Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 hararet bilgisi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=49457
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 01:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 hararet bilgisi
Mesajı Yazan: Egemen206
Konu: 206 hararet bilgisi
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2020 Saat 21:18
S.Aleyküm arkadaşlar yeni araç aldım Peugeot 206 1.6 90 lık 2000 model Lpg li harareti 90 ve 100 derecede geziyor aldığım arkadaşa sorduğumda korkma abi bunlar böyle dedi. Birkaç forumda normal olduğunu söyleyenler var. 95 derecede 1. Kademe fan açıyor aracım 100 e çıktığı oluyor trafikte yardım eder misiniz normal midir ? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2020 Saat 22:43
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

S.Aleyküm arkadaşlar yeni araç aldım Peugeot 206 1.6 90 lık 2000 model Lpg li harareti 90 ve 100 derecede geziyor aldığım arkadaşa sorduğumda korkma abi bunlar böyle dedi. Birkaç forumda normal olduğunu söyleyenler var. 95 derecede 1. Kademe fan açıyor aracım 100 e çıktığı oluyor trafikte yardım eder misiniz normal midir ? 
90-100 arasında gezmesi normal değil normal diyen ustalar bilmeden konusuyor. Aracı zorlar gaza yuklenirsen 90 ı gecer 100 e gelir ama normal kullanımda 90-100 arası gezmesi anormal bir durum. 
Eski 1.4 pejomu 13 sene kullandım 95 e çıktıgını çok nadir gordum. Şusn aynı 2001 model 90 lık pejom var bnmki de 90-100 geziyordu. Tüm müşürleri radyayör termostat boru fan müşürü sigorta vs herseyı degıstırdım sonuc aynı 90-100 geziyordu... yalnız bnde ilginç bir durum vardı... yazın 90-92 idi hep kışın sıcak havalandırmayı actıgımda 90-100 geziyordu... sorun fan rezistantındaymış onu değiştirdim hersey normale dondu şimdi 95 bile hiç görmüyorum..
Sana tavsiyem kaputu ac araca bin kontağı aç ama aracı çalıştırma kontak açık motor bölümünde kahverengi müşürün soketini çıkar çıkardığın gibi fanın çalışmadı gerek... fan çalıştığında donme hızına bak yavas donuyorsa 1.kademe fan çalışıyor direk müşürü çıkardığında fan hızlı donuyorsa sadece 2.kafeme fanın çalışıyordur. 1.kademe fanda genelde fan rezistantında sıkıntı oldugu için çalışmıyordur.. bnm 90-100 bandında gezerken 1. Kademem çalışmıyor sadece 2.kademe fanım çalışıyormuş . Böyle teşhis koyup fan rezistantı 50 tl alıp kendim takıp sorunu çözdüm


Mesajı Yazan: Egemen206
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2020 Saat 22:52
Çok teşekkürler 🙏 benim araç açıyor 95 te ama çok yavaş dönüyor bir işi yaramaz gibi duruyor yarın başka ustaya götürüp göstericem bakalım o ne diyecek. Dediğiniz olayıda söylicem bakalım inşallah hallederler. 


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2020 Saat 23:27
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Çok teşekkürler 🙏 benim araç açıyor 95 te ama çok yavaş dönüyor bir işi yaramaz gibi duruyor yarın başka ustaya götürüp göstericem bakalım o ne diyecek. Dediğiniz olayıda söylicem bakalım inşallah hallederler. 
Ozaman senin 2.kademe fan çalışmıyor ön panelde sag da panel içinde 2 fan rolesi var küçük yeşil küp şeklinde muhtrmelen 2.kademenin fan rolesi bozuktur....


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 00:10
Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

