http://otomobil.mynet.com/galeri/porsche-911-gt3/4"> http://otomobil.mynet.com/galeri/porsche-911-gt3/10"> http://otomobil.mynet.com/galeri/porsche-911-gt3/10 - http://otomobil.mynet.com/galeri/porsche-911-gt3/4 - Porsche’nin 911 model serisinin ikinci nesli bir performans ustasıyla genişliyor; Yeni Porsche 911 GT3 Cenevre'de sergilenecek. Porsche,
911 model serisinin ikinci nesline eklediği, öncekine göre daha güçlü,
hızlı ve daha gelişmiş Porsche 911 GT3’ü ilk olarak 3 Mart Cenevre
Fuarı’nda sergileyecek. Porsche’nin motor sporlarında edindiği
geniş bir bilgi birikimden yararlanılarak geliştirilen, doğal emişli
motora sahip, asfaltta giden en sportif ve dinamik 911 GT3, sadece
yolda değil yarış pistlerinde de üstün bir performansa sahip. 911
GT3 performans ve sürüş dinamikleri konusunda daha da yüksek bir
standart sunuyor. Kendini kanıtlamış altı silindirli ve doğal emişli
motor önceki versiyona göre 20 hp artışla 435 hp’lik azami güç çıkışı
üretiyor. Bu güç, motor hacminin 200cc artışla 3,8 litreye ulaşan motor
kapasitesinden ve geliştirilmiş gaz çevriminden kaynaklanıyor. Ayrıca,
sadece emme tarafındaki değil, egzoz tarafındaki eksantrik milleri de
VarioCam tarafından ayarlanıyor. 911 GT3’de bir başka önemli
nokta da, yükseltilen güç ve performans aracılığıyla boxer tipi motorun
orta motor hızlarında ciddi bir tork artışı sunuyor olması. Günlük
kullanımda özel önem taşıyan bir avantajı ifade eden bu özellik, aynı
zamanda performansta da ilave bir ilerleme anlamına geliyor; Yeni GT3
100 km/s’e 4,1 saniyede hızlanıyor ve 160 km/s’e 8,2 saniyede
erişebiliyor. GT3’ün azami hızı ise 312 km/s veya 194 m/s. 911
GT3’ün sürüş dinamiklerinin geliştirilmesi çalışmalarında da bir ilk
yaşandı; PSM Porsche Denge Yönetiminin özellikle sportif bir
versiyonuyla donatılan 911 GT3’de, hem Denge Kontrolünü (=Stability
Control / SC) hem de Çekiş Kontrolünü (=Traction Control / TC) devre
dışı bırakma seçeneği bulunuyor. Sürücünün, otomobilinin sürüş
dinamikleri üzerinde kısıtlanmamış, bağımsız bir kontrol sergilemesi
için bu işlevler en uç sürüş koşulları altında dahi otomatik olarak ve
sadece bir düğmeye dokunarak yeniden devreye alınabiliyor. Yeni
GT3 yüksek hızlarda da daha iyi bir kavrama ve denge sunuyor.
Otomobilin aerodinamik özellikleri üzerindeki özel modifikasyonlar hem
önde hem de arkada bastırma kuvvetlerini son derece artırıyor;
Otomobili bastıran genel basıncın büyüklüğü önceki modele göre iki kat
daha fazla. Aynı zamanda yeni Aerodinamik Özellikler Paketi GT3’e, yeni
çift xenon farlar, LED arka far grupları ve üzerinde değişiklik yapılan
hava giriş ve çıkışlarıyla yepyeni bir görünüm katıyor. Yayların
ve aktif dengeleyicilerin biraz daha sertleştirildiği 911 GT3’ün aktif
PASM süspansiyonu, PASM spor modunda daha keskin bir araç hâkimiyeti
elde edilmesini sağlarken aynı zamanda normal PASM modunda gündelik
kullanıma uygun dönme konforunun korunmasına da olanak tanıyor. Merkezi
kilitleme sistemli ve artık lastik basıncı kontrolünü de içeren UHP
(ultra yüksek performans) lastikleriyle donatılan yarış tasarımlı, yeni
ve daha da hafif jantlar, GT3’ün işlevsel ve görsel açıdan zenginliğini
tamamlıyor. Sürüş dinamikleri ve performansın daha da yüksek
bir seviyeye çıkmasının yanında, eski bir Porsche geleneğini takip eden
fren sistemi de yeni 911 GT3’e uygun şekilde geliştirilmiş. Fren
diskleri artık daha da büyük bir sürtünme alanıyla ve ağırlığı biraz
daha düşürmek adına alüminyum korumalarla temin ediliyor. Fren
soğutmasında yapılan ilave geliştirme, uzun süreler boyunca istikrarlı
bir fren kuvvetinin daha da yüksek seviyede sergilenmesini garanti
ediyor. İsteğe bağlı aksesuar olarak GT3, eskiden olduğu gibi bu
model için özel olarak üretilen PCCB seramik frenlerin benzersiz bir
versiyonuyla birlikte sunuluyor. Yeni GT3, sonbahardan başlamak üzere
yarış pistine daha uygun olmasını sağlayan bir başka seçenekle de
alınabilecek: Yeni ve oldukça yenilikçi PADM (Porsche Active Drivetrain
Mount) motor bağlantıları. Bu özel motor bağlantıları bilhassa sportif,
yarış tipi bir sürüş temin ederek, normalde elastik olan motor
süspansiyonunu sertleştiriyor ve özellikle dirençli olmasını sağlıyor.
Böylelikle bir taraftan GT3’ün günlük trafikteki sürüş konforu muhafaza
edilirken, yarış pistinde de, motordan kaynaklanan kütle kuvvetlerinden
etkilenmeyerek hızlı dönüşlerde ve virajlı pistlerde muazzam kontrol
sağlıyor. Yeni modelde bulunan bir başka özellik aracın
yüksekliğini ayarlama imkanı; kasisli yüzeylerde veya dik yokuşlarda
sürüş için – örneğin yer altı garajına girerken – bir dokunuşla
otomobilin yerden yüksekliği 30 milimetreye kadar artırabilen,
opsiyonel ön aks kaldırma sistemi. http://otomobil.mynet.com/galeri/porsche-911-gt3/2"> http://otomobil.mynet.com/galeri/porsche-911-gt3/2 -
|