Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 307 Otomatik Vitesi Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=49796
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 20:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 307 Otomatik Vitesi Sorunu
Mesajı Yazan: Rayovac
Konu: Peugeot 307 Otomatik Vitesi Sorunu
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2020 Saat 17:57

Merhabalar, Peugeot 307 Otomatik araç satın aldım. Şanzımanda çok az terleme vardı (damlama yok) bu şekilde 3 ay kullandım her hangi bir sorun yaşamadım.

Sonra ben şanzımanda yağ eksik olabilir diye düşünerek 1 litre şanzıman yağı ilave ettirdim. Fakat 1 litre ilave yağdan sonra sorunlar başladı.

1. Araba bir kaç kez, D de olmasına rağmen gaz veriyordum gitmiyordu sonra sert bir vurmayla gidiyor.

2. Bazen şanzıman fault veriyor ekranda s_* işaretleri çıkıyor kontakt kapatıp tekrar çalıştırıyorum düzeliyor.

Ne önerirsiniz arkadaşlar yağ eklettirdikten sonra şanzıman bir tuhaflaştı. Bu sorunları yaşayan daha önce oldu mu? Birde istanbul avrupa yakasında otomatik şanzıman ustası varsa eğer yorum yazarsa sevinirim.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2020 Saat 18:18
Dostum şanzıman yağı ölçüsü narindir kafadan ekleyemezsin bence çok fazla kullanmadan adam akıllı bir şanzımancı bul ve tamamen boşalttırıp tam ölçüde koy (yanlış hatırlamıyorsam tam 4 lt olmadı lazım)fazla yağ zarar verir 

Benim şanzımancı bostanlıda usta tecrübeli ve işini iyi yapan abimizdir İstersen özelden yönlendirebilirim


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2020 Saat 15:09
Şanzımana ne yagı koydular? Mobil atf lt71141 konmalı
Oyle yag eklemede yapılmaz neye gore boyle bırsey yaptırdınız ki?
İlk önce bu şanzımanı bilen bir şanzımancıya gidip şanzıman yağını boşalttırın 3.5-4 lt arası yag olması gerekir sonrada 4lt mobil lt71141 yag koydurun araç çalışıp tüm vites konumları 8-10sn bekletıp doldurularak gezdirilir sonra N konumunda araç çalışırken ilk tapa açılıp yag ince şekilde akana kadar fazlalığı alınır kapatılır.
Ama bahsettiğiniz arıza vitesin boşa düşmesi pek yağla alakalı olmaz araç daha önce hararet yaptıysa o hararetin şanzımana verdiği hasar buna yol açar genelde onuda çözen kamil usta yağ değişiminden sonra sorun devam ederse hiç kurcalatmayın kamil ustaya yönlendireyim


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: Red
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2020 Saat 10:58
Sanzuman yagı eklemekle hata yapmıssın cunku senden once yagın evveletıyatını bılmedıgın ıcın 
Kac yıllık oldugunu bılmedıgın yagın ne kadar inceldigini tahmin edemezsin 
Aracda bulunan yag yıllar içinde incelip dişlilerle uyum içinde calısıyor ama senin yeni koydugun yağ kalın oldugu için otomatik gear fault yazısı lanet olsun diyorum o yazıya
Gecen senenin basında aldım 307 2003 otomatık 6 ay dayana bıldım 6 ayda 7000 lira harcadım en sonunda sattım 
Ustaya gotursende aracını kımse bu işin profesyoneli deil pegout servisinden baska bir tek onlar işin ehli ama onlarda garanti vermiyor uygun uagı kpysakda sanzuman dişlilerine kalın gelebilir kitlenir diyorlar ben arabayı 23000 aldım pejo servisi kusurlarını gidermwk için 38000 lira istedi var hesabını sen yap iyi gunler




Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2020 Saat 15:28
ustayı bulamazsanız boyle lanet edersiniz yetkili servis hiç anlamıyor onlar dahada berbat 7000liraya sıfır sandık şanzıman takılıyor ayrıca kamil ustanın al4 te çözemediği sorun yok

