Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

YENİ 508

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 508 (2011-2018)
Forum Tanımlaması: Peugeot 508 'in 2011'de üretimine başlanmış 2018 sonrasında yeni versiyonu çıkmıştır.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=49967
Tarih: 12 Mayıs 2025 Saat 12:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: YENİ 508
Mesajı Yazan: nostradamus
Konu: YENİ 508
Mesaj Tarihi: 29 Haziran 2020 Saat 11:09
Öncelikle herkese selamlar.

Kasım 15, 2020 tarihinde Mersin yetkili servisi Öğütler den yeni kasa 508 prime donanım lansman rengi araç eşime satın aldım.

 Çok uzun uzun yazmayacağım aracı. 

Aracın çizgileri gayet güzel dışında akıcı çizgileri estetik yumuşak dokunuşlar ile dikkatleri çekiyor içine. Aydınlatma grubu güzel farlar iyi aydınlatıyor, arka stoplar net görünüyor ve çalışması hoş görünüyor.

Aracın koltukları rahat sertlik seçimi ve üzerinde kaymadan durabilme seyahat esnasında seçilmiş doku ile güzel olmuş, hava alıyor ve terletmiyor.

Bagaj kapasitesi kendinden beklenen kadar, yanı ne umdurur ne de buldurur. 

Araç içinde bulunan düğmeler fonksiyonel, yerlerine alışmak bir kaç gününüzü alır ama sonrasında her şey tam yerinde. On board bilgisayar kullanımı yani araç bilgilendirme ekranı ve seyir ekran menüleri net okunur ve anlaşılır.

Olumsuz tek yön, ki bu tarz da bir araç satın alan kişi bunu zaten almadan iyice tartması lazım. Yere çok yakın olan spor oturma pozisyonu hem önde hem de arkada. Kilonuz ve göbeğiniz var ise hem sizin hem de sizinle seyahat edeceklerin ilk biniş ve iniş de gerçekten de zorluk çekeceklerini unutmayın, tecrübe ile sabittir. Araç ayak havuzlukları derinde konumlandığı için keza koltuklarda iniş ve biniş zor arkadaşlar.

Yaşlı büyükleriniz var ise hele daha da zor. Araç genç delikanlılar için ise ideal :) bu anlamda. Araç kullanır iken Direksiyon simidi paneldeki bilgilendirme ekranını kısmen kapatıyor görebilmek için oturduktan sonra koltuğa yükseklik derinlik ayarı lazım. Dikiz aynaları sağ ve sol açıları güzel ama içeride bulunan dikiz aynası bence süs olmaktan daha öte değil.

Aracın çalışma sessizliği çok tatminkar. Yol tutuşu güzel, frenleme ve ani direksiyon hareketlerinde tepkileri net kararsız kalmıyor. Hızlanma ve devirlenme isteği tatminkar ve hatta bir önceki kasaya göre bu 1.5 dizel motor ve 8 ileri şanzuman devirleri ve geçişleri gerçekten de çok iyi ayarlanmış. Ve gaza bastığınızda ki homurtusu sanki daha büyük hacimli bir motor kullanıyormuş hissini size veriyor.

Aracı almadan önce test aracı ile gerçekleştirdiğim test güzergahım Mezitli, Mersin merkezden Fındıkpınarı yaylası arası idi. Gidiş geliş toplamda tam yüz km kullandım. Sıfır rakımdan bin iki yüz metreye tırmanma bol virajlı keskin ve dik virajlı zaman zaman düz bir çizgiye sahip olan bir yol idi. Test sürüşü ardından tam notumu aldı. Ve şu anda yine iki haftada bir Mersin - Çamlıyayla arasında yaz zamanı kullanımda araç. Yokuş yukarı dahi gaz yemede ve ileri doğru atılmada en ufak bir tereddütte kalmıyor araç. 

Alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim. Aracı ben yaylaya giderken kullanıyorum. Halen hazırda bir dört çeker ( SsangYong Rexton 2013 4x4 ) kullanıcısıyım. Ama kullanmaktan zevk alıyorum açıkçası arada bir kaçırıyorum diyebilirim. :) . Smile . 

Düşünen arkadaşlara tavsiye ederim, dediğim gibi bana göre tek kusuru benim gibi yapılı ve göbekliler için iniş ve biniş biraz zor ..her an şehir içinde bu anlamda gezecek iseniz benim yapımda olanlar sıkılırlar bundan.

