Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Enjektörler

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=49086
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 04:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Enjektörler
Mesajı Yazan: Pejoant
Konu: Enjektörler
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2019 Saat 14:11
Arkadaşlar merhaba.

bir sorum olacaktı. Geçenlerde konu açmıştım. lpg ustası ayar yaptıktan sonra tekleme sorunu bir kaç gün düzeldi ama sonra tekrar başladı. usta enjektörlerin 2 tanesi arızalı değişicek dedi. atiker enjektörler takılıcak 350 tl dedi. İnternetten enjektör arızası nasıl bellli olur diye araştırdım. 4 enjektörün motor çalışırken tek tek fişini söküp takın deniliyordu. eğer fişi çekildiğinde aracın rolantisi değişiyor motor titriyorsa enjektörler sağlamdır diyordu. ben yol yaptım 22 km sonra 4 enjektörüde bu yöntemle denedim hepsi tek tek tepki verdi. tek tek çıkarınca hepsi denilen gibi tepki verdi. şimdi bu enjektörler sağlam demek mi oluyor ?? yoksa yanlış bir bilgi ile mi hareket ettim ? şimdiden  teşekkürler Clap Handshake



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2019 Saat 15:01
merhabalar sizin yaptıgınız fiziki kontrol hocam çalışıyor olması sıkıntılı olmadığı anlamına gelmez muhtemelen debi ayarları bozulduğu için böyle bir sıkıntı olabilir. fiyat çok söylemiş usta 350 tl ne ya . muhtemelen pc ile baktıgında enjektör süreleri faklıdır ondan  dolayı

https://www.lpgyedekparca.com/atiker-filtresiz-enjektor" rel="nofollow - https://www.lpgyedekparca.com/atiker-filtresiz-enjektor


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2019 Saat 15:12
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

merhabalar sizin yaptıgınız fiziki kontrol hocam çalışıyor olması sıkıntılı olmadığı anlamına gelmez muhtemelen debi ayarları bozulduğu için böyle bir sıkıntı olabilir. fiyat çok söylemiş usta 350 tl ne ya . muhtemelen pc ile baktıgında enjektör süreleri faklıdır ondan  dolayı

https://www.lpgyedekparca.com/atiker-filtresiz-enjektor" rel="nofollow - https://www.lpgyedekparca.com/atiker-filtresiz-enjektor

Evet çok para istedi banada çok geldi. netten baktım bende de kararsız kalmıştım bunlar olur mu diye. birde benim lpg markası lovato atiker enjektör olur mu ?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2019 Saat 15:43
lavatonun hangi serisi

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 16:57
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

lavatonun hangi serisi

Bana bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. hangi serisi olduğunu bilmiyorum bunu nasıl öğrenebiliriz ? Bugun bir tamirci ustaya gittim durumu anlattım benim baktığım şekilde enjektörlere baktı ve bunlar sağlam dedi. Tekleme başka şeyden ötürü yapıyordur dedi. Lpg ayarı yaptırdıktan sonra düzelmişti dedim ya bir süre sonra tekrar başladı ama bu sefer sadece tekleme var rolanti düşme var ile yok arasında. şimdi enjektörler bozuk mu değil mi bunu anlayamadık. biri bozuk diyor biri değil diyor. Nasıl çözüm bulabilirim anlayamadım


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 17:27
aracın regülatöründe sıkıntı olabilir hocam. birde bunu lpg beyninde yazar genelde motor bölümünde görebilirsiniz.  çünkü lavatonun orjinal enjektörleri biraz pahalı 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 18:15
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

aracın regülatöründe sıkıntı olabilir hocam. birde bunu lpg beyninde yazar genelde motor bölümünde görebilirsiniz.  çünkü lavatonun orjinal enjektörleri biraz pahalı 

