Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

egzoz emisyon sistemi arızası UYARISI

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50056
Tarih: 22 Şubat 2025 Saat 02:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: egzoz emisyon sistemi arızası UYARISI
Mesajı Yazan: naughtyozi
Konu: egzoz emisyon sistemi arızası UYARISI
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2020 Saat 15:26
Merhaba,
aracım 2011 model 207 sw 1.6 hdı
araçıma daima P/O den yakıt alıyorum , 1 kez Opet ten yakıt aldım.
ertesi gün yola cıktım eve dönmek için , 10 km ılerleyınce ekranda egzoz emisyon sistemi arızası  ve motor lambası yandı.
tamirci 200 km evime gelebileceğimi ileti. (araba performans düşük , kalkış ve hızlanmada özellikle)
eve varınca sonraki gün sanayiye kadar 15 km 3 vites de 4 devir gelmem istendi.
sanayiye varınca egzoz cu ya uğradım ilk olarak , egzoz cu da kontrol edileceği sırada uyarı ve motor lambası söndüğünü farkettiler. 
egzoz cu uyarı yanınca gel dedi  , tamirci baksın dedi.
tamirci de beyine baktılar ve 4 hata cıktı , p1645 , p1351, p0299 (kırmızı) , p0402 
bunlar cıktı , 
tamirciler 100 km , yakıt katkısı alarak yol yapmamı istedi , 

Würth yakıt katkısı alarak yola cıktım. yolda 3 bin devirde ilerledim. 20 km gidince tekrar egzoz emisyon sistemi arızası  ve motor lambası yandı.

sizce ne yapmam gerekiyor bu durumda ?

Katalitik Konvertör  diyor bakmadan herkes , tek sebeb bu mudur ?




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Temmuz 2020 Saat 09:50
hocam ilk hata kodu gaz pedalı ile alakalı (1645)  - ikinci kızdırma bujileri (1351) - hava basıncı ile iligli turbo p0299 - p0402 egr valfi. hocam sorunun ana kaynağı muhtemelen egr valfi tıkanmış olabilir sökülüp temzilenmesi gerekiyor tada yenisi ile değiştireceksiniz en son ihtimal iptal edilecek tabi oda çevre zararlı gazların bırakılması demek oluyor. kızdırma bujileri bitik gibi değişmesi gerekiyor tabi uzun süre değişmedi ise sökmesi sıkıntı her usta yanaşmaz kaynama problemi olabiliyor. Benim tavisyem öncelikle yakıt filtresinizi değiştirin. ikicisi egr valfi temizliği yaptırın ve turbo elektrova kontrolü - turbo hortumlarını kontrol ettirin. Bir hata vermesi diğerlerinin yanmasına sebep olabilir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: naughtyozi
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2020 Saat 08:12
Yorumun için teşekkür ederim. 
en az 10 tamirci gittim , anlattım hepsi katalitik konvertör dedi. bir tanesi bile kaput açıp bakmadı. birine zorla kaputa baktırttım , benim turbo ıslık calıyordu ses gelmiyor abi bir bakarmısın dedim.
naz yapa yapa kontrol etti , turboya giden hava borusu sıcak ile çatlamış 6-7 cm boru değişince düzeldi sorun.
 katalitik konvertör  aklıma hiç yatmadı 111 binde olan bir araç için..


Mesajı Yazan: yldrmcbb
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2020 Saat 08:47
Aynı problemi bende yaşadım. Bilgisayar ile bağlanarak iptal edildi. Bende yakıtımı her zaman opetten alırım. 

Hata tam olarak giderildi diyemem çünkü zaman zaman egzoz emisyon hatası veriyor hala..( özellikle ilk çalıştırdığımda).

Ancak edindiğim bilgilere göre düşük devirde ve kısa mesafe kullanımı sonucundan böyle olabiliyormuş.


Mesajı Yazan: DrAlban
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2024 Saat 17:15
Bende aynı sorun var acaba özel servis Total 9000 yağ koymuşlar halbusi hep Ecs emisyon control sistemli olan Total ineo ecs koyarlardı nerden çıktı bozdular sensörü heralde. Dpfli katolizörlü araca düşük sülfürlü low saps yağ konulması zorunlu diye biliyorum. Hemen değiştirteceğim total ineo ecs ama bakalım inşallah düzelir



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net