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: Red
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2020 Saat 17:11
Ben 7000 lirayı sanjumana harcamadım genel olarak arabaya harcadım
Eski 307 ler den hor kullanılmış olanlarda hayır gelmez anlaöında yazdım al4 sanzuman 5 para etmediği gercegini degistirmez.   Suann 508 1.6 hdi kullanıyorum gayet memnunum sanjumandan ve arabadan benim arladas tavsiyem kurtulması aractan yapacagı masraf ucu acık birsey o parayı uzerine koyup baska bir arac alması


Mesajı Yazan: BATUHNn
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2020 Saat 02:00
Hocam bendede aynı sorun vardı hemen bir üst modelin peteği ile değistirdim ve pompayı kontrol ettirdim pompa sağlamdı değiştirmesim ve 90 derecede açan termostat dım sorun cözüldü
 

Aracım 2004 307sw idi


Mesajı Yazan: Nurse3439
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2021 Saat 21:52
Merhabalar
2006 model 1.6 xt otomatik Şanzımanlı 307 aracım var geçen sene şubat ayında aldım.
Arabadan çok iyi anlayan biri değilim öncelikle onu belirteyim.
Yaklaşık 3 aydır arabanın motoru ısınana kadar 3. Vitesi kitliyor ve manuel moda geçirdiğim zaman ekranda sadece D yazıyor. Kar ve spor modu uyarısı vermiyor. Sağa çekip kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığım zaman sorunum geçiyordu fakat son 3 gündür onda da düzelmemeye başladı canı isterse düzeliyor istemezse düzelmiyor. Yaşadığım yerde yoğun trafik ve trafik ışığı olmadığı için diğer viteslerde sorun yaşamıyordum. Sadece bi kere çok dur kalk yaptım o zaman da 1 den 2 ye geçerken arkadan biri çarpmış gibi sürekli vuruntu yaptı. İşe gitmek için kullandığım yol biraz fazla rampalı artık yokuş çıkarken de arkadan vuruntu yapmaya başladı. En yakın pejo servisine götürdüm biz otomatik şanzımandan anlamıyoruz ama hata kodu ne onu öğrenelim en azından diye baktılar “basınç düzenleme tavsiyesi karakterize değil “ yazıyordu.
Bir de bu ara araç özellikle yokuşlarda devrini çok yükseltip hızlanmama sorunu yapıyor birden kendini öne atıp devri normale getiriyor yani şöyle mesela  ben 50 60 la gidiyorum devir birden 5000 oluyor motor bağırıyor ama ben gaza da bassam hızlanmıyor sonra kendi kendine normal devrine dönüp hızlanıyor. Çok fazla güvenmediğim bi yerden benzin aldım bununla bi ilgisi var mıdır bilemiyorum.
Önümüzdeki hafta istanbul’a gidicem bana önerebileceğiniz bu sorunu giderebilecek iyi bir usta var mıdır. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
(3 aydır böyle sorunun vardı neden bekledin diye soracaksınız biliyorum sağlık personeliyim ve izinlerimiz malum sebepten kapalıydı daha yeni açıldı.aracı en az 3 gün bırakmam gerekiyordu fakat işe gidebilmem tek ulaşım aracım kendi aracım olduğu için bırakamadım.) 



Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2021 Saat 22:14
Öncelikle geçmiş olsun 
Bostancı sanayide satılmış usta var otomatik şanzıman yapıyorlar 20 yıldır ben oraya götürdüm çok memnun kaldım oraya götürebilirsin.


Mesajı Yazan: Nurse3439
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2021 Saat 22:27
Sizin de aynı sorun muydu peki?
Bir de ulaşabileceğim bi telefon numaraları var mı ya da tam adres falan:)


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2021 Saat 22:49
İnternette bostancı satılmış usta yaz çıkıyor direk 
Tam değil benim biraz daha iyiceydi ;)


Mesajı Yazan: Emn1907
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2022 Saat 09:20
Arkadaşlar merhaba,