Evet internette 600 tl yazıyor :/ enjektör olayı kesin değil ama hangisine inanmalıyım bilemedim. enjektörleri söküp kotrol ettiğimiz zaman her enjektör sökümünde motorun rolantisi değişmeye başlıyor. enjektörler bozuk olsa bu bu rolanti düşmesi olmaz aynı çalışır motor dediler doğru değil mi ? araç şuan başkasında emanet verdim. yarın gündüz modelini bulursam size yazacağım. bir yandan da ya enjektör bozuksa ve böyle kullanmaya devam edersem motor zarar görürse diye de korkuyorum. ama size şöyle söyleyeyim. ben bu aracı 2018 mayısın sonunda aldım. aldığım ilk günde rolanti dalgalanması ve stop etme vardı. böyle 7  ay kullandım 7 ayın sonunda tekleme çıktı ortaya. enjektör arızalı dediler işte. lpg ayarı yaptılar sorun düzeldi 2 gün sonra rolanti devir düşme gitti ama tekleme kaldı. sanki performansta düştü bilmiyorum belki psikolojiktir. şuan lpg de 2.vites 45 km hızı görüyor. zorlarsm 50 + km hız. enjektör bozuk ols 2.vites 45 km hızı görür mü ? 


Mesajı Yazan: Ssedo
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 18:20
Umarım çözersiniz aynı sorun bende de var benzinde sorunsuz çalışıyor lpgde tekliyor ve rölanti aşırı dengesiz ve titreşimli internetten enjektör aldım enjektörü temizleyip yeniden taktım ama düzelmedi oringleri iyice yıpranmış internetten aldığım henüz gelmedi
Atiker benim sistem

Öncesinde bujileri değiştirdim yine düzelmedi 

Sanırım ya lpgnin diyafram dedikleri parçasında o da nette 150 lira civarı en son çare olarak bobin geliyor aklıma bilgisi olan yazabilir mi 206 1.4 de buji kablosu var mı buji kablosundanda yapabilir yazmışlar 

düzenleme: lpg beynine giden elektrik kablosunda temassızlık varmış aküden gelen, sonunda kendim buldum beyin değişecek diyen tamirciler mi ararsınız işi uzun sürecek diyen mi :)


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 18:29
Orjinalini yazan: Ssedo Ssedo Yazdı:

Umarım çözersiniz aynı sorun bende de var benzinde sorunsuz çalışıyor lpgde tekliyor ve rölanti aşırı dengesiz ve titreşimli internetten enjektör aldım enjektörü temizleyip yeniden taktım ama düzelmedi oringleri iyice yıpranmış internetten aldığım henüz gelmedi
Atiker benim sistem

Öncesinde bujileri değiştirdim yine düzelmedi 

Sanırım ya lpgnin diyafram dedikleri parçasında o da nette 150 lira civarı en son çare olarak bobin geliyor aklıma bilgisi olan yazabilir mi 206 1.4 de buji kablosu var mı buji kablosundanda yapabilir yazmışlar 

Bujileri kendim söküp temizledim. söktükten sonra farkettim ateşleme kablosumu emin olamadığım bir kablonun birinde tel gözüküyordu. yani dışında ki koruyucu yırtılmış tel kısmı 2 cm kadar dışarda gözüküyordu. acaba o yapar mı diye düşündüm ama dokunmadım öyle bıraktım. titreme bende yok rolantide dengesizlik yok ama düşük devirde hep yapmasada tekleme yapıyor. lpg ayarını yaptırtınız mı hiç ?


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 18:33
206 da buji kablosu yok bobin kafaları direkt buji üzerine oturuyor.  
Bobin arızalı olsa benzinde de tekleme yapar. Benzinde daha az yaparken lpgde daha hissedilir olur. Ama yine de benzinde de  kendini belli eder.


