Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Havalandırma Sıcaklığı Sabitlenmemesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 2008 P24E (2020-)
Forum Tanımlaması: Yenilenmiş yüzüyle yeni 2008
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50638
Tarih: 23 Kasım 2024 Saat 13:58
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Havalandırma Sıcaklığı Sabitlenmemesi
Mesajı Yazan: ahmetdogu
Konu: Havalandırma Sıcaklığı Sabitlenmemesi
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2021 Saat 15:29
2020 Mayıs çıkışlı 2008 GT LINE aracımda aldığım günden bu yana yaşadığım kronik bir sorun hakkında deneyimi olan var mı öğrenmek isterim. 
Sorun dış ortam sıcaklığı +3'de olsa +25'de olsa araca bir kaç biniş sonrasında kontağı her çalıştırıp havalandırmayı açtığımda sıcaklık değeri daha önce ayarladığım 23 seviyesinden değil de >LO< değerinden çalışmaya başladığını ve otomatik olarak Klima modunun devreye girip aracın tam güç soğutmaya geçildiğini deneyimliyorum.

Bu durumu düzeltmek için her seferinde sıcaklığı 23 dereye çeksemde 1-2 kontak açılışı sonrasında tekrar sıfırlandığı için hemen hemen 2-3 kez kontak çalıştırma sonrasında araç içi sıcaklık değerini ayarlamaya çalışır halde oluyorum. 

Servise sorduğumda bu durumun normal bir davranış olduğu söyleniyor ancak böylesine elektronik donanıma sahip bir aracın dış ortam sıcaklığı +3 derece  iken havalandırma devreye sokulduğunda iç ortam sıcaklığını en düşük seviye olan LOW değerinden başlatması ve klimayıda devreye sokarak tam güç aracı soğutmaya çalışması hatalı olduğunu düşünüyorum. LOW değeri periyodik olarak 23 dereceye ayarlansada araç bu değeri hafızasından silerek yeniden aracı LOW değerinde soğutmaya başlamaktadır.

Bu konuda tecrübesi olan varsa lütfen paylaşsın. Teşekkürler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: djserp
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2021 Saat 00:00
Bu modelde nerede yerini bilemiyorum ama genelde torpido arkasında ısı rezistansı var o takılıkalmış veya oksit yapmıştır onu değiştiğinizde probleminiz çözülür..


-------------
Peugeot Ustası
Motor / Mekanik / Elektrik / Yazılım / Elektronik / Ses Yalıtım Hizmetleri


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2021 Saat 09:17
Orjinalini yazan: djserp djserp Yazdı:

Bu modelde nerede yerini bilemiyorum ama genelde torpido arkasında ısı rezistansı var o takılıkalmış veya oksit yapmıştır onu değiştiğinizde probleminiz çözülür..

Sıfır araçta öyle bir sıkıntı olacağını sanmıyorum hocam. Muhtemelen sorun yazılımsal gibi duruyor. Ama dijital klima sistemlerinde böyle durumlarda kaşılaşılıyor. Dirak olarak soğuk üflemeye çalışması ve klimayı devreye sokması garip geldi. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ahmetdogu
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2021 Saat 21:18
Yanıtlar için teşekkür ederim. Aracın Kullanım Kılavuzunda şöyle bir bilgilendirmeye rastladım. 

Motor ve dışarıdaki hava soğukken,sürücü mahallinde soğuk hava dağılımını engellemek için konfor değerine ulaşılana kadar hava debisi yavaş yavaş artar.Araca girerken, iç sıcaklık istenen konfor ayarından daha soğuk veya daha sıcaksa gerekli konfor düzeyine daha hızlı erişmek için görüntülenen değeri değiştirmeniz gerekmez. Sistem, sıcaklık farkını olabilecek en hızlı şekilde ve otomatik olarak giderir.