S.Aleyküm arkadaşlar yeni araç aldım Peugeot 206 1.6 90 lık 2000 model Lpg li harareti 90 ve 100 derecede geziyor aldığım arkadaşa sorduğumda korkma abi bunlar böyle dedi. Birkaç forumda normal olduğunu söyleyenler var. 95 derecede 1. Kademe fan açıyor aracım 100 e çıktığı oluyor trafikte yardım eder misiniz normal midir ? 
90-100 arasında gezmesi normal değil normal diyen ustalar bilmeden konusuyor. Aracı zorlar gaza yuklenirsen 90 ı gecer 100 e gelir ama normal kullanımda 90-100 arası gezmesi anormal bir durum. 
Eski 1.4 pejomu 13 sene kullandım 95 e çıktıgını çok nadir gordum. Şusn aynı 2001 model 90 lık pejom var bnmki de 90-100 geziyordu. Tüm müşürleri radyayör termostat boru fan müşürü sigorta vs herseyı degıstırdım sonuc aynı 90-100 geziyordu... yalnız bnde ilginç bir durum vardı... yazın 90-92 idi hep kışın sıcak havalandırmayı actıgımda 90-100 geziyordu... sorun fan rezistantındaymış onu değiştirdim hersey normale dondu şimdi 95 bile hiç görmüyorum..
Sana tavsiyem kaputu ac araca bin kontağı aç ama aracı çalıştırma kontak açık motor bölümünde kahverengi müşürün soketini çıkar çıkardığın gibi fanın çalışmadı gerek... fan çalıştığında donme hızına bak yavas donuyorsa 1.kademe fan çalışıyor direk müşürü çıkardığında fan hızlı donuyorsa sadece 2.kafeme fanın çalışıyordur. 1.kademe fanda genelde fan rezistantında sıkıntı oldugu için çalışmıyordur.. bnm 90-100 bandında gezerken 1. Kademem çalışmıyor sadece 2.kademe fanım çalışıyormuş . Böyle teşhis koyup fan rezistantı 50 tl alıp kendim takıp sorunu çözdüm
hocam bu kahverengi müşür soketini  çıkarınca normalde olması gereken nedir? Bende çıkarınca 2yada 3 sn yavaş dönüp sonra hızlı (sesli) dönüyor bu arada yazın radyatörün altındaki rezistansı degistirdim yeşil soketin sadece 1 ını degistirdim hangisi 1.kademe hangisi 2 bilmiyorum en oksitli olanını degistirdim diğerinide bacaklarını temizledim


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 00:18
Yeşil fan roleleri 1. Kademe ve 2. Kademe roleleri değil. 
1 tanesi fan için , 1 tanesi  klima çalıştığında fan açması içindir.
1. ve 2. Kademede çalışma hızını ayarlayan yer fan rezistansıdır. Bir nevi ısıya göre  direnç gösterir. Isı belli bir seviyeye geçince birinci derece fan çalışır, ısı daha da artarsa fan ikinci kademede yani daha hızlı çalışır.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 11:02
110a kadar cikabilir hararet gayet normaldir.Aracinizin zaten istenen calisma sicakligi 90-100arasidir ona gore yapilmis motor ben sorununuz oldugunu sanmiyorum

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: Egemen206
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 20:50
Bugün başka bir ustayla konuştum Cuma götürücem inşallah termostatı değiştirip 82'lik takalım dedi ya da fan yine 94 95 te açsın ama direk ikici kademede hızlı çalışsın dedi ne yapacağıma karar veremedim açıkçası ...


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 22:19
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Bugün başka bir ustayla konuştum Cuma götürücem inşallah termostatı değiştirip 82'lik takalım dedi ya da fan yine 94 95 te açsın ama direk ikici kademede hızlı çalışsın dedi ne yapacağıma karar veremedim açıkçası ...
Yok kardeşim hiç arabanın sağıyla soluyla oynatma. Ben arabayı aldım alalı trafikte 90 100 arasında geziyor şimdiye kadar bir sıkıntı da olmadı. Zaten 206 da ilk kademe fan fan 95 derecede, ikinci kademe fan 105 derecede açar.
  Bu durum sıkıntılı olsa Koskoca peugeot  fan açma  derecesi 105 değil 95 yapardı. Ki bunu yapması zor bir şey degil. Motor için  en verimli sıcaklık 90 ile 100 derece arasıdır. Hararet göstergesi kırmızıya dayanmadığı sürece  hiçbir sıkıntı yok. 

Günümüzde çoğu araçta hararet göstergesi bile yok. Sadece hararet yapınca ışık yanıyor.
Not: benzinli 206 ile dizel 206 arasında hararet oynaması konusunda fark olabiliyor. Benzinli 206larda hararet daha oynak iken, dizelerde gösterge daha sabit kalıyor.


