Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

automatic gear fault arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=49322
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 23:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: automatic gear fault arızası
Mesajı Yazan: hknzed
Konu: automatic gear fault arızası
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2020 Saat 11:21
aracım 2005 MODEL PEUGEOT 307...
1.6 16W XT PREMİUM PAKET
gear fault arızasi aldım çözumunu bılen arkadaşlar yardımcı olursa sevınırım. konum istanbul sefakoy bu cevrede ıyı  bir usta bılen varsa yonlendırsın



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2020 Saat 11:37
Pek anlamam ama yorum atayım şanzıman la alakalı hidrolik blok arızası valfler yağın tortusundan pisliğinden yağ iyi geçmiyor basınç hatası olabilir. eloktronik vanalar değişmesi gerekir yada al götür aracını komple yaptır. İyi bir otomatik şanjımancıya götür . Yada servise götür fiyat teklifi al öyle yaptır derim

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2020 Saat 13:42
Bende de ayni arac ve ayni sorun var.Arac sogukken isinmadan hareket edersen vites gecisleri asiri sarsintili oluyor isininca duzeliyor ama bu seferde 15-20dk sonra automatic gear fault hatasi verip vites 3e gecip takili kaliyor stop edip calistirinca duzeliyor.
Once bilgisayara baglatip sanziman ne hatasi vermis baktirmak lazim eger basinc hatasi ise yag selenoid yada hidrolik blokla ilgili sikinti var demektir.Isin garibi ben 5 ay once selenoidleri degistirtmistim


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 19:49
Ben simdi araci pc ye bagladim ama pp2000 yoktu delphi ile baglandim yag eskime sayaci 2028 mis 32000 yaptim hata kodlari ise

Yag basinci duzenleme aralikli
Motor tarku CAN aralikli
Arac hizi sinyali hatasi aralikli

bunlar yaziyordu.Sanirim selenoid degistirmem gerekicek daha 6 ay once degismisti aslinda once bi yagi degistirip deneyeyim diyorum


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: mehmetgldgn
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 21:47
Merhaba ;

Araçtaki hatalarda yağ hatası hariç diğer hatalar soğuk kış aylarında kar veya buzlanmadan kaynaklı patinajlarda genel olarak görülen hata, ayrıca yağ basınç hatası ile alakalı olarak selanoid ler değiştiğinde pp2000 yazılımı ile kodlanması gerekiyor bu işlem yapımadığı takdirde eskisinden bir farkı olmayacaktır bilginiz olsun. kodlama yapılarak çözüleceğine inanıyorum 


-------------
Peugeot 307 Xt Otomatik 2003 Model


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2020 Saat 11:10
İzmir yada Bursa da selenoid degisimi icin onereceginiz yetkili servis var mi?Buralarda daha once bu islemi yaptiran yada Balikesirdeki yetkili servis yapmiyor cunku

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2020 Saat 11:22
Bursada ŞANCELİK Balikesir tarafindan geldiginizde sagda kaliyor .gene ayni yol uzerinde kucuksanayi var Eurorepar diye bir yer var oda sanayi icinde Şanceligin kendi servisi istanbul yolu uzerinde BAYKAR PEUGEOT Yetkili servis var bunlar randevulu arac kabul ediyorlar. Ariza tespiti yapip size fiyat cikariyorlar uygun olursa yaptiriyorsunuz pahali gelirse ariza tespiti ucreti aliyorlar.

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2020 Saat 15:33
Peki Sancelik yada Baykar da selenoid degisimi yaptiran var mi hic?

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: mufit sarikaya
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2020 Saat 15:55
aynı hatayı almıştım. alttakilere dikkat edebilirsiniz.
1- araç lpg li ise hata artıyor
2- mutlaka şanzıman pozisyon şalterini değiştirin. aliexpresste ekonomik fiyatlara satılıyor.
3- eğer ilave olarak bayırda geri kaçırma sorunu varsa revizyon zamanı gelmiş olabilir

ben hiçbiriyle uğraşmak istemediğimden sıfır şanzıman alıp taktım. 


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2020 Saat 16:28
benimde uzun yola giderken gaz katkısı kullandım meğerse onlardaki bir madde gazın daha sıcak yanmasını sağlıyormuş motor çok ısındığı için de bu hatayı veriyor biraz soğuyunca düzeliyor ben hatadan sonra yarım saat motoru soğuttuktan sonra 250 km yol boyunca130 140 km hızla gittim bu sebeple tekrar olmadı şanzıman çok ısınınca kendini korumaya alıyor bilginiz olsun


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2020 Saat 16:12
şanzımanın ısındığı için korumaya aldığını nası anladınız bilgisayara bağladığınızda sıcaklıkla ilgili bir hata mı var dı? ben şimdiye kadar böyle bir hata duymadımda doğrudan sıcaklıkla şanzımanın hata verdiğini düşünmüyorum zira öyle olsa hata verdiği zaman bilgisayarda şanzıman yağ sıcaklığının sınırların üzerinde olması gerekir ama öyle yüksek olmuyor en azından benim araçta ama hidrolik blok yada selenoid kaynaklı basınç düşüklüğü ısının değişimine bağlı sınırların altına düşerek hataya sebep oluyor..Yani sorun ısınma değil basınç kaybı bu da hidrolik blok yada selenoid sorunu ısınmayı önlemek sadece hata vermemesini sağlar belki ama aslında sorun sogukkende var bunu basınç değerlerine bakarak anlayabiliriz

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2020 Saat 16:26
Bostancı da bulunan bir şanzıman ustası bana bahsetti ordan biliyorum ayrıca (bu benim tahminim) basınçla alakalı demişsiniz yağ çok ısınınca genleşme yapıp basıncı arttırma ihtimali var mıdır acaba ? Belkide ondanda olabilir 


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2020 Saat 17:48
basnç düşüyor ama artmıyor

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2020 Saat 19:39
sıkıntı aynı olmayabilir usta olarak söylemiyorum bende araştırıyorum bişeyler olunca tahminimi ve yaşadığımı ilettim belki işinize yarar 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net