Ama fiziksel olarak daha atletik bir yapıda olanlar aban göreSmile hiç tereddüt etmesinler. Gerçekten de bu sefer bu aracı yapabilmişler. Dış çizgilerinde biraz Ford Mustang havası egzosda da ezgisi bulaşmış. Gaza basınca güzel bir homurtu var.

Yakıt tüketimini en sona bıraktım. Yakıtı ilk günden bu yana Shell den alıyoruz. Şehir içinde Mersin trafiğinde ki sadece iki yön yapıyor işe gidiş ve dönüş günde tam kırk km. Bu anlamda şehir içinde tüketim değeri 6 litre. Hiç camlar açılmıyor ve klima kullanılmaktadır ilk günden bu yana. Ve kapalı garajda iş yerinde.

Şehirler arasında otoban kullanımında yaylaya giderken otuz km otobanda sürüşünde saatte 112 km sabitliyorum genelde, 1700 devirde ilerliyor. Ve yol bilgisayarı 4 litre gösteriyor. Devamında ise yayla yolunda 5 litre tüketim değeri oluşuyor ki yine rakım sıfırdan 1300 metreye çıkıyor. Velhasıl 200 km otoban yayla yolu sürüşünde 10 litre yakıt yeniden aldım bazen 11 litre oluyor. Kısacası bu tarz bu büyüklük ve ağırlıktaki bir araç için ortalama tüketim değerleri fabrika verisi çok çok az değil ama kesinlikle tatmin edici değerlerde asla pişman etmiyor. ( Ne gidiyor diye soran gençlerde olacaktır, sadece deneme amaçlı 3 dakika kadar saatte iki yüz kırk iki km ile ilerledim ..evet gaz yiyor ve gidiyor. Ama unutmayın hız gerçekten de trafik kuralları ile çizilmiş ve belirtilmiş olan yerlerde kısmen uygundur Thumbs Up)

Alacak olanlara şimdiden hayırlı olsun. 

Sağlıcakla.







-------------
MEHMET ZAHİT KUTLU / MERSİN



Cevaplar:
Mesajı Yazan: fkundak
Mesaj Tarihi: 29 Haziran 2020 Saat 15:24
Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
Bu forumda birazdan benim yazacaklarım da dahil hiç kimsenin dediğine aldırış etmeyin, zevk sizin keyif sizin. İsteyen istediği arabayı imkanları doğrultusunda alır, biner.
Bende 2011 model, ilk üretilen 508 var. Yıllardır keyifle kullanıyorum, araba fiyatları bu seviyelerde olduğu müddetçe de bir süre daha beraber olacağız gibi görünüyor.
Ancak, biraz da eleştirel bakmak gerekirse, ben şahsen yeni 508'i tam bir D segmentte konumlandıramadım. C-D arası gibi geliyor bana. Gerek sizin bahsettiği boyutsal açıdan, gerekse araç özellikleri bakımından. Gece görüş özelliği devrimsel bir ekleme, belki de ilk. Bunu yaparken dört bölgeli klimadan iki bölgeli klimaya dönmek bence olmamalıydı. 
Çerçevesiz kapı camının olması ise ancak 20 li yaşlardaki delikanlı kardeşlerim için önem arz edebilir. Bu araca bu fiyatı verecek insanların büyük çoğunluğu 35 yaş üstü olacaktır. Yani demem o ki D segment piyasasını Passat, Superb, S60, Insignia gibi modellere bırakmış PSA. Belki de stratejisi budur, bilemem.
2015 e kadar 508 mi 3008 mi diye sorsalar tereddütsüz 508 derdim. Şimdi ise 3008 derim.


Mesajı Yazan: whisky
Mesaj Tarihi: 01 Temmuz 2020 Saat 09:48
Aracı çok güzel anlatmışsınız, zaten spor sedan olarak tanıtılmıştı. çok beğendiğim bir araç keza arkadaşımızın bahsettiği gibi 3008 de öyle. elbette olumlu/olumsuz yorumlar olacaktır ancak şu bir gerçek ki artık güzel arabalar yapıyorlar :)


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2020 Saat 10:47
Yeni aracınız hayırlı olsun hocam. Rabbim kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Dediğiniz gibi kilolu arkadaşlar için inmek ve binmek sıkıntı olabilir. Ama yeni 508 spor sedan olarak yorumlandı. tarafsız anlatımınız ve yorumlarınız için teşekkürler. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net