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 22:22
Orjinalini yazan: Karacocuk24 Karacocuk24 Yazdı:

Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

S.Aleyküm arkadaşlar yeni araç aldım Peugeot 206 1.6 90 lık 2000 model Lpg li harareti 90 ve 100 derecede geziyor aldığım arkadaşa sorduğumda korkma abi bunlar böyle dedi. Birkaç forumda normal olduğunu söyleyenler var. 95 derecede 1. Kademe fan açıyor aracım 100 e çıktığı oluyor trafikte yardım eder misiniz normal midir ? 
90-100 arasında gezmesi normal değil normal diyen ustalar bilmeden konusuyor. Aracı zorlar gaza yuklenirsen 90 ı gecer 100 e gelir ama normal kullanımda 90-100 arası gezmesi anormal bir durum. 
Eski 1.4 pejomu 13 sene kullandım 95 e çıktıgını çok nadir gordum. Şusn aynı 2001 model 90 lık pejom var bnmki de 90-100 geziyordu. Tüm müşürleri radyayör termostat boru fan müşürü sigorta vs herseyı degıstırdım sonuc aynı 90-100 geziyordu... yalnız bnde ilginç bir durum vardı... yazın 90-92 idi hep kışın sıcak havalandırmayı actıgımda 90-100 geziyordu... sorun fan rezistantındaymış onu değiştirdim hersey normale dondu şimdi 95 bile hiç görmüyorum..
Sana tavsiyem kaputu ac araca bin kontağı aç ama aracı çalıştırma kontak açık motor bölümünde kahverengi müşürün soketini çıkar çıkardığın gibi fanın çalışmadı gerek... fan çalıştığında donme hızına bak yavas donuyorsa 1.kademe fan çalışıyor direk müşürü çıkardığında fan hızlı donuyorsa sadece 2.kafeme fanın çalışıyordur. 1.kademe fanda genelde fan rezistantında sıkıntı oldugu için çalışmıyordur.. bnm 90-100 bandında gezerken 1. Kademem çalışmıyor sadece 2.kademe fanım çalışıyormuş . Böyle teşhis koyup fan rezistantı 50 tl alıp kendim takıp sorunu çözdüm
hocam bu kahverengi müşür soketini  çıkarınca normalde olması gereken nedir? Bende çıkarınca 2yada 3 sn yavaş dönüp sonra hızlı (sesli) dönüyor bu arada yazın radyatörün altındaki rezistansı degistirdim yeşil soketin sadece 1 ını degistirdim hangisi 1.kademe hangisi 2 bilmiyorum en oksitli olanını degistirdim diğerinide bacaklarını temizledim
 
Kahverengi soketi çıkardığında olmadı gerekeni yazmıştım. Senin anlattığına göre sorun yok...
Rezistantı degıstırmen iyi olmuş
Rolelerinin diğerini de değiştirip arada pas var mı diye kontrol etsen iyi olur
Hararet müşürlerini de kontrol ettir


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 22:25
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Bugün başka bir ustayla konuştum Cuma götürücem inşallah termostatı değiştirip 82'lik takalım dedi ya da fan yine 94 95 te açsın ama direk ikici kademede hızlı çalışsın dedi ne yapacağıma karar veremedim açıkçası ...
Aynen sakın direk 2.fan acma olayına girme tesisatın orjinalini bozma termostatta orjinali neyse onda kalsın


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 22:26
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Bugün başka bir ustayla konuştum Cuma götürücem inşallah termostatı değiştirip 82'lik takalım dedi ya da fan yine 94 95 te açsın ama direk ikici kademede hızlı çalışsın dedi ne yapacağıma karar veremedim açıkçası ...
 

Araç motoru sıcakken kenara cek kaputu ac klima duğmesine bas soğuk üflemede olsun
motor bolümüne bak klima dugmesine bastıgın gibi fan donuyor mu


Mesajı Yazan: Egemen206
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2020 Saat 21:11
Denedik herşeyi arkadaşlar usta kararını verdi 82 lik thermostat takıldı düzeldi


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 29 Şubat 2020 Saat 18:39
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Denedik herşeyi arkadaşlar usta kararını verdi 82 lik thermostat takıldı düzeldi
aynen bende geçen cumartesi kendim aldım 82 lik termostat taktım trafikte 80 de sıkıstırınca uzun rampalarda en fazla 95 ama kalorifer sıcaklığını etkiledi gibi 


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2020 Saat 12:53
Orjinalini yazan: Karacocuk24 Karacocuk24 Yazdı:

Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Denedik herşeyi arkadaşlar usta kararını verdi 82 lik thermostat takıldı düzeldi
aynen bende geçen cumartesi kendim aldım 82 lik termostat taktım trafikte 80 de sıkıstırınca uzun rampalarda en fazla 95 ama kalorifer sıcaklığını etkiledi gibi 
Kaloriferi nasıl etkiledi. Kalorifer ısıtma sıcaklığımı düştü


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2020 Saat 12:55
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Denedik herşeyi arkadaşlar usta kararını verdi 82 lik thermostat takıldı düzeldi
Fan sisteminde bir işlem yaptı mı?
Eskiden fan 95 te yavaş açıyor demiştin
Şuan fan açma derecesi yine aynı mı 95 te 1.kademe 105 te 2.kademe mi açıyor


