Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 2006 1.6hdi çekiş problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50212
Tarih: 23 Şubat 2025 Saat 15:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 2006 1.6hdi çekiş problemi
Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Konu: 307 2006 1.6hdi çekiş problemi
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2020 Saat 21:50
Merhaba arkadaşlar ben Hakan.
Aracım 2006 model 1.6 hdi 109 beygir kilometresi 213000 de 10000 bakımını 210000 de yaptırdım
Aracım ile yaklaşık 10 dakikalık bi rampa çıkma esnasında aniden oluşan bi çekiş problemi oluştu.
Daha öncesinde arabamın çekişi gayet güzeldi. Arıza için aracı götürdüğümde turbo etrafında yağ kaçakları vardı. 
Turbo revizyon yapılıp kaçak problemi giderildi. 
Çekişte düzelme olmadı. 
Enjektör bakımı temizliği oring değişimi saplama değişimi ve alt pul değişimi yapıldı. 
Fakat hala problemim düzelmedi. Düz yolda giderken aracımın devri yükseliyor fakat aynı oranda araba hızlanmıyordu. 
Ustam debriyajın kaçıyor olduğunu söyleyip baskı balata volant bilye değişmi yaptı. 
Fakat sorunum düzelmedi. Hala çekiş problemim devam ediyor. 
Pazartesi günü bakılacak olan yerler
Map sensörü temizliği
Debimetre
İntecool

Ek olarak motor kompresyon değerleri ve turbo basınç değerlerinin normal olduğunu söyledi ustam. 
Tavsiye ve görüşlerinizi yarsçdımlarınızı bekliyorum. 
Görüş belirten yardımcı olan herkeze şimdiden çok teşekkür ederim. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 30 Ağustos 2020 Saat 15:34
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 12:57
Arızam devam ediyor yardımlarınızı bekliyorum. 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 21:31
Bütün sensör ve filitre temizlikleri yapıldı. Ustam mekanik bi sıkıntı olmadığını olmadı.
Yarın elektrik olarak incelenecek aracım. Kınu hakkında fikir verebilecek 1 kişi bile yok mu. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 22:50
Hocam öncelikle geçmiş olsun. Bende de 2008 c4 var aynı motor. Ayrıca Facebookta c4 clup var oradan da takip ediyorum. Bu bahsettiğiniz sorunlarda egr, varsa dpf tıkanıklığı, turbo( her ne kadar revize edilse de bazen aynı sorun devam edebiliyormuş), ve son olarak bahsettim Facebook grubunda bir arkadaş dediğiniz gibi bir sorun yaşıyormuş sigorta kutusuyla ilgili bir işlem yapıldıktan sonra düzelmiş. Yani demem o ki bu durumun yaşanmasında pek çok etken olabilir. Ayrıca iyi ustalara denk gelmek lazım maalesef bazıları gereksiz yere parça değişimi yapıyor. Bu arada hangi ildesiniz hocam 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2020 Saat 06:27
Merhabalar hocam İzmir de oturuyorum. Aracımda egr mevcut usta egr temizliği yaptığını turbonun devreye girdiğini söylüyor. Sigorta kutusu hakkında bişey söylmedi ama bugün aracı elektrikçi inceleyecekmiş. İnşallah çözüm bulunur. Sigorta kutusunda ne gibi bi işlem yapılmış bilginiz var mı. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2020 Saat 09:24
Hocam şase yapan bir kısım varmış elektrikçi düzeltmiş. Bu arada grup ustalarından Kamuran usta var bizim PSA grubu araçlara bakıyor herkes çok memnun ondan. Bir de oraya bakın derim. No:Kamuran otomotiv 0507 857 84 82


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2020 Saat 09:30
Bugün sonuç alamazsam başka çözümlere bakcam.
Kamuran usta karabağlardaydı dimi. 




Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2020 Saat 09:33
Hocam bide ek olarak aracı bilgisayara bağlattığımızda hiç bi hata vermiyormuş.
Elektrik şase yapan araçta hata çıkıyormuymuş bilgin varmı hocam. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2020 Saat 00:32
Hocam mesajınızı geç gördüm kusura bakmayın. İzmiri hiiiç bilmiyorum açıkçası :) Kamuran ustadan bizim Citroënciler baya memnun bu hdi motorlardan iyi anlıyormuş. Elektriksel bir problem de yoksa geriye benim aklıma bir tek şu ihtimal geliyor hocam: turboya sıcak hava geliyor olabilir, intercoolerde bir problem olabilir. Çünkü turboya gelen hava sıcak olduğunda motor çok Verimsiz olacaktır. Bu sorunun çözümü de muhtemelen (usta değilim ama araştırdığım kadarıyla) intercoolerin tamir edilmesi veya turbonun bütün hortumlarının tek tek kontrol edilmesiyle çözülebilir. Bir de hocam eğer bu Kamuran ustaya veya fark etmez herhangi bir ustaya giderseniz arıza tespit cihazı ve bilgisayarla bir teste çıkın motorun tüm basınç ve sıcaklık verilerini kontrol edin muhtemelen sorun ortaya çıkar. İnşallah bir an önce çözüme kavuşur insanın canını sıkıyor böylesi şeyler. Çözümü de buraya yazarsanız çok memnun Oluruz. Yardım edebileceğim bir şey olursa yine elimden geleni yaparım. 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2020 Saat 06:21
Merhaba hocam estafurullah ne kusuru. Dün elektriksel olarak incelendiğinde bi problem görülmemiş.
Ustam iki tane farklı ustadan da görüş istemiş diğer ustaların yorumu baskı balatanın kaçordığı şeklinde olmuş. Bu gün yine baskı balata yı sökecek ıstam. Bi de volant deüişti demiştim usta belki kurtarır diye volan ı torna yaptırıp takmış bu gün volan ı da değiştirecek. İnşillah çözüm olur. Ustanın dediğine göre aracı pc ye bağlayıp yola çıkmış motor ve turbo kompresyon değerleri normal çıkmış. Bugünkü işlemdede sonuç alamazsak. İntercooler ı ustama söylerim. Yardımlarınız için teşekkğr ederim. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2020 Saat 11:52
Anladım hocam ama şu olay garip, siz rampa çıkarken birden bu arıza oluştu bu duruma genelde turbo basınç sensörü turbo wastegate n75 valfi sebep oluyor bizim araçlarda. Hatta motor kendini korumaya alıp 3000 devri de geçmiyor. İnşallah usta haklıdır da kesin çözüme kavuşursunuz. 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2020 Saat 12:38
İnşallah hocam araç 3000 devri geçiyor devir kadranı artıyor ama hızım aynı oranda attmıyor.
Bugün belli olur. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2020 Saat 15:27
Hadi hayırlısı sonucu bekliyoruz hocam 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2020 Saat 08:38
Merhaba arkadaşlar volan değişimide yapıldı nalesef sonuç aynı.
Araba kalkarken çık hızlı seri kalkıyor ama hız yükseldikçe ivmelenmede problem yaşıyorum. Devir kadranının artışı çok iyi ama araç aynı hızda gitmiyor. Servis ve başka yerdeki bi ustada ısrarla debriyaj dan olduğunu söylğyor. Bugğn tekrar bakacaklarmış.


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2020 Saat 15:45
Yahu bu ne inat :) hocam sen bilirsin de yine de bir Kamuran ustayı dene bir olmadı debriyaja kaç defa bakılmadı mı 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2020 Saat 20:13
Arızam çok şükür çözüldü. Detayları müsait zamanında paylaşcam burda. Bsc58 kardeşim yardımların için teşekkür ederim. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2020 Saat 22:28
Rica ederim ne demek biraz olsun faydamız dokunduysa ne mutlu bana 😊. Çözümü yazarsanız çook memnun olurum çünkü ben de benim c4 te pek memnun değilim çekişten sizin çözüm yolunuza bakarak ben de ona göre yol izleyecem sanırım ilk olarak da turbo elektrovanayı değişeceğim. Hadi gözünüz aydın hocam bekliyorum 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 07:28
Merhaba arkadaşlar
Arabada çekiş problemi ile ilgili yapılanları  paylaşıyorum. 
Turboda kaçak olduğu için turbo revizyon yapıldı contaları değiştirilip kurum temizliği yapıldı. 
Enjektörlerler saplama oring ve alt pul değiştirilip bakımları yapıldı. 
Map sensörü maf sensörü egr temizliği yapıldı. 
Egr selonoid valfi değiştirildi. 
Turbo hava tüpü içine vakum pompası arızalı olduğu için yağ doluyormuş vakum pompası değiştirildi. 
Turbonun geri dönüş borusu değiştirildi. 
Baskı balata bilya volant üst merkez değişimi yapıldı. 

Bu yapılanlardan sonra aracım düzeldi. 
Yapılanların hepsi çekiş gücünü etkilediği için ve araçta pc ile bağlanıldığında hiç bi hata vermediği için arızayı teşhis etmek zorlaşıyor.