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 20:45
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

lavatonun hangi serisi

Eklemeyi unuttum ek olarak kaputu açınca şıkırtı sesi geliyor.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 21:15
benzinde nasıl araç. Var mı tekleme


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 22:34
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

benzinde nasıl araç. Var mı tekleme

benzinde canavar gibi. keşke hep benzinde kullanabilsekte araba sürmenin keyfi çıksa :) kaputu açınca şakırtı sesi geliyor birde ince demirler birbirine vurur gibi o neden olur ki


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 22:52
şakırtı sesi genelde enjektörlerden gelir. 

Enjektörler bir valf gibi sürekli açılıp kapanır. Yaklaşık 30.000-60.000 km ömürleri var. 
Sizin aracınıza kaç km dir takılmış. 




Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 23:04
sorunu detaylı yazarmısın.

Sabahları ilk çalıştırmada araç ilk marşta çalışıyor mu.?
Su eksiltmesi var mı.?
Hararet göstergesi hangi seviyelerde.?
Tekleme hangi devirlerde yapıyor.?
Sürekli tekleme mi yapıyor, yoksa arada düzeliyor mu.?


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2019 Saat 23:44
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

sorunu detaylı yazarmısın.

Sabahları ilk çalıştırmada araç ilk marşta çalışıyor mu.?
Su eksiltmesi var mı.?
Hararet göstergesi hangi seviyelerde.?
Tekleme hangi devirlerde yapıyor.?
Sürekli tekleme mi yapıyor, yoksa arada düzeliyor mu.?

Baştan anlatayım size. Aracı 8 ay önce aldım. 8 ay önce aldığımda da rolantide dalgalanma,yolda giderken kırmızı ışığa doğru frene basarken stop etme, yolda sağa sokağa girerken debriyaja basma ve vitesi giderken boşa atma anında araba stop ediyordu. ilk aldığımda aracı 8 ay önce bu sorunlar vardı. ben umursamadım binmeye devam ettim. 6. veya 7. ayda tekleme başladı ve stop etme arttı. tamirciye gittim usta kontrollerini yaptı baya uğraştı ama sorunu bulamadı. lpg ustasına gittim tamirciye git lpg ayarında sorun yok dedi ama tamircide bulamadı. pejoyu gören usta attı başından. en son başka lpg ustasına gittim lpg ayarı ve kalibrasyon ayarı yaptı sorun düzeldi ancak 2 enjektör değişecek bunlar bozuk dedi. başka bir tamirci enjektörler sağlam fişlerini çekere kontrol etti hepsi tepki veriyor bozuk olsa hiç tepki vermez motor aynı rolantide çalışır bunlar saglam bobinlerde sorun vardır dedi. başka ustaya gittim motoru açtı baktı motor sesini dinledi falan rolanti motoru değişicek dedi ve oradan hızla uzaklaştım kaçtım. lafın gelişi değil gerçekten kaçtım. LOL lpg ustası ayar yaptıktan sonra düzelmişti ama 3 gün sonra sorun yine tekrarladı ancak bu sefer eskisi kadar durum kötü değildi. rolanti dalgalanması yok denecek kadar az olmaya başladı. stop etme olayı ortadan kalktı yağmurlu havada stop etmişti 1 kez ondan başka etmedi. tekleme olayı var şuan sadece buda 2 bin devirin altında gaza yüklenince 2 3 tekliyor sonra düzeliyor. sanırım performansta düştü tam emin değilim. benzinde hiç sorun yok ama. enjektörler bozuk olsa benzinde de bu sorunu yapmaz mı ? sonuçta benzinde enjektörlerden geçiyor. Su eksiltme yok. hararet göstergesi olması gereken yerde hiç sorun yok onda. tekleme 2 bin devirin altında yapıyor ama tam güç alacakken. sürekli yapmıyor. bazen gaza basınca direk gidiyor bazen tekleyerek gidiyor. arabaya 4 gün binmedim havalarda soguktu hemen çalışmaz sandım ama tek marş aldı çalıştı. EK OLARAK: Yağmurlu havada dolarşırken tekleme daha çok artıyor rolantide çok bozuluyor dururken. yağmurlu havalarda pek sürmemeye özen gösteriyorum bunun yüzünden AngryCry


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2019 Saat 05:36
Öncelikle aracının rolantide çalışıyor olması, gayet iyi. Yani araç stop etme sorunu olmaz. Çünkü boşa aldığında zaten rolantide çalışıyor. Benzin enjektörü ile lpg enjektörü farklı. 