Mesajı Yazan: Egemen206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2020 Saat 13:13
Hayır onu da düzeltti fan 95 te degil 90 da açıyor üstüne çıkmıyor yani kısacası normal arabalar gibi oldu :)


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2020 Saat 14:07
Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Karacocuk24 Karacocuk24 Yazdı:

Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Denedik herşeyi arkadaşlar usta kararını verdi 82 lik thermostat takıldı düzeldi
aynen bende geçen cumartesi kendim aldım 82 lik termostat taktım trafikte 80 de sıkıstırınca uzun rampalarda en fazla 95 ama kalorifer sıcaklığını etkiledi gibi 
Kaloriferi nasıl etkiledi. Kalorifer ısıtma sıcaklığımı düştü
zaten çok sağlıklı bir kaloriferim yoktu derecede 80 civarına inince hafif ılındı gibi 


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2020 Saat 16:57
Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Hayır onu da düzeltti fan 95 te degil 90 da açıyor üstüne çıkmıyor yani kısacası normal arabalar gibi oldu :)

Sadece 82 lik termostat taktı ve başka bir işlem yapmadan eskiden 95 te açan fan artık 90 da açmaya mı başladı?
Yoksa 82 lik termostat taktıntan sonra 95 te açın fanın 90 da açması için farklı bir işlem daha mı yaptı.. Bilgi verirsen sevinirim. Ayrıca sorununun düzelmesine sevindim. 

Demekki hararetin 90-100 arasında gezmesi hatta 110 lara kadar çıkması normal bir durum değilmiş dediğim gibi :)


Mesajı Yazan: Cankan74
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2020 Saat 01:40
Hocam merhabalar. Bizim 206 da da bazı kronik sorunlar var. Aracın dilinden bazen anlayamiyoruz. Lutfen bize ulaşır misiniz? Destek istiyoruz. İlk aracimiz. Özel mesaj gönderemiyorum size. Lütfen bana özel mesaj gonderip iletişim bilginizi paylasir misiniz? Araç sanayide geziyor.


Mesajı Yazan: Cankan74
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2020 Saat 01:55
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Egemen206 Egemen206 Yazdı:

Bugün başka bir ustayla konuştum Cuma götürücem inşallah termostatı değiştirip 82'lik takalım dedi ya da fan yine 94 95 te açsın ama direk ikici kademede hızlı çalışsın dedi ne yapacağıma karar veremedim açıkçası ...
Yok kardeşim hiç arabanın sağıyla soluyla oynatma. Ben arabayı aldım alalı trafikte 90 100 arasında geziyor şimdiye kadar bir sıkıntı da olmadı. Zaten 206 da ilk kademe fan fan 95 derecede, ikinci kademe fan 105 derecede açar.
  Bu durum sıkıntılı olsa Koskoca peugeot  fan açma  derecesi 105 değil 95 yapardı. Ki bunu yapması zor bir şey degil. Motor için  en verimli sıcaklık 90 ile 100 derece arasıdır. Hararet göstergesi kırmızıya dayanmadığı sürece  hiçbir sıkıntı yok. 

Günümüzde çoğu araçta hararet göstergesi bile yok. Sadece hararet yapınca ışık yanıyor.
Not: benzinli 206 ile dizel 206 arasında hararet oynaması konusunda fark olabiliyor. Benzinli 206larda hararet daha oynak iken, dizelerde gösterge daha sabit kalıyor.

Talip Hocam merhabalar. Bizim 206 da da bazı kronik sorunlar var. Aracın dilinden bazen anlayamiyoruz. Lutfen bize ulaşır misiniz? Destek istiyoruz. İlk aracimiz. Özel mesaj gönderemiyorum size. Lütfen bana özel mesaj gonderip iletişim bilginizi paylasir misiniz? Araç sanayide geziyor. Özel mesajla iletişime geçme imkanınız var mı,  cok önceden biliyorum sizi.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2020 Saat 15:04
Mesajınız gelmemiş. Usta değilim ama bildiğim ölçüde cevap  vermeye çalışırım.



Mesajı Yazan: Delfi911
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2022 Saat 23:20
Merhaba bana ulaşırmısınız rica etsem aynı problem var ve çözemedik numaram 05531197166 mesaj atsanız daha iyi olur bazen iş yoğunluğundan açamıyorum teşekkür ederim...


Mesajı Yazan: Delfi911
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2022 Saat 18:53
Merhaba 05531197166 tfn numaram mesaj atarsanız sevinirim...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net