Tekrar yardımcı olan herkeze teşekkür ederim. Özellikle bcs58 kardeşim. İnşallah seninde arızan yakın zamanda çözülür. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 11:06
Kardeşim çoook teşekkür ederim sorunun çözüldüğüne sevindim, diğer arkadaşlarımız için de yol gösterici olacaktır. Ben de bu dediklerinizi ustama söyleyerek çözüm bulacağım. Peki ortalama ne kadar masraf çıktı hocam 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 11:11
Hocam bende ekstra olarak beyaz duman atma bide yağ kaçağı problemi vardı.
Onlar çözüldüğü için buraya yazmamıştım. Hepsi toplam 5700tl tuttu. 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 11:13
Araçta pc ye bağlatınca hata verip yol göstermediği için mecburi ucuzdan pahalıya doğru önce temizlik işlemleri ile gitmekte fayda var. Senin problem neydi bcs kardeşşm. Bi de ismini öğrenebilirsem daha iyi olur. 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 12:01
Hakan kardesim benim ismim de Bekir. Benim sorunum da aslında seninkine benzer. Bundan bir ay önce falan düz yolda aracı yeni aldım bir basayım dedim. 160lara kadar iyi geldi ondan sonra motor arıza lambası yaktı. P0234 arıza kodu verdi (turbo yüksek basınç hatasıymış). Neyse arıza kodunu sildim devam ettim. Bu süreçte 2000 km yol yaptım uzun yol da dahil. Ama aracım sizin twrif ettiğiniz gibi gaza o kadar basmama çok az güç üretiyor. Son zamanlarda daha da belirginleşti bu durum. 3000 devire kadar neredeyse araç çok güçsüz gibi 2700 devir sonrası biraz daha canlanıyor. Ve şöyle de bir durum var ki hakan kardesim böyle 3000 devirde biraz fazla kullanınca turbonun o taraftan duman geliyor bikaç dk sonra kesiliyor. Araç c4 1.6 hdi 110 luk 233bin km de. Pazartesi sanayiye bir gidecez bakalım. Erzurumdayım burada turbodan anlayan pek usta yok ama bakalım artık. Bu arada yağ bakımı vs alır almaz hep yaptırdım. Castrol 5w30 yağ koyduk, yağ eksiltme vs gibi bir durum yok. Bakalım benim sorunum ne çıkacak 😀


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 12:58
Bekir kardeşim tanıştığıma memnun oldum. Turbodan duman geliyorsa büyük ihtimal turbo kaçırıyordur kardeşim. Sana tavsiyem bi kaç ustanın görüşünü al. İnşallah fazla uğraştırmadan çözüm bulabilirsin.


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 14:10
İnşallah kardeşim bakalım artık yardımların için sağ ol turbo kaçırması derken komple turbo revizyon mu gerekir peki


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 14:20
Turbo da kaçak vardır taö basınç üretemez kardeşim. Conta değişimi kurum temizliği için turbo revizyonu 450tl vermiştik.



Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2020 Saat 15:13
Anladım hocam çok sağ olun çözümü ben de buraya yazarım diğer arkadaşlar da faydalanır 


Mesajı Yazan: bsc58
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2020 Saat 18:33
Evet arkadaşlar bir süredir ben de arabamın çekişinden memnun değildim. Yani gaza o kadar basmam rağmen sanki turbo yokmuş gibi çok az güç üretiyordu. Ustama götürdüm korktuğum gibi büyük bir şey yokmuş. Turbo wastegate nin açılıp kapanmasını sağlayan küçük bir boru var biri turbonun hemen altında diğeri de motorun arka kısmında bir yerde( emin değilim ama bu elektrovana-selenoid valf denen parçaya bağlı olan ince küçük borular sanırım) her neyse o boruların birinde kaçak varmış 50 liraya değişti şu an çekişi hissedilir derecede arttı eski haline döndü. Böyle bir sorum yaşayan arkadaşlarım önce bu boruları kontrol ettirsin( usta ağzıyla vakum var mı yok mu diye baktı internette de videoları var) böylece eğer başka bir arızanız yoksa boşa para harcamazsınız. Hakan kardesim sana da yardımların için tekrardan teşekkür ederim 


Mesajı Yazan: 12eylulhfy
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2020 Saat 20:46
Kardeşim sorunun çabuk çözülmesine sevindim. Araçlarımız yaşı gereği km si yüksel olduğu için malesef bi çok usta sorunu güzel incelemeden direk turbo vs gibi naliye yüksek parçalar ile başlıyor bu durumlarda bizi üzüyor. Kazasız belasız iyi günler de kullanman dileğiyle. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net