Benim 2003 model 307 aracımda da otomatik vites problemi mevcut. Otomatik vites hatası alıyorum, 1. vitesten 2. vitese geçerken aracı boşa alıyor ve sanki ara gazı verir gibi gazlayıp sonra ikiye geçiyor. Araç düşük viteslerde çekişi yok denecek kadar az. Özellikle araç ısınınca iyice kötü duruma geliyor. 2 ay önce vites beyni diye bir elektronik cihazı değiştirdiler 1.000 TL verdim. Şimdi bir usta valfleri değiştir biraz toparlar dedi. Diğer bir usta valflerle bu iş çözülmez revizyon gerekiyor diyor. Revizyon için fiyat aldım 13.000 TL ile 16.000 TL arasında bir fiyatlama yaptılar. Ne yapacağımı bilemiyorum artık. Yer Ankara. 


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2022 Saat 10:45
Hocam öncelikle geçmiş olsun , senin durumunla alakalı mıdır bilmiyorum ama benim 307 sw otomatik aracımda şöyle bir sorun vardı , araç hareket halindeyken örneğin ışıklarda durduğumda tekrar hareket edecekken gaza bastığımda hareket etmiyor sonra birden sert bir vuruntu ile vites kavranıp kalkışa geçiyordu , bir çok şanzımancıya sordum revizyon dedi 6 ay garanti dedi sonra tekrarlarsa ne olacak dedim yine revizyon dedi :) şaka gibiler , aynı zamanda benim araç P de çalışmamaya başlamış sadece N de çalışıyordu ve zamanla N de de çalışmamaya başlayınca şanzımancı vites konum şalteri (kontaktörü) arızalı olabilir dedi bir kaç ustadan bu parça için fiyat aldım sonra istanbul maslak sanayide bir peugeot elektrikçisine 700 liraya bu parçayı değiştirttim , şuanda hem o bahsettiğim çalışmama problemi hem de durduktan sonraki kalkışta olan o sert vuruntu problemi ortadan tamamen kalktı çok şükür ve üzerinden de yaklaşık 1 sene geçti hiç sorun yaşamadım , o parçadan olma ihtimlinide göz önünde bulundurarak ve seni üzmeyecek bir fiyat veren olursa kontrol ettirmeni önerebilirim.

bu vites konuş şalteri denen parça problemli olduğunda aracın BSI ına doğru bilgi göndermemesi nedeniyle vites konumu düzgün algılanmıyor ve sanki şanzıman içi problemler oluşmuş gibi bir sürüş ile karşılaşıyoruz.

umarım en masrafsız bir çözüm ile problemin düzelir.


Mesajı Yazan: cnaykut
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2022 Saat 19:02
Orjinalini yazan: ralf_fb ralf_fb Yazdı:

Hocam öncelikle geçmiş olsun , senin durumunla alakalı mıdır bilmiyorum ama benim 307 sw otomatik aracımda şöyle bir sorun vardı , araç hareket halindeyken örneğin ışıklarda durduğumda tekrar hareket edecekken gaza bastığımda hareket etmiyor sonra birden sert bir vuruntu ile vites kavranıp kalkışa geçiyordu , bir çok şanzımancıya sordum revizyon dedi 6 ay garanti dedi sonra tekrarlarsa ne olacak dedim yine revizyon dedi :) şaka gibiler , aynı zamanda benim araç P de çalışmamaya başlamış sadece N de çalışıyordu ve zamanla N de de çalışmamaya başlayınca şanzımancı vites konum şalteri (kontaktörü) arızalı olabilir dedi bir kaç ustadan bu parça için fiyat aldım sonra istanbul maslak sanayide bir peugeot elektrikçisine 700 liraya bu parçayı değiştirttim , şuanda hem o bahsettiğim çalışmama problemi hem de durduktan sonraki kalkışta olan o sert vuruntu problemi ortadan tamamen kalktı çok şükür ve üzerinden de yaklaşık 1 sene geçti hiç sorun yaşamadım , o parçadan olma ihtimlinide göz önünde bulundurarak ve seni üzmeyecek bir fiyat veren olursa kontrol ettirmeni önerebilirim.

bu vites konuş şalteri denen parça problemli olduğunda aracın BSI ına doğru bilgi göndermemesi nedeniyle vites konumu düzgün algılanmıyor ve sanki şanzıman içi problemler oluşmuş gibi bir sürüş ile karşılaşıyoruz.

umarım en masrafsız bir çözüm ile problemin düzelir.