Ateşleme bobini ölçümünü yapalım. Benzin, lpg ye göre daha çabuk yanabilen bir yanıcı. Eğer ateşleme bobinin ilk ateşlemeleri zayıf yapıyorsa bu sorun ondan olabilir belki. Ama yağmurlu havalarda sorun artıyorsa, bobin üzerinde bir kaçak olma olasılığıda var. 
Araçta grup ateşleme bobini var. Bobini yerinden sök, 2 adet civata tutuyor. Bobinde 4 uç var. Başlıklardaki silikon parçaları sök. Nasıl söktüğünü mutlaka resimle. Sonra bu nerden çıktı vs deme. 
Orta iki uç birlikte ölçülecek, en sağ sol uç birlikte ölçülecek. 
Ölçü aletini ohm moduna getir. 
İki uç arasını 3,1k ohm ölçmen gerekli. Çok daha aşağı değerse veya değer sürekli değişiyorsa sorun var demek. Ayrıca bobin iletim yerlerinde ve yaylarda oksit olmayacak. Silikon parçalarda yırtılma olmayacak. 

Bu kontrolde sonra herşey normal diyelim. Yapacağın olay şu,

Lpg ayarı yapıldıktan sonra bir kaç gün sorun olmuyor diyorsun. O zaman o ayar ekranının resmini çek. Verilen değerleri not et. Sorun tekrarladığında ayarlara bakın. Sizin ayarladığınız değerlerle aynı mı.? Yoksa değişmiş mi. Yani lpg beyni ayarları hafızasında tutamıyorda olabilir. Ayrıca rolantide sorun yok ise, araba rolantideyken lpg enjektörü kontrolü yapman olmaz. Zaten rolantide düzgün çalışıyor. Araç boşta iken tekleme yaptığı devir aralığında kontrol et. O devirdeki, lpg regülatör sıcaklığını kontrol et. Kısacası olay anındaki değerleri kontrol etmeniz gerekecek. 

Yağmurlu havalarda stop etme sorunu da ateşleme sistemine su geliyorun delaleti gibi. Buji ve ateşleme bobini kontrolü olması lazım. Sen bujilere bak mutlaka. Büyük ihtimalle bobin ve buji arasında bir olay var. 


Mesajı Yazan: Pejoant
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2019 Saat 15:26
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

Öncelikle aracının rolantide çalışıyor olması, gayet iyi. Yani araç stop etme sorunu olmaz. Çünkü boşa aldığında zaten rolantide çalışıyor. Benzin enjektörü ile lpg enjektörü farklı. 

Ateşleme bobini ölçümünü yapalım. Benzin, lpg ye göre daha çabuk yanabilen bir yanıcı. Eğer ateşleme bobinin ilk ateşlemeleri zayıf yapıyorsa bu sorun ondan olabilir belki. Ama yağmurlu havalarda sorun artıyorsa, bobin üzerinde bir kaçak olma olasılığıda var. 
Araçta grup ateşleme bobini var. Bobini yerinden sök, 2 adet civata tutuyor. Bobinde 4 uç var. Başlıklardaki silikon parçaları sök. Nasıl söktüğünü mutlaka resimle. Sonra bu nerden çıktı vs deme. 
Orta iki uç birlikte ölçülecek, en sağ sol uç birlikte ölçülecek. 
Ölçü aletini ohm moduna getir. 
İki uç arasını 3,1k ohm ölçmen gerekli. Çok daha aşağı değerse veya değer sürekli değişiyorsa sorun var demek. Ayrıca bobin iletim yerlerinde ve yaylarda oksit olmayacak. Silikon parçalarda yırtılma olmayacak. 