Buradan da anlaşıldığı üzere araç AUTO modda iken araç içi sıcaklık değeri daha önce nasıl ayarlandı ise o konfor değerine gelinceye kadar havalandırma sistemini müdahale ediyor.Ancak bendeki problem tam böyle olmuyor. AUTO modda benim daha önce ayarladığım 23 değerini unutuyor ve sanki benim ayarladığım değer çok düşükmüş gibi hareket edip aracın içini daha hızlı soğutmaya devam ediyor.

Bu muhtemelen bir yazılım hatası ancak firma sistemin normal çalışma modeli diyerek işin içinden çıkıyor.

Bu durumu yasal süreçle nasıl çözebilirim. Böyle firmanın kusur kabul etmediği bir durumda ne yapmam gerekir yönlendirirseniz sevinirim. 

Yorumlar için teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: muratd.
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2021 Saat 10:21
aynı problemi bende yasıyorum , gt line aralıkta teslım aldım,   sordugumda bırkac kısı daha aynı sekılde problemı yasamıs.... ben cozumu su sekılde buldum eger off olarak kapatıp kontagı o sekılde kapatırsanız low a getırıyor , yada pıyano tusundan degıl fanı tamamen kapatıp kontagı acarasanız yıne low da baslamakta...

eger  klima calısır  vaziyette yada autoda bırakırsanız , en son hangi derecede ıse ordan baslamakta .. yani klima acıkken kontakt kapatılmalı dıye bır kanıya vardım . saçma bırsey , eskı 2009 modell aracımda bıle bu sorun mevcut degıl ,,

ayrıca ön sileceklerden gelen ses ıcerı cok gelmekte ve arka sılecek devreye gırdıgınde motor sesı tık tık diye ses gelmekte, servıs sıkıntı yok dedi ama bilemedim sizlerde var mı bu problemler????


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2021 Saat 12:28
Orjinalini yazan: ahmetdogu ahmetdogu Yazdı:

Yanıtlar için teşekkür ederim. Aracın Kullanım Kılavuzunda şöyle bir bilgilendirmeye rastladım. 

Motor ve dışarıdaki hava soğukken,sürücü mahallinde soğuk hava dağılımını engellemek için konfor değerine ulaşılana kadar hava debisi yavaş yavaş artar.Araca girerken, iç sıcaklık istenen konfor ayarından daha soğuk veya daha sıcaksa gerekli konfor düzeyine daha hızlı erişmek için görüntülenen değeri değiştirmeniz gerekmez. Sistem, sıcaklık farkını olabilecek en hızlı şekilde ve otomatik olarak giderir.

Buradan da anlaşıldığı üzere araç AUTO modda iken araç içi sıcaklık değeri daha önce nasıl ayarlandı ise o konfor değerine gelinceye kadar havalandırma sistemini müdahale ediyor.Ancak bendeki problem tam böyle olmuyor. AUTO modda benim daha önce ayarladığım 23 değerini unutuyor ve sanki benim ayarladığım değer çok düşükmüş gibi hareket edip aracın içini daha hızlı soğutmaya devam ediyor.

Bu muhtemelen bir yazılım hatası ancak firma sistemin normal çalışma modeli diyerek işin içinden çıkıyor.

Bu durumu yasal süreçle nasıl çözebilirim. Böyle firmanın kusur kabul etmediği bir durumda ne yapmam gerekir yönlendirirseniz sevinirim. 

Yorumlar için teşekkür ederim.

Hocam anladığım kadarıyla direk sıcak vermiyor ısı değişimi ani olmasın diye low dediği sıcaklık 18 derecedir araca ilk bindiğinizde araç 3 derece olduğu için önce 18 e kadar ısıtıp( 3 ten 18 e çıkarıp) sizi rahatsız etmeyecek ısı farkıyla yavaş yavaş ısıtır.
Yani şunu deneyin siz soğukken binin araca otomatik low başlasın ve hiç ellemeyin sizin 23derece ayarınıza gelene kadar yavaş yavaş ısıtacaktır.




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net