Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor ikaz lambası çekiş problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50042
Tarih: 21 Ağustos 2025 Saat 07:34
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor ikaz lambası çekiş problemi
Mesajı Yazan: hsyn78
Konu: Motor ikaz lambası çekiş problemi
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2020 Saat 15:21
Peugeot 308 vti benzin LPG’li 2008 model otomatik araç aldım . Aldığımda araba hiç gitmiyordu diyebilirim sonradan katalitik konvantör ve sente ayarından sonra düzeldi ama motor arızası yandı ve bayır yukarı çıkarken araba çok zor çıkıyor acaba sorun nerde olabilir saygılar şimdiden teşekkürler



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2020 Saat 09:26
Valla hocam bir çok nedeni olabilir. Peki benzinde belli bir süre kullanmayı denedinizmi. bir lpg sistemi ne marka araçta. Motor arıza lambası için hata kodlarına baktırmak lazım. Bobin buji yada eksantirik yağlayıcı elektrovana vana var o bozulmuş olabilir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: hsyn78
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2020 Saat 11:55
Valla ustam benzindedir kullandım ikaz lambası yanıyor motoru bağlatıcam da ön bir görüş Sahibi olmak istedim bu arada cevapladığınız için teşekkürler 


Mesajı Yazan: Cenk88
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2020 Saat 08:33
hocam merhaba, ben de aynı problemden muzdaribim çözüm bulabildiniz mi acaba? 


Mesajı Yazan: es559
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2021 Saat 23:27
Herkese mrb 2011 model 1.6vti aracım var.ozel serviste bakımları yapılıyor.bujileri falan daha yeni değişti.benim sorunum son 6-7 aydır araba isinca yani yarim saat yol gittikten sonra ufak bı titremeden sonra çekişten düşüyor.ekrandaki yakıt ortalaması anında artıyor.arac LPG'li LPG sistemine defalarca bakıldı problem yok.sonra iki ay kadar sadece benzinle kullandım yine aynı problemi yaptı.isinca motor çekişten düşüyor.bilgisayara bağlandı hiç bir arıza kodu vermiyor.arac kilometresi 90 binde.ne yapmam lazım neden olabilir bir türlü cozemedik.yanliz gözüme takılan hava filtresi kabı biraz aralanmis içinden hava filtresinin turuncu lasitigi görünüyor.ustaya sordum bir problem olurmu diye bundan bişey olmaz dedi acaba motor sıcak havami çekiyor ordan motor isininca.oksijen sensörü veya maf sensörü olsa motor sogukkende aynı problemi yasamazmiydim.


Mesajı Yazan: Cenk88
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2021 Saat 11:43
geçmiş olsun, bilgisayara bağlatıp baktırdınız mı hangi hataları veriyor?
benim aracım da 2011 1.6 vti otomatik, bende de yokuş çıkarken aynı problemler oluyor ama bi titreme sonrası filan olmuyor bende, iyice gitmemeye başlıyor, yakıt artıyor, bi uyarı vermiyor ama hararet yapıyor sanırım, zaten aracımda çekişte problem var, bi kenara çekip dinlendiriyorum bi miktar düzeliyor, umarım sıkıntınız çözümlenir.


Mesajı Yazan: es559
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2021 Saat 22:26
 Bilgisayarda hiç bir uyarı veya hata kodu bırakmıyor.sikintimiz ortak gibi araba motor iyice ısındıkça benim tahminim sıcak hava emiyor oda hava filtresi plastik ekimanlarindan bı yerden motorun sıcak havasını içeri tekrar alıyor araba şişiyor.en ufak bı gelişmede sorunu çözebilirsem buraya yazarım sizde yazarsanız sevinirim.


Mesajı Yazan: Cenk88
Mesaj Tarihi: 05 Mart 2021 Saat 14:30
Orjinalini yazan: es559 es559 Yazdı:

 Bilgisayarda hiç bir uyarı veya hata kodu bırakmıyor.sikintimiz ortak gibi araba motor iyice ısındıkça benim tahminim sıcak hava emiyor oda hava filtresi plastik ekimanlarindan bı yerden motorun sıcak havasını içeri tekrar alıyor araba şişiyor.en ufak bı gelişmede sorunu çözebilirsem buraya yazarım sizde yazarsanız sevinirim.

bende de o plastik gözüküyor, obd cihazıyla seyir halindeyken fap uygulamasından ekran görüntüsü almıştım, dışarıdaki hava 6 derece, manifolda gelen hava 39 derece, hatta yanlış hatırlamıyorsam 60 dereceye kadar vurmuştu, acaba hava filtresinin oralardan veya lpg montajının yapıldığı yerden hava mı alıyorConfused bi videoda görmüştüm, adam eksozdan hava basıyor, sonra sabunlu su püskürtüyor havanın geçtiği yerlere, sabunun köpürdüğü yerlerde kaçak olduğunu o şekilde tespit ediyorduBig smile 
ben de bi çözüm bulursam yazarım buraya


Mesajı Yazan: es559
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2021 Saat 10:55
Sizde de aynı problem oluyormu çekişten düşme gibi bencede motor içindeki sıcak havayı bizim motorlar geri çekiyor.performans kaybı sebebi bu diye düşünüyorum.bu konuyla ilgili bir gelişme veya çözüm bulan lütfen burda bizimlede paylaşsın 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net