Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Debriyaj hakkında herşey.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=4968
Tarih: 14 Eylül 2025 Saat 18:00
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Debriyaj hakkında herşey.
Mesajı Yazan: haruncoskun
Konu: Debriyaj hakkında herşey.
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2009 Saat 15:25
debriyaj , debriyaj pedalı , baskı , balata , volan , clutch , singe plate , wet plate , throw-out fork , clutch disk , sachs , sinter metal , spor debriyaj , yarış debriyajı , asbest ,non-asbestos , modifiye , modifiyem


Debriyaj ;

Motorun dönme hareketini isteğimize göre ayrıca istediğimiz dozda aktarma organlarına ileten sistemdir.

Sistem basit olarak baskı,balata ve ayırma rulmanından oluşur..

detaylı bakacak olursak ;


volan yüzeyi , debriyaj balatası , baskı , ayırma rulmanı , ayırma çatalı yada hidrolik sitemlerde ayırma düzeneği bulunur.

dahada derine inersek; hidrolik sistemi fren hidrolik kabına bağlayan kauçuk hortum , telli sitemlerde debriyaj kablosu ve debriyaj pedalı işin içindedir.




Sistemin çalışması ;

Debriyaj pedalı basılmamış konumdayken baskının üzerindeki yaylar ile volan ve baskı üzerindeki sürtme yüzeyleri arasında sıkışmış konumdadır.

debriyaj sorunsuz ise motor ve aktarma sistemi bireşmiş durumdadır. birinden gelen dönme hareketi diğerine aktarılır.


Debriyaj pedalı basılırken baskı üzerindeki yayları ittirir bu ise balatanın volan ve baskı yüzeyi arasında boşta dönmesine olanak verir.

Debriyaj balatasının baskı üzerinde sürtünen yüzeyi



Sürtünen balata (biten parça) ;




Debriyaj balatasının diğer yüzünün volan üzerinde sürtünen yüzeyi ;

http://imageshack.us/">


Sistem çok basit mantıkla çalışıyor...

debriyaj balatası sert bir balatadır. sürekli kullanımda olduğu için malzemesi daha dirençlidir.

Balatanın üzerindeki yaylar kilitli durumda gaz verip çekmeler ve ilk temas durumundaki şoku bir nebze olsun bertaraf eder.

olay şöyle olur.

debriyaj pedalı bırakılırken baskı üzerindeki yaylar marifetiyle balata volan ve baskı arasında sıkışır. ilk temas gerçekleşir tam sıkışma gerçekleşirken balata üzerindeki yaylarda sıkışır ve hareket başlar. bu yaylar sürekli yüktedir. gaz verip bırakma durumunda serbest kalır veya tekrar yüke girer.





Balatanın ömrünün bittği şöyle anlaşılır ;

torku yüksek olan bir viteste (mesela 1. vites) ani gaz verme durumunda devir birden yükselir ancak araç devire oranla hızlanmaz.

yada gaz pedalına birden basılıp çekilir, motorun bu sarsılmasına debriyaj ayak uyduramaz ve yine devire oranla gitmeyen bir araç tablosu ortaya çıkar.





Kullanım alanlarına göre çeşitli debriyajlarda bulunur .


bunlardan en bilineni yarış debriyajlarıdır ;





----


Sistemde baskı volana montedir.

balata ise şanzıman üzerinden gelen mile bağlanır.


Bitik bir sistemle gitmek balatanın volan yüzeyini zedeleme ihtimali olduğundan sakıncalıdır.


Baskı üzerindeki yayların çalışma mantığı gereği balata uç kısımlarından daha fazla aşınır. hatta bu aşınma volan ve baskı yüzeyinde konikleşme olarak görülür.


Debriyaj set halinde değiştirilebileceği gibi. balata olarakta değişebilir ancak tavsiye edilmez. balata üzerine yeni balata çakımıda yapılmaktadır (sürtünen yüzey değişimi, balata sistemi aynen kalıyor)

Uzunca bir süre kullanılan sistemde volan yüzeyi ve baskı torna ile düzeltilebir. ancak set halinde değişimlerde zaten baskı setin içinden çıkar.



-----
ıslak tip çok diskli sistemler genelde motosikletlerde kullanılır.


http://imageshack.us/">



-------------
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda






Cevaplar:
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2009 Saat 17:02
Bilgiler için teşekkürler harun..

-------------
106 QUIKSILVER OUT


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2009 Saat 17:16
106
 
 
206 Benzinli
 
 
206 Dizel
 
 
307
 
 
407
 
 
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2009 Saat 17:43
paylaşım ıcın saol kardesım ..

sanada tesekkur ederız hasım abı


Mesajı Yazan: haruncoskun
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2009 Saat 18:36
ne demek yararlı olabiliyorsak ne mutlu bize =)

-------------
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda





Mesajı Yazan: A.L.P
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2009 Saat 19:00
paylasım icin tesekkurler.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net