Ustad ilk mesajdaki sorunun aynisini yasiyordum. Bugun sizin bu mesaji gorunce ben de degistirdim dediginiz parcayi. Bir saat duzgun calisti araba. Sonra yine yapti. 

Sanziman eski sahibinde revizyon da gormus. Ama yag kacagi vsrdi dun yagi da degistirdim uygun yagla. Fan da 2. Kademeye baglandi. Diger ihtimalleri de ortadan kaldirmistim halbuki anlayacaginiz. Geriye bir tek bu kalmisti. Yine olmadi. Mecburen kar modunda kullaniyorum arabayi hala.  


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2022 Saat 10:10
Orjinalini yazan: cnaykut cnaykut Yazdı:

Orjinalini yazan: ralf_fb ralf_fb Yazdı:

Hocam öncelikle geçmiş olsun , senin durumunla alakalı mıdır bilmiyorum ama benim 307 sw otomatik aracımda şöyle bir sorun vardı , araç hareket halindeyken örneğin ışıklarda durduğumda tekrar hareket edecekken gaza bastığımda hareket etmiyor sonra birden sert bir vuruntu ile vites kavranıp kalkışa geçiyordu , bir çok şanzımancıya sordum revizyon dedi 6 ay garanti dedi sonra tekrarlarsa ne olacak dedim yine revizyon dedi :) şaka gibiler , aynı zamanda benim araç P de çalışmamaya başlamış sadece N de çalışıyordu ve zamanla N de de çalışmamaya başlayınca şanzımancı vites konum şalteri (kontaktörü) arızalı olabilir dedi bir kaç ustadan bu parça için fiyat aldım sonra istanbul maslak sanayide bir peugeot elektrikçisine 700 liraya bu parçayı değiştirttim , şuanda hem o bahsettiğim çalışmama problemi hem de durduktan sonraki kalkışta olan o sert vuruntu problemi ortadan tamamen kalktı çok şükür ve üzerinden de yaklaşık 1 sene geçti hiç sorun yaşamadım , o parçadan olma ihtimlinide göz önünde bulundurarak ve seni üzmeyecek bir fiyat veren olursa kontrol ettirmeni önerebilirim.

bu vites konuş şalteri denen parça problemli olduğunda aracın BSI ına doğru bilgi göndermemesi nedeniyle vites konumu düzgün algılanmıyor ve sanki şanzıman içi problemler oluşmuş gibi bir sürüş ile karşılaşıyoruz.

umarım en masrafsız bir çözüm ile problemin düzelir.

Ustad ilk mesajdaki sorunun aynisini yasiyordum. Bugun sizin bu mesaji gorunce ben de degistirdim dediginiz parcayi. Bir saat duzgun calisti araba. Sonra yine yapti. 

Sanziman eski sahibinde revizyon da gormus. Ama yag kacagi vsrdi dun yagi da degistirdim uygun yagla. Fan da 2. Kademeye baglandi. Diger ihtimalleri de ortadan kaldirmistim halbuki anlayacaginiz. Geriye bir tek bu kalmisti. Yine olmadi. Mecburen kar modunda kullaniyorum arabayi hala.  


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2022 Saat 10:15
merhaba hocam , sorunun düzelmemiş olması beni gerçekten çok üzdü, verdiğim bilgilerle sizi masrafa sokmuş olmak ayrıca üzdü, ama şunu da merak ettiğim için sormak istedim, parça değişirken sizde orada mıydınız? bu parça değişimi esnasında ayarlarını yaparken elektronik ölçü aletinin buzzer ını kullanarak ayar yaptıklarını görmüştüm, daha sonra bir sayfada yine bu konu geçtiğinde bazı ustaların bu ayardan habersiz olduğunu söyleyenler oldu, sizin parçaya da benzer veya farklı biçimde bir ayar yapıldı mı, yoksa parça sabitlenip işlem sonlandırıldı mı?


