Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kalorifer sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=49152
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 08:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kalorifer sorunu
Mesajı Yazan: OkanEge
Konu: Kalorifer sorunu
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2019 Saat 22:13
arkadaslar kalorifer bir ısıtıyor bir ısıtmıyor. 20 gun kadar önce kalorifer peteginin baglanti 2li plastik boru çatladı. Onu parcayi bulamadik. Bu plastik borunun hemen ucundan hortum bağlanıyor. Parcayi bulamadigimiz icin farkli bir kalorifer petegi takıldı. Ve direk hortumlarla bağlandı. Surekli havami oluyor ne oluyor anlayamadik. Kalorifer bir gun ısıtıyor birgün ısıtmıyor. Kafagi yemek uzereyim. Ustalarda nalam veremiyor bu duruma. Yardimci olabilirmisiniz?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2019 Saat 22:25
okan merhaba. 

Kalorifer peteğinde su giriş ve çıkışı var. İkiside alt alta zaten. Bunun yerine nasıl bir petek uydurdunuz onun resmini ekle. 

Petekden dolayı bir ısıtma bir ısıtmama sorunu olmaz. Peteğe ne gelirse onu verir. Bu yeni petek bağlantıları önemli. Peteği takarken birşeyler eksik mi yapıldı. 
Sanki termostat sorunun var gibi. 


Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2019 Saat 00:30
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

okan merhaba. 

Kalorifer peteğinde su giriş ve çıkışı var. İkiside alt alta zaten. Bunun yerine nasıl bir petek uydurdunuz onun resmini ekle. 

Petekden dolayı bir ısıtma bir ısıtmama sorunu olmaz. Peteğe ne gelirse onu verir. Bu yeni petek bağlantıları önemli. Peteği takarken birşeyler eksik mi yapıldı. 
Sanki termostat sorunun var gibi. 

Hocam öncelikle ilginize teşekkür ederim. Hocam komple bakır petek takıldı. Bir giriş ve bir çıkışı mevcut petegin. Baglantida o sekilde oldu. Bende termostatdan suphelendim ama usta termostat değildir diyor


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2019 Saat 03:34
okan bnm termostatdan kastım ısıtıcı rezistör. 
Senin sıcak veya soğuğu seçen, veya aracın ne kadar ısıtacağına karar veren malzeme. Genelde bunun soketi yanar. Teller elektrik iletmez ve sorunlar ortaya çıkar. Aşağıdaki linki incele. Resimli şekilde anlatıyor. Buna bak. Sorunun kesinlikle budur. Sorun çözülünce yazmayı unutma lütfen. 

http://www.heaterblowerresistor.co.uk/peugeot206307heaterresistor.html" rel="nofollow - http://www.heaterblowerresistor.co.uk/peugeot206307heaterresistor.html


Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2019 Saat 11:23
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

okan bnm termostatdan kastım ısıtıcı rezistör. 
Senin sıcak veya soğuğu seçen, veya aracın ne kadar ısıtacağına karar veren malzeme. Genelde bunun soketi yanar. Teller elektrik iletmez ve sorunlar ortaya çıkar. Aşağıdaki linki incele. Resimli şekilde anlatıyor. Buna bak. Sorunun kesinlikle budur. Sorun çözülünce yazmayı unutma lütfen. 

http://www.heaterblowerresistor.co.uk/peugeot206307heaterresistor.html" rel="nofollow - http://www.heaterblowerresistor.co.uk/peugeot206307heaterresistor.html

Hocam umut oldunuz çok sağolun. Peki bu parcanin degismesi gerekiyoraa nereden temin edebilirim


Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2019 Saat 11:39
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

okan bnm termostatdan kastım ısıtıcı rezistör. 
Senin sıcak veya soğuğu seçen, veya aracın ne kadar ısıtacağına karar veren malzeme. Genelde bunun soketi yanar. Teller elektrik iletmez ve sorunlar ortaya çıkar. Aşağıdaki linki incele. Resimli şekilde anlatıyor. Buna bak. Sorunun kesinlikle budur. Sorun çözülünce yazmayı unutma lütfen. 

