Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

KICK DOWN ESNASINDA SİLKELEME

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T9 (2014-2021)
Forum Tanımlaması: Tamamen yenilenmiş Peugeot 308 2014 yılında üretime başlamıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50426
Tarih: 03 Mayıs 2024 Saat 21:17
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: KICK DOWN ESNASINDA SİLKELEME
Mesajı Yazan: Priv
Konu: KICK DOWN ESNASINDA SİLKELEME
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2020 Saat 00:39
Merhabalar, aracım 2015 model 1.2 Puretech Eat6 130 HP Allure. 47.000 kilometrede. Aracımı severek kullanıyorum ancak bir sorun can sıkmaya başladı. Aracımla kick down yaptığımda 1 vites düşürdüğünde hiç bir problem yaşamıyorum ancak ani hızlanmak için agresif kick down da 2 vites düşürdüğünde araçta sarsıntı-silkeleme oluyor. Bugün aracımı Göral'a götürdüm. Hata kodlarını incelediler ama bu konu ile ilgili hiç bir hata kaydı oluşmamış beyinde. Benzini opet veya shellden alın muhabbetine girildi tahmin edeceğiniz gibi. Ankara - Çankaya da fellik fellik arasanızda kirli kalitesiz benzin bulamazsınız zaten. Ki konunun benzinden kaynaklanmadığına neredeyse eminim. Aracım bundan bir ay önce yine aynı koşullarda şiir gibi hızlanıyordu. Fikir verebilecek arkadaşların fikirlerine açığım. Aklıma yakıt filtresi, buji, yakıt deposu, gaz kelebeği vs. ya da allah korusun şanzıman geliyor. Şimdiden teşekkürler. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2020 Saat 11:51
Bana yakıt filtresi gibi geldi. Şanzımanla ilgili olsa küt diye vuruntu yapar.


Mesajı Yazan: Priv
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2020 Saat 16:02
Teşekkürler yanıt için. İçim biraz olsun rahatladı. Biraz da Eat'nin sorunsuzluğuna güvenerek almıştım arabamı. Şanzımandan kaynaklanıyorsa büyük hayal kırıklığı olur benim için. 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2020 Saat 12:09
Siz yine de kick down olayını fazla yapmamaya çalışın. Eat 6 sorunsuz bir şanzıman olsada otomatik vitesin yapılış amacı konfordur. Fazla agresif kullanmak şanzımanın ömrünü oldukça kısaltır.


Mesajı Yazan: Priv
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2020 Saat 12:47
Açıkçası biraz sürüş stilim o şekilde. Dip gaz dip fren... 308 bu tür sürüşe çok iyi yanıt veren bir araç. Sürücüsüyle iletişimi var. Ama tabi dediğinizde doğru. Dikkat etmek lazım. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2020 Saat 14:22
Bence 1.2 motora çok yüklenmeyin hocam. turbo beslemeli küçük motorlarda bu tip zorlanmalara pek gelemezler hangi marka olursa olsun illa bir sorun çıkartır. bir dönem biraz sakin kullanın derim. dediğiniz soruna gelince genelde buna yakıt - yakıt filtresi - buji ve bobin kaynaklı olabiliyor. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Priv
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2020 Saat 14:26
bobin nedir bilmiyorum ama diğerleri banada ihtimal dahilinde geliyor. Şehir dışına çıkacağım. Döndüğümde tekrar Göral'a gideceğim ve sorun nedir bulana kadar çıkmayacağım oradan. Şanzıman ve turbo değilse çok canım sıkılmaz açıkçası. Pahalı parçalar arıza verince daha can sıkıcı oluyor.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net