yada 5,0 lt olsun, işte o sıradada 8,0 yada 12,0 lt görüyorum, daha da anlaşılır olabilmek için devir göstergemin de 2500 devirde olduğunu düşünün, ayrıca bu arada arabada bir kasılma oluyor, 2 dk veya 10 dk daha yol aldığımda sorun kendi kendine bir sonraki sefere kadar bitiyor.
Daha öncede yazdığım gibi çok genel bir sorun değil, servisten bile yardım alamıyorum, aracımıda seviyorum ve belki basit bir problemdir diye düşünmek istiyorum, işte böyle


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2021 Saat 14:23
Yani eğer absürt durum aracın gidişinde herhangi bir problem yaratmıyorsa tahminen bunu hesaplayan sensör vardır belki o arada ölçümde şaşırıyordur yani tamamen tahmin daha tecrübeli arkadaşlar yorumu daha çözüme yakın olacaktır. 


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 05 Mart 2021 Saat 17:16
Orjinalini yazan: aslan308sw aslan308sw Yazdı:

 Merhaba Peugeot sevenler,

Forumda yeniyim ve bende bir sorun dolayısı ile buraya yazma gereği duyarak geldim, gerçek bu ama kendi peugeot umu tabi ki seviyorum ve sonuçta onun için çözüm arıyorum.

Kurallar gereği daha önce konu açılmış mı diye baksamda, zaten yazacağım problemin yaşanmış olma şansı bence binde birin altında eminim, yinede bir ümitle yardımınızı istiyorum.

Daha fazla uzatmadan sorunuma geçiyorum, 2009 1.6 HDI 308sw Premium Pack model aracımın iki yıldır ikinci sahibiyim ve ona önceki sahibinden daha özenli baktığım söylenebilir, aracımı tipi yüzünden tercih ettim, station wagon ve peugeot un sw leri hemen her modelde sunması bu araç modeli sevenler için nimet.

Sorun şöyle; trafiğin akışı esnasında durup kalktığımda yada çoğunlukla vites değişiminde hızlanırken yada yavaşlarken bir anda düzensiz bir yakıt sarfiyatı oluşuyor daha doğrusu sarfiyat x2 yada x3 oluyor. Güçten düşmüyor, torku azalmıyor ama o anda sarfiyat artıyor ve mesela eğer cruise control devreye aldığımda hızı sabit tutsada pürüzsüz değil hafif altına üstüne çıkarak devam ediyor. Bu sorunun oluşma sıklığıysa hergün kullandığım arabada haftada 2 yada 3 defa.

Bu haldeyken diyelim yokuş aşağı viteste iniyorsunuz ve orada normalde tüketimin 0 lt (sıfır) olacağı eğimde 1,4 - 2,0 lt arası gösteriyor, vites boşta duruken gaz verdiğimde de 2000 devirden sonra motordan anormal sarsıntı geliyor.

O şekilde giderken bir süre sonra (2 dk yada 10 dk) sanki hiçbirşey olmamış gibi herşey eski haline dönüyor, sürekli aracımı götürdüğüm özel servis maalesef sorun için bir öneri yapamıyor ve o haldeyken getirmemi istiyor, ama yazdığım gibi sorunun çıkacağı an ve süresi belli değil.

Böyle bir problem yaşamamanız dileğiyle, saygılar.


Hocam bugün dikkat ettim bende oluyor senin dediğin gibi ama şöyleki
Araçla yokuş aşağı viteste giderken yüksek vitese geçtiğinde yani devir saati 1000 e kadar indiğinde gaz basmamama rağmen 3 litre yakıyor gözüküyor ama onun sebebi bence devir düştüğü için araç stop etmesin diye yakıt gönderiyordur yani (bence) normal bir durum dert etmene deyecek birşey değil boşuna ustalara gidip bişeyleri değiştirme 😅


Mesajı Yazan: aslan308sw
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2021 Saat 09:29
Maalesef bence bu karşılaştırma da sorunumla alakalı değil,
Çünkü; benim bahsettiğim sorun yani literatürde henüz bulamadığımdan adını ''düzensiz yakıt modu'' diye adlandırdığım durum, stabil değil, yani sizin denemeniz tekrarladığınızda aynı sonucu verecektir belki, gerçi 1000 dd ya hiç düşmüyorum normalde, zaten genel kural ''yokuşu çıktığın vitesle in'' dir.
Ama benim bahsettiğim sorun belli bir yere takılınmasın diye yine başka bir örnek veriyim, yokuş örneği dışında, o da düz yol örneği;
Örnek 2; 
-bu sefer aracımla belirli bir noktadaki düz sayılacak A yolunda ilerliyorum diyelim, sorun da ortaya çıkmasın, 5.vites 2300dd hız 95km/s (hız sabitleyici) = anlık yakıt göstergesi 3,5 lt araç gidişi pürüzsüz.
-başka bir gün yine A yolunun aynı kesimi ve sorun başlasın, yine 5.vites 2300dd hız 95km/s (hız sabitleyici) anlık yakıt göstergesi 7,0 lt ve araç gidişi pürüzlü
Ayrıca hız sabitleyiciye odaklanılmasın diye belirtiyim devreye almamış olsamda yine sorun çıkabiliyor.
Tezlerimden ve karşı tezlerden de bahsediyim, yakıt enjektörleri, boğaz gibi yakıtın motora iletilirken kullanılan parçaları sorunlu olsa bu sorun daha kalıcı olur diye düşünüyorum, yani ortaya çıkıp tekrar normale dönmez,
Turbo ile alakalı olsa, daha önce yazdığım gibi, rölantide yada 1. viteste çok yavaş hızlarda da devam ediyor.
muzzy35 yardımcı olmaya çalıştığın için tekrar teşekkürler ama senin de yazdığın gibi sanırım tecrübe eden biri bana yardımcı olabilecektir.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net