http://www.heaterblowerresistor.co.uk/peugeot206307heaterresistor.html" rel="nofollow - http://www.heaterblowerresistor.co.uk/peugeot206307heaterresistor.html

Hocam elektrikçi israrla o parcanin 1-2-3-4 kamedelerini ayarladigini sicak ve sogukla alakasini olmayacagini söylüyor


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2019 Saat 18:36
o halde dijital klimaya sahip değilsin. Manuel bir kaloriferin var. 
Şimdi ısıtma peteğine sıcak su girişi var mı. Öncelikle bundan emin olmak lazım. Eğer var ise, o sıcak/soğuk düğmesini çevirdiğinde bir tane ısıtma valfine komut verir ve peteğe sıcak su girişine izin verir. Bunu kontrol edebilirsin. Google de resimleri var. 

Peteğe hiç sıcak su gelmiyorsa da bu valfi kontrol edeceksin. Tabi öncesinde termostat kontrolü  

Ekteki videoyu izle lütfen. Fikir sahibi olursun. Türkçe alt yazı varmı bilmiyorum. 

https://youtu.be/x663vdSjFF0" rel="nofollow - https://youtu.be/x663vdSjFF0

Aşağıdaki linkte de sonlara doğru ısıtma özelliğini anlatıyor. 
https://youtu.be/04MlTepEIz4" rel="nofollow - https://youtu.be/04MlTepEIz4


Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2019 Saat 01:23
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

o halde dijital klimaya sahip değilsin. Manuel bir kaloriferin var. 
Şimdi ısıtma peteğine sıcak su girişi var mı. Öncelikle bundan emin olmak lazım. Eğer var ise, o sıcak/soğuk düğmesini çevirdiğinde bir tane ısıtma valfine komut verir ve peteğe sıcak su girişine izin verir. Bunu kontrol edebilirsin. Google de resimleri var. 

Peteğe hiç sıcak su gelmiyorsa da bu valfi kontrol edeceksin. Tabi öncesinde termostat kontrolü  

Ekteki videoyu izle lütfen. Fikir sahibi olursun. Türkçe alt yazı varmı bilmiyorum. 

https://youtu.be/x663vdSjFF0" rel="nofollow - https://youtu.be/x663vdSjFF0

Aşağıdaki linkte de sonlara doğru ısıtma özelliğini anlatıyor. 
https://youtu.be/04MlTepEIz4" rel="nofollow - https://youtu.be/04MlTepEIz4

Hocam petege giren su haddinden fazla sıcak. Fakat çıkış soğuk


Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2019 Saat 12:36
arkadaslar arac arac su hava alıyor. Hortumlarada bakildi ama neyden olabilir?


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2019 Saat 13:38
takılan petekten olabilir hortum  girişleri yanlış yani ters olabilir her ihtimali değerlendir peteğin havası alındı mı vs.vs  radyatör ve petek hortumları sıkıntılı iş  ben aracıma tüp taktırmadan önce serviste radyatör hortumlarını değiştirdim aracı 2 hafta takibe almışlardı kaçak sızıntı vs. var mı diye 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2019 Saat 18:44
okan bize bazı şeyleri söylemen gerekli. Fotograf videonvs eklemelisin ki bir gariplik varsa görelim. 
Yoksa çok basit bir sorunu çözemez hale geliyoruz. Aşağıdaki soruları cevaplarmısın

1. Eski petekte ısıtmama sorunu varmıydı. 
2. Eski petek resimleri.?
3. Yeni petek resimleri
4. Yeni petek üzerinde ve eski petek üzerinde su giriş çıkış yazıyor mu.? Veya in- out yazabilir. 
5. Yeni petek hortumları neye göre takıldı. Giriş çıkış uçları belirlendi mi.?
6. Yeni petek tapaları çıkarıldı mı.? Tapanın bir kısmı içinde kalmış ve tıkanmış olabilir mi.?
7.  Yeni petek takılmadan önce hava ile kontrol edildi mi (tıkalı vs mi diye)
8. Yeni peteğe hortumlar nasıl uyduruldu.? Hortumlarda bükülme vs var mı.?
9. Hortum değiştiyse, eskisi ile aynı çapta mı takıldı.?

