Euro NCAP tarafından yapılan yandan ve önden çarpışma testlerinde 37
tam not üzerinden aldığı 36 puan toplamıyla, Peugeot 308 CC sağlam
tasarımını ve içinde bulunan yolcular için en üst düzeyde koruma
sağladığını kanıtladı. 308 CC yolcuları koruma konusunda Peugeot
markasının Euro NCAP « 5 yıldız »lılar kulübüne giren 8. modeli oldu. Bu
sonuç, Peugeot 308 CC’nin EuroNCAP testlerinin başlangıcından bugüne
dek erişilmiş en iyi 10 sonuç arasında yer edinmesini ve yetişkin
yolcuların korunması konusunda pazarın en iyi coupé-cabriolet’si
ünvanını almasını sağladı. Bugüne kadar 650 bin adetten fazla
üretim ile coupe cabriolet sınıfında dünya lideri olan Peugeot’nun
yıllarca süren bu geleneğinin son ürünü olan 308 CC, 308 platformunun
yüksek güvenlik düzeyinden ve aynı zamanda bu sınıfta Peugeot’nun
üretim ve teknik anlamdaki deneyim ve bilgi birikiminden yararlanıyor. Peugeot
308’in kasa yapısı yan ve ön çarpışmalarda meydana gelen enerjiyi
özellikle « üçlü ön kuvvet yolu » sayesinde ortadan kaldırıyor ve bu
şiddetteki darbelere dayanmak üzere geniş ölçülerde tasarlanmış. Yan
göğüs/basen hava yastığı bulunan ön koltuklarla yenilikçi ve akıllı
tutma sistemleri ve dünyada ilk olarak kullanılan vücudun tüm hayati
bölümlerinin etkin şekilde korunmasını darbe anındaki pozisyonu ne
olursa olsun sağlayan yan kafa hava yastıkları, bu yüksek sonucun elde
edilmesine katkıda bulunan başlıca unsurlar arasında yer alıyor. Aracın
ters dönmesi riskinin algılanması durumunda, fişek teknolojisiyle
harekete geçen gizli güvenlik barları, bu amaçla güçlendirilmiş cam
direkleri ile birlikte birkaç milisaniye içinde bir yolcu koruma
hücresi oluşturuyor. 308 CC’nin geliştirilmesi sürecinde
çocuklar da unutulmadı. Çocuk güvenliği konusunda alınan 3 yıldız, 308
CC’yi katı kriterlere sahip bu kategoride de en üst konuma
yerleştiriyor. Böylece, 308 CC, Peugeot’nun aktif güvenlik
konusundaki köklü bilgi birikimine eklenen gerçek kaza
araştırmalarından kaynaklanan deneyimi ile elde ettiği sıra dışı
güvenlik seviyesinden tamamen yararlanıyor ve Peugeot’nun en yüksek not
olan 5 yıldız alan 8. modeli oldu. Test Aracı Detayları : Model : Peugeot 308CC 1.6 SportPack Gövde Tipi : 2 kapı cabriolet Model Yılı : 2008 Araç Ağırlığı : 1512 kg 
http://img.mynet.com/oto2/ncap/peugeot-3082-700.jpg"> http://img.mynet.com/oto2/ncap/peugeot-3083-700.jpg"> http://img.mynet.com/oto2/ncap/peugeot-3084-700.jpg"> |
ÇARPIŞMA TESTLERİ NASIL YAPILIYOR Önden Çarpma Testi: 64km/s hızla aracın burnunun yüzde 40'ının deforme olan bir bloğa çarpmasıyla gerçekleşiyor. Yandan Çarpma Testi: 50km/s hızla bir buçuk metre genişliğindeki bir bloğun araca yandan çarpmasıyla gerçekleşiyor. Direğe Çarpma Testi: 29km/s hızla 25.4 santimetrelik bir direğin araca yandan çarpmasıyla gerçekleşiyor. Çocuk Güvenliği Testi: Aracın içine markası ve modeli belirtilen bir çocuk koltuğuna oturtulan maketin maruz kaldığı etkiler ile ölçülüyor. Yayaya Güvenliği Testi: Bir dizi çarpışmadan oluşuyor, yetişkin ve çocuk maketlerine araç 40km/s hızla çarptırılıyor.
|