Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 307 otomatik çok yakma sorunu (Çözüldü)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=49417
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 15:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 307 otomatik çok yakma sorunu (Çözüldü)
Mesajı Yazan: mehmetgldgn
Konu: Peugeot 307 otomatik çok yakma sorunu (Çözüldü)
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 09:57
Arkadaşlar aracım 2003 model benzinde anlık ve ortalama tüketim 17,5 litre gösteriyor Deadve çekişi düşük bujiler bosch marka iridyum bobinler yeni aracın 6 ayda bir yag filtre bakımını yaptırır tüm aksamını kontrol ettiririm sabahları tekleyerek çalışıyor bir kaç saniye sonra düzeliyor yaşadığım bölgede -10 oluyor hissedilen sıcaklık geçenlerde oksijen sensörlerini temizlettim sorun bundan kaynaklı olabilir mi ? 

-------------
Peugeot 307 Xt Otomatik 2003 Model



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 10:31
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. yaptırdıklarına ek gaz kelebeği temizliği de yaptırın. oksijen sensörü arızası veriyormu araç. birde ek olarak sürekli kısa mesafe gidiyorsanız bu değerleri görebilirsiniz. şanzuman bakımı en son ne zaman yapıldı. birde yakıtı nereden alıyorsunuz. katalizör dolmaya başlamışta olabilir. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: mehmetgldgn
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 11:03
Gaz kelebeği temizliğini yaptırmak istedim ustalar yoğunluk sebebi ile yapmadı daha sonra ben kendi imkanlarım doğrultusunda dikkatli bir şekilde yaptım maf sensörünüde temizledim . Oksijen sensörlerinin 2 side ara ara arıza lambası yakıyor ve egzozdan ciğ yakıt kokusu geliyor. 

Şanzuman  bakımları yağ ve selenoid valf değişimi 6 ay önce yapıldı keyfi bir şekilde motor ve şanzuman takozları keyfi olarak yenilendi bujiler değişti bosch marka iridyum takıldı tırnak aralıkları 8 olacak şekilde ayarlandı lastiklerim kışlık goodyear ultragrip 8 sıfır yazlık lastiklerim cooper marka sıfır ayarında %90 diş aralığı var yine keyfi olarak oksijen sensörlerinin temizliği yapıldı kabloları yalıtım malzemesi ile kaplandı katalizörden şüphelenmiştim tıkalı veya erimiş olabilir diye tahminim doğru çıktı ve 1500 tl verip sıfır katalizör taktırdım 1,5 sene garantisi var hala yakıt çok yüksek  kısa mesafe sayılmaz yaptığım yol ama enjektörler veya oksijen sensörlerinden süpheleniyorum bir değişmeyen onlar kaldı motor kompresör testine soktum bütün pistonlarda değer 12,5 başınç çıkıyor ustamda motorun iyi demişti aynı zamanda şanzumanda kaçırma veya vuruntu yok çok şükür.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 15:35
yapılacak bir çok işlemi yaptımışsınız. motor durumu çok iyi hocam. birde hava filtresi ve hortumlarında kaçak çatlak gibi bir durum varmı. benzin enjektörlerinde sıkıntı olabilir dediğiniz onlarıda kontrol etmek lazım. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 18:36
Termostatı kontrol etmekte fayda var. Hep açık kalıyorsa motor soğuk olduğu için  yakıt artabilir. Kaloriferin ısınmama problemi varsa kontrol etmekte fayda var. 
Yapılacak her şeyi yapmışsınız zaten.


Mesajı Yazan: mehmetgldgn
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 21:22
1 saat kadar önce peugeot planet 2000 yazılımı ile arıza tespit yapıldı araç kilometreyi fazla okuduğu tespit edildi silinerek ve bilgisayardan enjektörlere yolda giderken belli bir devir aralığında ayar yapıldı ( püskürtme mili saniye gibi birşeydi sanırım yapılan ) şuanda ortalama yakıt dip gazda 12,5 sonrasında 7 - 8 band aralığında düzeldi ortalama yakıt tüketimi 7 ye düştü ustamın dediğine göre emme manifoldu hava alıyor olabilir dedi yarın onu kontrol ettireceğim ve gerekirse conta vs. değiştireceğim ( anfiriz bu yıl içerisinde temizlik yapılarak 3 defa değişti içerisinde pislik kalmaması açısından çeşme suyu ile içindeki kalan pislik ve anfiriz akana kadar sürekli devirdaim yapıldı ısınması vs. çok güzel içerde terletir derecesinde çok şükür ama devirdaim pompasınıda değiştirmek gerekiyor en azından arıza yoksa bile yenilenmiş olur kafam rahat olur ) 

-------------
Peugeot 307 Xt Otomatik 2003 Model


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2020 Saat 11:59
bununla geçmiş olsun diyelim. devirdaim önemli bir parça uzun süredir değişmedi ise değiştirmekte fayda var.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: mehmetgldgn
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2020 Saat 16:59
Arkadaşlar sorunum çözüldü.

Sorunum emme manifoldunda gaz kelebeği haricinde ekstra hava almasıymış. Emme manifoldu üzerindeki vidalardan  2 tanesi yılların vermiş olduğu eskimeyle  kırılmış  tornacı tarafından vidaların gireceği yer yenilendi ve tüm vidalar sıfır olarak takıldı. 

Pp2000 yazılımı ile arıza kontrolü yapıldı ve tekrar kalibrasyon yapıldı arabanın çekişi ve yakıt ortalaması gözle görülür şekilde düzeldi.

Bana maliyeti tüm yapılan işlemler için toplam 150 TL gibi bir rakama denk geldi. 

Yardım ve görüşleriniz için herkese teşekkür ediyorum. Smile


-------------
Peugeot 307 Xt Otomatik 2003 Model


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2020 Saat 09:07
Bilgilendirme içinde biz teşekkür ederiz. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net