Peteğe su giriş aşırı sıcak diyorsun. Ama ısıtmıyor diyorsun. Peteğin girişi sıcak ise çıkışı nasıl.? 
Bunu detaylı yaz lütfen. Peteğe sıcak su girişi var ise, fan çalışmadığında çıkan su da aynı şekilde sıcak olmak zorundadır. Eğer sıcak değilse, su hareket edemiyordur. 
Bunların sebebi, petek tıkalıdır, petek içinde hava vardır. Eğer su giriş ve çıkışı yanlış ise havayı alman zorlaşır. 
Havayı nerden alıyorsun.?

Bunlarında resmini yolla bize. 




Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2019 Saat 00:02
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

okan bize bazı şeyleri söylemen gerekli. Fotograf videonvs eklemelisin ki bir gariplik varsa görelim. 
Yoksa çok basit bir sorunu çözemez hale geliyoruz. Aşağıdaki soruları cevaplarmısın

1. Eski petekte ısıtmama sorunu varmıydı. 
2. Eski petek resimleri.?
3. Yeni petek resimleri
4. Yeni petek üzerinde ve eski petek üzerinde su giriş çıkış yazıyor mu.? Veya in- out yazabilir. 
5. Yeni petek hortumları neye göre takıldı. Giriş çıkış uçları belirlendi mi.?
6. Yeni petek tapaları çıkarıldı mı.? Tapanın bir kısmı içinde kalmış ve tıkanmış olabilir mi.?
7.  Yeni petek takılmadan önce hava ile kontrol edildi mi (tıkalı vs mi diye)
8. Yeni peteğe hortumlar nasıl uyduruldu.? Hortumlarda bükülme vs var mı.?
9. Hortum değiştiyse, eskisi ile aynı çapta mı takıldı.?

Peteğe su giriş aşırı sıcak diyorsun. Ama ısıtmıyor diyorsun. Peteğin girişi sıcak ise çıkışı nasıl.? 
Bunu detaylı yaz lütfen. Peteğe sıcak su girişi var ise, fan çalışmadığında çıkan su da aynı şekilde sıcak olmak zorundadır. Eğer sıcak değilse, su hareket edemiyordur. 
Bunların sebebi, petek tıkalıdır, petek içinde hava vardır. Eğer su giriş ve çıkışı yanlış ise havayı alman zorlaşır. 
Havayı nerden alıyorsun.?

Bunlarında resmini yolla bize. 



Hocam havasini usta hem hortum uzerinden hemde termostat in onunden alyanli vida gibi biseyi acarak oradan aliyor. Bugun tekrar orjinal petek takildi. Dunya para harcattilar Sorun ayni devam ediyor. Petege giriş alev gibi çıkışı soguk. Petege  baglanan hortumlari rasgele takiyorlar. Giriş cikis farketmez diyorlar. Su biyerden girip diger yerden cikacak sonucta diyor. Hortumlarin petekle bağlantısını yer mi degistirtsek acaba? En son devirdaim pompasi dediler bugunde onu sipariş ettik. Uzun yolda sorun yok isitiyor. Sehir içinde soguk ufluyor.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2019 Saat 00:05
Abi devirdaim pompası arızalı olsa, araban hararet yapar. Conta da yakarsın motorda yatak sarar. O bildiğin metal bir pompa. Bunun arızalı olupda bu kadar süre kullanman mucizenin en alası olur. 
Kalorifer sistemi çok basit bir devre. 

Ayrıca

Eski petekte ısıtma sorunu varmıydı. 


Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2019 Saat 00:46
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

Abi devirdaim pompası arızalı olsa, araban hararet yapar. Conta da yakarsın motorda yatak sarar. O bildiğin metal bir pompa. 
Eski petekte ısıtma sorunu varmıydı. 

Hocam eski petekte ısıtma sorunu yoktu. Bugun 150 km lik yol geldim hararet 88-90 i gecmedi. Banada devirdaim gibi gelmiyor. Ama ne diyorlarsa aliyoruz. Sipariş ettik devirdaimi. Ondan değil diyorsaniz bosa sokturmeyelim bari


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2019 Saat 01:14
Araç yanımızda olmadığından bizim söylediklerimiz sadece tahmin. 

Ama devirdaimden olma ihtimali düşük. Yalnız devirdaim pompası kanatçıklarından bir kaçı zarar görmüşse olabilir.  
Dediğim o sıcak/soğuk yönlendirme klepesine bak. 
Belki o ılık modda kalmıştır. Konum değiştirmiyordur. 
Aklıma gelen diğer şeyde sıcak su yönledirme vanası varmı aracında. Sana yolladığım video da görünüyor. Ama tüm araçlarda olmaya bilir. Ona baktırabilirsin. 

Aklıma gelen bir sorun daha var ki, umarım öyle değildir. 

Şimdi aracın eski peteği su akıtıyor demiştin. Peki aracın suyunu tamamladın değil mi.? Araca bilmeden hararet yaptırmış olmayasın. 
Birinin başına gelmiş. Araç conta yakmış. Ve bu kalorifer ısıtmama sorunu ortaya çıkmış. Conta değişimi yapıldıktan sonra sorun düzelmiş. 

Aracın su seviyesini çiz. Biraz gez ve su seviyesine bak. Bi düşüş var mı.?
Ayrıca egzosttan yoğun beyaz duman atıyor mu onlara bak. 

Umarım bu sorun değildir de. Devirdaim veya klepe dir. 

Ayrıca coğu termostat üzerinde by-pass vanası var. Termostadın kendisi bu aslında. 
Bu by-pass sürekli açık kalır. Buradan kalorifere ve motora gider su. Radyatör için termostadın büyük kısmı açılıp kapanır. 
Bu by-pass vanası da arızalı olabilir. Yani termostadın kendisi. Bence öncelikle bunu dene. Devirdaimdan daha basit değişir ve ucuzdur. 






Mesajı Yazan: OkanEge
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2019 Saat 00:20
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

Araç yanımızda olmadığından bizim söylediklerimiz sadece tahmin. 

Ama devirdaimden olma ihtimali düşük. Yalnız devirdaim pompası kanatçıklarından bir kaçı zarar görmüşse olabilir.  
Dediğim o sıcak/soğuk yönlendirme klepesine bak. 
Belki o ılık modda kalmıştır. Konum değiştirmiyordur. 
Aklıma gelen diğer şeyde sıcak su yönledirme vanası varmı aracında. Sana yolladığım video da görünüyor. Ama tüm araçlarda olmaya bilir. Ona baktırabilirsin. 

Aklıma gelen bir sorun daha var ki, umarım öyle değildir. 

Şimdi aracın eski peteği su akıtıyor demiştin. Peki aracın suyunu tamamladın değil mi.? Araca bilmeden hararet yaptırmış olmayasın. 
Birinin başına gelmiş. Araç conta yakmış. Ve bu kalorifer ısıtmama sorunu ortaya çıkmış. Conta değişimi yapıldıktan sonra sorun düzelmiş. 

Aracın su seviyesini çiz. Biraz gez ve su seviyesine bak. Bi düşüş var mı.?
Ayrıca egzosttan yoğun beyaz duman atıyor mu onlara bak. 

Umarım bu sorun değildir de. Devirdaim veya klepe dir. 

