Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

17 cantın zararı var mi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50305
Tarih: 04 Mayıs 2024 Saat 04:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 17 cantın zararı var mi
Mesajı Yazan: Kadir2727
Konu: 17 cantın zararı var mi
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2020 Saat 14:24
Arkadaşlar aracım 2003 model otomatik vites pejo orjinali 16 cant ama benim araçta 17 cant var kalkışta gaza yüklenirsem bi uğlama sesi geliyor şanzımandan diye düşünüyorum diğer viteslerde bişey yok canttan olurmu 205 50 17 cant değişip 16 takmalı miyim bilgisi olan paylaşırsa sevinirim teşekkürler 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: P3U630T
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2020 Saat 00:18
https://tiresize.com/comparison/" rel="nofollow - https://tiresize.com/comparison/

Orijinal lastik değerleri ile yeni değerlerini bu sitede karşılaştırın. “Diameter ” yazan yerdeki değer %3 ve -%3 aralığındaysa problem olmaz. Değer bu aralığın dışındaysa yanak boyu değiştirilerek  uygun lastik değerleri belirlenebilir. Lastik uzmanı ile birlikte belirlenmelidir.

Lastiğin toplam çapının artması demek, motora her daim yük etki etmesi demektir. Motora olan etkisi sürekli olarak
-hafif eğimli yokuş çıkıyormuş,
-sürekli karşıdan fazla rüzgar esiyormuş veya
-arabada fazladan bir iki kişi daha varmış 
gibi düşünülebilir... 
Motora olan etkisi uzun sürelerde görülür, hemen kendini göstermez. Yani eskime hızlanır. 

Lastik toplam çapı artan aracın hızlanması(ivmelenmesi), son hızı düşer. 0-100 süresi uzar. Hız göstergesi belli oranda düşük gösterir. Fren gücü azalır. Yerden yüksekliği artan araçta savrulma etkileri belirginleşir. ABS ve ESP olumsuz etkilenir. Bunlar hemen ortaya çıkan başlıca problemlerdir.

Jant değişiminin şanzıman veya motorda bir arızaya, uğultuya hemen sebep olacağını sanmıyorum. Bu bölgelerde meydana gelen arızanın jant boyu kaynaklı olması çok küçük bir ihtimal. Eğer öyleyse bile montaj anında yapılan başka bir hata bu bölgelerde arızaya sebebiyet vermiş olabilir diye düşünüyorum.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net