Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 hararet

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50225
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 10:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 hararet
Mesajı Yazan: hasayduman
Konu: 206 hararet
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2020 Saat 13:28
Merhabalar, 

Aracım geçen sene bu zamanlarda Manisa dönüşü öğle sıcağında rampa çıkarken hararet yaptı,
radyatör ve müşür değişti, 1 ay önceye kadar hiçbir şey yoktu, hava aşırı sıcak değilse vede hızlı gittiğim zamanlarda  sorun yok anladığım kadarıyla, ama 1 ay önce 450 km yol gittim yine yokuş ve bozuk bir yolda 2 km gitmeden hararet çıktı, geçen hafta sonu ağvaya gittim dönüşte akşamüstü sıcakta yine yokuşta düşük viteste hararet sonuna kadar çıktı,

Hava sıcak değilse hiçbir sorun yok, hızlı gidiyorsam da sorun yok, hava sıcak ve rampa çıkıyorsam düşük viteste o zaman oluyor,

öndeki rezistans ve roleden kaynaklı olabilir mi ? 

Bilgisi olan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var şimdiden tşkler..

2005 model Peugeot 206 Benzin + Lpg


-------------
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 18:02
Hocam hararet müşürü ve termostattan kaynaklı olabilir. Zaten düşük viteste rampa çıkarken hararet yapma ihtimali daha da yüksek oluyor. Sizin araçta ya fan açmıyor ya da radyatör kanalları tıkalı olabilir 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 19:08
Hızlı giderken sorunun olmaması müşür ve termostatın sağlam olduğunu gösteriyor. Düşük hızda  hava girişi az olduğu için  sorun fan kaynaklı olabilir. Fanı etkileyen iki durum var. Birisi fan roleleri diğeri ise 1. Ve 2. Kademeyi ayarlayan fan rezistansı.
Fan roleleri öndeki peugeot ambleminin arkasında. Kutu gibi bir yer var icinde iki tane yeşil renk role var. Bulunduğu yerden dolayı çok çabuk oksit yapabiliyor. Veya roleye giriş yapan kalın  kablo zamanla içerden eriyor. Kablo dışardan sağlam görünse de içi oksitlenip kopuyor. 
Röle ile ilgili sorun olunca hararet sona dayanır. 30 saniye sonra fan çok hızlı çalışıp hararet düşer. Bu döngü böyle devam eder.
Rezistans arızasında ise fanın birinci kademesi veya ikinci kademesi genelde  hiç  çalışmaz. 


Mesajı Yazan: hasayduman
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2020 Saat 07:26
Daha önce youtube da bir video görmüştüm fan rolesi ve rezistansla ilgili, dün söktüm role de kopuk kablo vardı tamir ettim, şimdi araç durduğu yerde test ettim 98 de fan açıyor bu normalmidir ?

-------------
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2020 Saat 11:59
Dediğim  gibi o kablo genelde kopuyor. 
Normal hocam ilk kademe o civarda açar. Ikinci kademeyi 105 civarı açar. Klimayi açın üfleme  derecesini 3. Kademeye getirin fanı gözlemleyin.


Mesajı Yazan: hasayduman
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2020 Saat 16:29
tamamdır hocam tşkler, inşallah tekrar hararet yapmaz.

-------------
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..


Mesajı Yazan: hasayduman
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2020 Saat 16:47
Evet Arkadaşlar Bugün yine hararet yaptı, konu hakkında başka bilgisi olan varmı ?

-------------
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..


Mesajı Yazan: hasayduman
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2020 Saat 16:52
yol çalışması varmış hava sıcak 30 dk dur kalk yapınca tekrar hararet çıktı, sonrada hızlıca indi..

-------------
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2020 Saat 20:51
Röleyi değiştirdiniz mi. Söktüğünüz zaman durumları nasıldı. Iki rolenin yerlerini değiştirerek test yapın farklılık olacak mı. Birde sistemde hava var mı kontrol edin. 


Mesajı Yazan: hasayduman
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2020 Saat 10:20
oksitlenip kopan bacak incelmiş hafif, temizleyip takmıştık, 2 sini yer değiştiririm, Sistemde hava olduğunu nasıl kontrol ederim ?

-------------
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2020 Saat 12:43
Iki tane hava alma yeri var. Birisi termostat kütügünün orda. Motor iyice ısındıktan sonra  8 alyan ile gevşetip havası alınıyor. Diğeri motordan kalorifer petegine giren boruların üzerinde,  lastiklerin sibop kapağına benzeyen bir kapak var ordan alınıyor. 
Termostatın ordaki yer en önemlisi ama iki yerden de  ayrı ayrı alınması gerekir.



Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2020 Saat 15:09
Hocam gecmis olsun bende cok cektim bu hararetten hararet cikiyor demissin kaca kadar cikiyor?
Normaldede bilindigi uzere yuksek sicakliklari seviyor bende termostat role resistans derken en son termostatimin duzenli acip kapamadigini anladim bazen aciyor bazen tam acmiyordu bende gittim hazir termostat alinca 89 luk degilde 82 lik alayim dedim parcacilar yok falan dedi hyundai atosun termostati uyuyor oda 82 lik ancak ben kucuk bir reno tofas parcalari satan yerden elimde goturdugum termostati kocaman termostat dolu cuvalin icinden 82 lik buldum taktim on numara 5 yildiz simdi dimdik yokuslarda bile en fazla 95 oluyor normalde 80-90 arasinda kaliyor 


Mesajı Yazan: hasayduman
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2020 Saat 08:50
Bneim Sorunum devir daim kulakları erimiş ondanmış. değiştirdik iş birdaha olmaz.

-------------
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net