Yeni MINI Cabrio - Üstü daima açık
http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/1">
MINI'ye özel go-kart benzeri sürüş hissi ve kişisel stil, yeni MINI Cabrio ile şimdi açık havada sürüş keyfi ile birleşiyor. 164.000
adet satış rakamına ulaşan ilk jenerasyon MINI Cabrio, yerini yeni MINI
Cabrio’ya bırakıyor. MINI model ailesinin üçüncü gövde stilini
oluşturan yeni MINI Cabrio, açık havada otomobil kullanmanın muhteşem
heyecanını temsil ederken MINI markasının karıştırılamayacak tarzını da
yansıtıyor. Bir önceki başarılı modelden daha yüksek standartlara
sahip olan yeni MINI Cabrio’nun tasarım, lüks, yol tutuş, performans,
verimlilik ve işlevsellik bakımından tüm özelliklerini daha da ileriye
taşıyor. Yeni MINI Cabrio, yenilenen tasarımı, pratik işlevsel
özellikleri, gelişmiş ve sofistike süspansiyon sistemi, daha güçlü
ancak bir o kadar da tasarruflu motorları ve geliştirilmiş güvenlik
sistemleriyle standartları daha da yükseltiyor. Yeni ve ilgi
çekici renk alternatifleri ve sayısız donanım özellikleri, otomobile ek
bir tarz ve ifade katıyor. Kullanılan yüksek kaliteli malzemeler ve
işçilik, yeni MINI Cabrio’nun eşsiz duruşuna katkıda bulunarak, onu
sınıfının tek premium cabrio otomobili haline getiriyor. Yeni
MINI Cabrio, yolcularını açılır tavan özellikli "soft top" sayesinde
rüzgardan ve hava koşullarından güvenle koruyor. 30 km/s hızla
seyrederken bile, soft top rahat ve kolay bir şekilde otomatik olarak
açılıyor ve böylece sadece 15 saniye içinde yeni MINI Cabrio gerçek
ruhuna ve özelliğine kavuşuyor. Ayrıca istenirse soft top önden sadece
40 cm geri çekilerek, 120 km/s hıza kadar açılır tavan gibi de
kullanılabiliyor. Yeni MINI Cabrio, sürücüsünü bütün bir yıl
boyunca üstü açık kullanım için sabırsızlandırıyor. Yeni MINI Cabrio,
üstü açık kullanım zevkini, opsiyonel olarak sunulan ve devir
göstergesinin hemen yanında bulunan “Açık Tavan Zaman Sayacı” (Always
Open Timer) aracılığıyla sürücüsüne hatırlatıyor. Eşi görülmemiş bu
gösterge, sürücüye ve yolculara otomobilde üstü açık bir şekilde
seyredilen toplam zamanı göstererek onları mümkün olduğunca açık havada
sürüş keyfine teşvik ediyor. Yeni MINI Cabrio, her iki yöne doğru
katlanabilen ve birbirinden ayrılmış olan arka koltuk sırtlıkları,
yolcu kabini ile bagaj arasında yer alan ve bagaj hacmini 660 litreye
çıkartan bölmesi ve kolay yükleme işlevi gibi günlük kullanımı
kolaylaştıran pek çok özelliği sunuyor. Cabrio sınıfında
neredeyse benzersiz olan bu çeşitlilik, takla barının yenilikçi
tasarımı ve üretimi sonucunda mümkün hale geldi. Yeni MINI Cabrio’da
takla barı, sürücünün arka görüşünü kapatmayacak ve sadece devrilme
anında otomatik olarak çıkacak şekilde tasarlandı. Arka koltukların
arkasında konumlandırılan ve tek parça olarak tasarlanan takla barı, iç
kabini enlemesine geçiyor. Yeni MINI Cabrio, pazara iki farklı
motor seçeneğiyle sunuluyor. MINI Cooper Cabrio, motorun çalışmasından
itibaren sportif özellikler sunmaya başlıyor. Tamamen değişken valf
yönetimine sahip, dört silindirli, 1.6 litre hacimli güç ünitesi, 6.000
dev/dak'da maksimum 120 bg / 88 kW güç üretiyor. MINI Cooper S
Cabrio ise, dinamizm ve performansa daha da fazla odaklanıyor.
Twin-scroll turboşarj ve doğrudan yakıt püskürtmeli, dört silindirli,
1.6 litre hacimli motor, 5.500 dev/dak'da 175 bg / 128 kW güç üretiyor
ve bu sayede muhteşem bir güç ve dinamik performans sağlıyor. Her
iki motor seçeneği de, emisyon ve yakıt tüketimini azaltmak amacıyla,
frenlemede enerji üretimi, manuel şanzımanlı modellerde otomatik
çalıştırma durdurma ve vites değiştirme göstergesi gibi en yeni
teknolojilere sahip. Bu olağanüstü verimli sürüş teknolojilerinden
faydalanarak, yeni MINI Cabrio modellerinin yakıt tüketimleri ve karbon
salınımları bir önceki modellere göre %23 oranında azaltıldı. Yeni
MINI Cabrio, etkileyici yol tutuşunu bir önceki modele göre çok daha
gelişmiş bir süspansiyon teknolojisine borçlu. Üstü açık MINI, standart
olarak sunulan gelişmiş süspansiyonu, kusursuz elektromekanik
direksiyonu, güçlü fren sistemi ve dinamik denge kontrolü (DSC)
sayesinde üstün çevikliği her yerinde hissedilen güvenlikle
birleştirmeyi başarıyor. Önden çekiş sistemi ve süspansiyon
teknolojisi sayesinde ulaşılan go-kart benzeri sürüş hissi, MINI Cabrio
modeline özel olarak uyarlandı. Elektromekanik direksiyon (EPS),
anti-blokaj fren sistemi (ABS), elektronik fren gücü dağıtımı (EBD),
viraj frenleme kontrolü (CBC), fren yardımcısı ve kalkış yardımı dahil
olmak üzere dinamik denge kontrolü (DSC) standart olarak sunuluyor.
Çekiş tekerleklerinde elektronik kontrollü diferansiyele sahip dinamik
çekiş kontrolü (DTC) ise opsiyonel donanım olarak mevcut.
http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/39"> http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/4"> http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/9"> http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/13"> http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/13 - http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/9 - http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/4 - http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/39 - http://otomobil.mynet.com/galeri/mini-cooper-cabrio/1 -
|