Mesajı Yazan: cnaykut
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2022 Saat 10:19
Orjinalini yazan: ralf_fb ralf_fb Yazdı:

merhaba hocam , sorunun düzelmemiş olması beni gerçekten çok üzdü, verdiğim bilgilerle sizi masrafa sokmuş olmak ayrıca üzdü, ama şunu da merak ettiğim için sormak istedim, parça değişirken sizde orada mıydınız? bu parça değişimi esnasında ayarlarını yaparken elektronik ölçü aletinin buzzer ını kullanarak ayar yaptıklarını görmüştüm, daha sonra bir sayfada yine bu konu geçtiğinde bazı ustaların bu ayardan habersiz olduğunu söyleyenler oldu, sizin parçaya da benzer veya farklı biçimde bir ayar yapıldı mı, yoksa parça sabitlenip işlem sonlandırıldı mı?

Merhaba. Estağfurullah olur mu oyle sey? Biliyorsunuz sorunun cozumu icin her yolu deniyoruz. Masraflik bir durum degil. Havaya giden bjr sey olmadı sonuçta. Aracimizin parcasi yenilendi. Artik en azindan kafamda o parca ihtimal olarak kalmadi. 
Dediginiz ayari yaptilar. Ama siz olcum aletinden r ve d konumunda ses gelmeli n konumunda ses gelmemeli demissiniz ya. Usta da diyor ki tam tersi olmali. N konumunda ses gelince montaji tamamladi. R ve d konumunda otmemesi gerekiyor aletin dedi. 

Benim sanırım sogutma sistemine daha fazla yogunlasmam lazim. 


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2022 Saat 10:49
Orjinalini yazan: cnaykut cnaykut Yazdı:

Orjinalini yazan: ralf_fb ralf_fb Yazdı:

merhaba hocam , sorunun düzelmemiş olması beni gerçekten çok üzdü, verdiğim bilgilerle sizi masrafa sokmuş olmak ayrıca üzdü, ama şunu da merak ettiğim için sormak istedim, parça değişirken sizde orada mıydınız? bu parça değişimi esnasında ayarlarını yaparken elektronik ölçü aletinin buzzer ını kullanarak ayar yaptıklarını görmüştüm, daha sonra bir sayfada yine bu konu geçtiğinde bazı ustaların bu ayardan habersiz olduğunu söyleyenler oldu, sizin parçaya da benzer veya farklı biçimde bir ayar yapıldı mı, yoksa parça sabitlenip işlem sonlandırıldı mı?

Merhaba. Estağfurullah olur mu oyle sey? Biliyorsunuz sorunun cozumu icin her yolu deniyoruz. Masraflik bir durum degil. Havaya giden bjr sey olmadı sonuçta. Aracimizin parcasi yenilendi. Artik en azindan kafamda o parca ihtimal olarak kalmadi. 
Dediginiz ayari yaptilar. Ama siz olcum aletinden r ve d konumunda ses gelmeli n konumunda ses gelmemeli demissiniz ya. Usta da diyor ki tam tersi olmali. N konumunda ses gelince montaji tamamladi. R ve d konumunda otmemesi gerekiyor aletin dedi. 

Benim sanırım sogutma sistemine daha fazla yogunlasmam lazim. 


Diğer konudan da yazmıştım buradan da yazayım, ben istanbuldayım usta da maslak sanayide numarası bende vardı ama tlf arızalanmıştı google rehbere kaydetmemişim yeni tlfnda numarayı kontrol ettim ama bulamadım, ulaşabilirsem numarasını size iletirim veya siz de istanbuldaysanız sizi ona yönlendirebilirim. bu ayarın doğru olup olmadığını inanın bende bilmiyorum, ustaya sorduğumda bana ne anlattıysa bende buradan aynısını ilettim belki o yanlış anlattı belki ben yanlış anladım onu bilemiyorum ama bu şekilde söylediğine eminim, bunun dışında bu parça değişmeden önce radyotörü ve hortumları tamamen temizletmiştim ama sorunum bu parça değiştikten sonra düzelmişti.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net