Bu kontrolde sonra herşey normal diyelim. Yapacağın olay şu,

Lpg ayarı yapıldıktan sonra bir kaç gün sorun olmuyor diyorsun. O zaman o ayar ekranının resmini çek. Verilen değerleri not et. Sorun tekrarladığında ayarlara bakın. Sizin ayarladığınız değerlerle aynı mı.? Yoksa değişmiş mi. Yani lpg beyni ayarları hafızasında tutamıyorda olabilir. Ayrıca rolantide sorun yok ise, araba rolantideyken lpg enjektörü kontrolü yapman olmaz. Zaten rolantide düzgün çalışıyor. Araç boşta iken tekleme yaptığı devir aralığında kontrol et. O devirdeki, lpg regülatör sıcaklığını kontrol et. Kısacası olay anındaki değerleri kontrol etmeniz gerekecek. 

Yağmurlu havalarda stop etme sorunu da ateşleme sistemine su geliyorun delaleti gibi. Buji ve ateşleme bobini kontrolü olması lazım. Sen bujilere bak mutlaka. Büyük ihtimalle bobin ve buji arasında bir olay var. 

Bütün dediklerinizi pazartesi deneyip durumu size bildiricem. Çok teşekkür ederim bilgiler için. Bende bu kadar araştırıyorum çünkü enjektörlerden kaynaklandıgını düşünmüyorum o yüzden araştırıyorum uzun zamandır. Umarım bu dedikleriniz ile sorunu çözeriz. Bu yapılanlar sonucu bobinler sağlam çıkarsa eğer gerçektende 2 enjektör bozuk olabilir.Disapprove bakalım görücez Tongue 


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2019 Saat 13:42
bir tane kablo var içindeki tel gözüküyor demişsin ve izole etmemissin ise onunla başla  araci uzun süre benzinde kullanmayinca benzin haritası diye birşey var o bozulunca lpgyede etkisi baya oluyor ustana danış ama imkanın varsa 1 hafta yada 2 hafta sadece benzinde kullan sonra tekrar ayar yaptır ayarida yolda yaptır bir diğer deyimle afr dedikleri sistem var diğer ismi yol ayarı birde enjektorlerini temizlet özel sıvıları var iyi bir LPG ustasına vardır


Mesajı Yazan: Ssedo
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2019 Saat 11:37
Merhaba son durum nedir ben daha yeni gelen enjektörü yapamadım ama yukarıda bobin ölçümü mü anlatan dosta teşekkür ediyorum yakın zamanda bende öleceğim ama biraz daha açma şansınız var mı tam nasıl ölçceğiz anlamadım 


Mesajı Yazan: Ssedo
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2019 Saat 11:38
Merhaba son durum nedir ben daha yeni gelen enjektörü yapamadım ama yukarıda bobin ölçümü mü anlatan dosta teşekkür ediyorum yakın zamanda bende öleceğim ama biraz daha açma şansınız var mı tam nasıl ölçeceğiz anlamadım 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2019 Saat 00:00
Orjinalini yazan: Ssedo Ssedo Yazdı:

Merhaba son durum nedir ben daha yeni gelen enjektörü yapamadım ama yukarıda bobin ölçümü mü anlatan dosta teşekkür ediyorum yakın zamanda bende öleceğim ama biraz daha açma şansınız var mı tam nasıl ölçeceğiz anlamadım 


Merhaba. Öncelikle bir avometren olması gerekli. Onu ohm kademesine alıyorsun. Ortadaki iki bobin ucuna avometre problarını değdiriyorsun. Böylelikle 2. Ve 3. Silindir ateşleme direncini ölçüyorsun. Sonra en baştaki sağlı sollu ikisini ölçüyorsun. Sende avometre yoksa herhangi bir tv tamircisi veya elektronikciye ölçtürebilirsin. Değerleri resimle. Bizimle paylaş 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net