Ayrıca coğu termostat üzerinde by-pass vanası var. Termostadın kendisi bu aslında. 
Bu by-pass sürekli açık kalır. Buradan kalorifere ve motora gider su. Radyatör için termostadın büyük kısmı açılıp kapanır. 
Bu by-pass vanası da arızalı olabilir. Yani termostadın kendisi. Bence öncelikle bunu dene. Devirdaimdan daha basit değişir ve ucuzdur. 





Hocam ilginize müteşekkirim. Sıcak soğuk klepesi sorunsuz calisiyor. Soguga aldigimda soguk ufluyor sicaga aldığımda sicak. Lakin araci uzun yolda kulkaninca sicak geliyor yeteri derecede olmasada. Şehirs içi saatlerce gezsemde ısıtmıyor. Uzun yolda yuksek devirlerde ısınıyor. Conta ihtimali yok gibi. Ne duman atma ne su eksiltme yok. Ayrica performans kaybıda yok. Dedigim gibi petege gelen 2 hortum var ve onlarida gelişi guzel bagladilar. O 2 hortumun ters baglanma olayi var mı peki? Sonucta nereye baglanirsa baglansin su biyerden girip diğer yerden çıkacak. Ustaların dedigi bu yani. Onlarin tersi duzu var mi mi acaba?


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2019 Saat 18:48
hortumların tersi düzü yok. Yalnızca peteğe bağlanan kısımdan bahsediyorum. 

Eğer sıcak soğuk düğmesinde sorun yok ise, hatta bir tıkanıklık olabilir. 
Belki yeni takılan peteğin içinde tapa vs vardı. O hatta gitti ve tıkadı. Bu bir ihtimal.
Bir diğer ihtimal, araçta sıcak su valfi olabilir bu kısmen açık kalmış olabilir. Tam açılmıyordur. Bunu görmek lazım. Hattın gittiği alana detaylı bakmak lazım. Orada hortum nereye giriyor onu görmek lazım. 

Peteğin su girişi çok sıcak ama çıkışı soğuk ise, su akışı yok demektir. Bence dönüş hortumunu sökün başka bir hortumla dışarı alın. Aracı çalıştırın bakalım petek çıkışından su akışı var mı. 

Birde usta neden termostat da bir sorun yok diyor. Başlıca sebeplerden biri termostatdır bu durumlarda. 
Radyatörün ısınmasına baktınız mı. Hemen ısınmaya mı başlıyor , ne yapıyor. 


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2019 Saat 10:14
hortumları ters bağlayabilirler çünkü petekler benim bildiğim alttan giriş üstten çıkış olmalı eğer üstten giriş yapılmışsa peteğin içi sıcak suyla dolmaz peteğin yarısı sıcak yarısı soğuk olur ben böyle biliyorum petek çalışma prensibini giriş peteğin altından olup yukarıya doğru petek dolacak farketmez diyen usta halt yemiş bence 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2020 Saat 21:35
aracın otomatikmi


Mesajı Yazan: Eses li kaptan
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2020 Saat 00:03
aynı sorunu bende yaşıyorum ve o 2li boru yok hiçbirinde 
Bende farklı radyatör takmayı düşünüyorum ama sorun çıkartır diye çok korkuyorum



Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2020 Saat 14:28
O ikili boru da oring de hortumu da heryerde var daha dün aldım taktım
Aracında tüp var mı? Bnce en önemli nokta burası, regulator ve baglantılarında sıkıntı olabilir

https://m.n11.com/peugeot-206-kalorifer-radyatoru-borusu-2li-P434774554?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwvIT5BRCqARIsAAwwD-S1V_xndvNOn0x6UB8ILEpfP-FPSN9_d26kE19EJ9D5LbZzg7kux7YaAp-SEALw_wcB" rel="nofollow - https://m.n11.com/peugeot-206-kalorifer-radyatoru-borusu-2li-P434774554?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwvIT5BRCqARIsAAwwD-S1V_xndvNOn0x6UB8ILEpfP-FPSN9_d26kE19EJ9D5LbZzg7kux7YaAp-SEALw_wcB



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net