Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

AKÜ ÖZELLİKLERİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50459
Tarih: 17 Kasım 2025 Saat 22:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: AKÜ ÖZELLİKLERİ
Mesajı Yazan: qassim bey
Konu: AKÜ ÖZELLİKLERİ
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2020 Saat 19:39
selamlar bizim 2012 308 var makyajlı. (start-stop) akünün özelliklerini bilmiyorum 60 amper ama 72 amper tak dediler. birde amd daha donanımlı arabalar içinmiş daha düşüğü de olur diyorlar. bilgisi olan varsa ayrı ayrı farklı arkadaşlar yorumlarsa daha iyi olur. 

-------------
KASSİM



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2020 Saat 08:13

Start stop teknolojisi trafikteki seyirde yapılan dur – kalklarda aracın daha fazla yakıt tüketmesinin önlenmesi amacıyla motorun kapatılması ve hareket başladığında tekrar devreye girmesi anlamına gelir. Sürücünün aracı her durduruşunda motor çalışmayı durdurur, tekrar gaza basıldığında motor devreye girer. Motorun kapalı olduğu süre boyunca aracın güvenlik ekipmanları devrede kalmaya devam eder. Mikro hybrid olarak da adlandırılan bu yeni sistem sayesinde hem yakıt tüketimi hem de çevreye salınan karbon gazı azaltılır. Start stop sistemi sayesinde motorun rölanti süresi kısaltılmış olur. Motorun bu yeni çalışma prensibine uyumlu olacak şekilde bir aküden enerji elde edilmesi zorunluluk halini almıştır. Bu sebeple de start-stop aküler geliştirilmiştir.

Start stop aküler aracın motoru durdurulduğu sırada hala devrede olan güvenlik ekipmanlarının ihtiyacı olan enerji ihtiyacını karşılamaya devam eder. Yapılan her dur-kalkta marş motoru defalarca devre dışı kalıp yeniden devreye girer. Start stop akü sayesinde motor pasif haldeyken marş motoru akünün deşarj olmasını engeller ve enerjinin geri kazanımıyla akü şarj edilebilir.

Start stop aküler diğer akülere kıyasla daha yüksek ölçekte şarj alma ve yüksek seviyede çevrim ömrüne sahiptir. Diğer akülerden daha kısa sürede şarj olur. %30 daha fazla marş basma kapasitesine sahip olacak şekilde geliştirilmiştir.

Start stop aküler daha gelişmiş bir teknolojiyle üretildiği için standart akülere kıyasla daha yüksek bir  maliyete sahiptir. Satış fiyatının yüksek olmasının yanı sıra arızalanan akülerin yeniden tamir edilerek kullanılması önerilmez. Tamir edilmiş olan akünün kısa süre içeresinde tekrar arızalanma riskinin yüksek olması ve verimliliğinin düşmesi nedeniyle akünün yenisinin alınması çoğunlukla tavsiye edilir.

Rölantide çalışan aracın kontak kapatmasını sağlayan start stop düzeneği isteğe bağlı olarak araç kullanıcısı tarafından devre dışı bıraktırılabilir. Bu durumda start stop akü işlevsiz hale getirilerek normal akünün kullanımına devam edilir.



-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2020 Saat 08:15
60 amperde yaterlidir hocam 72 amperin sadece sarj süresi uzundur ve 60 lık aküye göre kontak kapalı iken daha uzun süre dayanır. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net