Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

106 XR Çözülemeyen Tekleme Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48940
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 01:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 106 XR Çözülemeyen Tekleme Sorunu
Mesajı Yazan: ozkann38
Konu: 106 XR Çözülemeyen Tekleme Sorunu
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2019 Saat 19:34
99 model 1.4 xr araca sahibim.
motor özellikle ısındığında çok belirgin şekilde araç gaz yemiyor ama bunu anlık yapıyor.Mesela 2-3 kez kalkış yaptıktan sonra 4üncüde 2000 devirlere doğru geldiğinde dip gaz yapsam da gitmiyor.Sonra bir anda şahlanıyor.Dip gaz yaparken de çok isteksiz gidiyor.Çok masraf ettim hâlâ düzelmedi çıldırmak üzereyim.

Arabaya yapılanlar:
+Ateşleme bobini değişti
+Bujiler değişti
+Sonda (O2) sensörü değişti
+Benzin Filtresi delğişti
+Enjektör Temizleyici atıldı ve gezildi
+MAP sensörü temizlendi ve sağlamlığı kontrol edildi.


Arıza en belirgin 1.viteste sabit gaz verirken oluyor.Araç tekliyor.Daha önce bu sorunu yaşayan veya bilenl varsa lütfen yardım etsinCry



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2019 Saat 13:44
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. peki araçta lpg mevcutmu 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2019 Saat 14:17
Hoşbulduk, yok hocam daha önce de takılmadı.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2019 Saat 14:46
peki benzin pompasını kontrol ettinizmi pompa basıncı yeterli olmayabilir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2019 Saat 15:41
Hocam ben de ondan şüpheleniyorum, bir de araba yığılma yaparken sessizleşiyor enjektör de olabilir diye temizleyici atıldı düzelmezse benzin pompasına bakılacak, sonucu buraya yazarım.


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2019 Saat 15:43
Benzin fiyatlarının durumu malûm her zaman olmasa da çoğu zaman ışık yanarak binildi pompa çok yüksek ihtimal.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2019 Saat 08:37
pompa gidik muhtmelen bir aracın enjektör değerlerine baktır orjinal yazılım ile tabi pompa değişiminden sonra. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2019 Saat 18:56
Pompa değişti hocam sorun hâlâ devam ediyor.


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2019 Saat 21:10
Hocam sorun enjektörlerden olsa her zaman yapmaz mıydı teklemeyi ? Çünkü bu sorunu bazen yapıyor, çekişte bir problem yok (çekişte de ara ara yığılıyor, her zaman değil), özellikle motor sıcakken sorun artıyor stop edip çalıştırınca sorun azalıyor.

Bir de şunu farkettim arabaya boştayken sabit 2000 devirde gaz verince bir süre sonra tekliyor ve stop ediyor.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2019 Saat 22:45
merhabalar, benim anlamadığım biz kimlerin eline kalmışız. 
Usta diye kimlerle uğraşıyoruz. Tabi hepsini aynı kefeye koymuyorum. Ama aklını çalıştıran bir usta, benzin pompasını direkt değiştirmez bence. 
Önce eskisinin çıkış basıncına vs bakar. 
Sonuçta pompa bu, bir taraftan emer, diğer taraftan basar. Araya hassas bir Manometre koy, sızıntıları emniyete al, sonra ölçümünü yap. Olmadı bunu değiştir, olmadı şunu değiştir nereye kadar. 

Eğer ateşleme sistemini kontrol ettirdiysen, yakıt sisteminde sorun vardır. Yakıt sisteminide değiştirmişsin, o zaman ecu ya yakıt veya ateşleme bilgisini ileten sensörlerde sorun olabilir. 

yakıt basınç sensörüne baktırdın mı.? Kabloları kopmuş olabilir. Temassız olabilir. Oksitlenmiş olabilir. 
Ayrıca arıca kodu vs veriyor mu.?


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2019 Saat 07:31
2 tane özel servis değiştirdim, bilindik yerler aslında ama baştan savma iş yapıyorlar.2 si de aynı.
Artık öyle bir bıktım ki 99 model arabayı yetkili servise götürmeyi düşünüyorum. Çünkü böyle giderse sıfır 106 toplamış olacam.(En büyük pişmanlığım keşke en başından gitseydim)
Arıza kaydı var da okuyamadık, bilinmeyen arıza yazıyor.
Yakıt basınç sensörü nerede bulunur hocam ?





Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2019 Saat 19:14
merhabalar aşağıda bir link vereceğim. Orada resmi var. Ona göre bulabilirsin sanırım. 
Linkte citroen saxo nun kini gösteriyor. Başka bulamadım. Ama aynıdır diye düşünüyorum. 
Boğaz kelebeği dedikleri malzemenin altında. 
Burada dikkatli ol. Yakıt var. Akü kutup başını sök, elektrikli aydınlatma ile bakma.
Kıvılcım vs den kaçın lütfen. Adamların yaptığı gibi hortumu birşeyle boğ ki yakıt gelmesin. En aZından söküp baktır. Orjinali ile ölçtürüp karşılaştır.  Atmosfer basıncında ikiside aynı ohm değerini vermesi lazım. Böylelikle kullanmadan iade edebilirsin malzemeyi. Kablolara dikkat et. 
Kolaylıklar diliyorum. 

http://www.saxperience.com/forum/showthread.php?t=322487" rel="nofollow - http://www.saxperience.com/forum/showthread.php?t=322487


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2019 Saat 16:45
Hocam boğaz kelebeğinin altını kontrol ettim öyle bir parça bulamadım, enjektörlerden giden benzin borusunu takip ettim, depoya doğru gidiyor yolda herhangi bir sensöre rastlamadım.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2019 Saat 20:39
benzin hortumlarına bakman lazım. Yerini bilmiyorum. Bayağı baktım nette. 
Sen malzeme ismi olarak arat. En azından ne aradığını bil bence. Bulursun diye tahmin ediyorum. Senin motorda da var mı emin olamadım. Yurtdışı sitelerde bahsetmiş ama resim paylaşmamışlar. 


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 14:17
Gelişmeleri bizimle de paylaşın lütfen.

-------------
C5


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 16:09
Birkaç ustaya sordum araçta öyle bir parça bulunmuyormuş, bir tanıdığımın ustasına gittim ısı müşüründen kaynaklı olabilir ama tam arıza tespiti için yarın gel dedi.Nedenini sorduğumda ise araç ısındığında bile zengin karışım oluşuyor araçta dedi.Harbiden araçtan çiğ benzin kokusu geliyor.

Kafama yatmayan nokta ise (internetten araştırdığım kadarıyla) araç sürekli fan açar veya hiç açmaz. Hararet ya 90 ı geçer ya da çok alçakta kalir.Benim aracımda böyle bir sorun yok 90 da fanı açar.

Edit: Sabah soğukta giderken araç hareket halindeyken neredeyse hiç 90 ı görmüyor ve bayır aşağı viteste gaza basmadan giderken hararet bayağı düşüyor. Sizce bu normal mi ?


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 20:42
abi google ye peugeot 106 benzin regülatörü yaz   Orada çıkıyor, ama hangi yıl motorlara kullanılıyor bilmiyorum. Yerinde olsam bir parçacıyı ararım emin olurum. 
Çünkü benzin pompasının bastığı yakıtı sabit basınçta manifolda iletmesi gerekiyor ki düzgün bir yanma olsun.  Bu gelen yakıt kokusuda bundan olabilir. Zengin karışım vs. 

Ustanın söylediği ısı müşürü, soğutma suyunu algılayan müşür değil belki. Başka bir ısı müşürü varmı bilmiyorum. Senin bahsettiğin soğutma suyu sıcaklık müşürü. Eğer usta bundan bahsediyorsa, bunlar sadece switch gibi çalışır. Sensör değildir. Bu nedenle motorun çalımasını engellemez. Araç hararet yapar veya motor soğuk kalır. Bu iki arızaya sebep olur.

Yokuş aşağı giderken, aracın hararetinin düşmesi normal. Çünkü gaz vermiyorsun ve yanma yok. Motor ısı üretmediği için,
Gelen hava akışıda ısınmış olan suyu hemen soğutuyor. 


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 21:07
Tamamdır usta yarın parçacılara sorayım.
Aşağıdaki linkteki videoda bilgiler doğru mu ve benim aracım için de geçerli midir ?
Ustanın bana gösterdiği müşür de videodaki ısı müşürüydü.(yeşil soket girişli)

https://youtu.be/HDSMQo-aKXA" rel="nofollow - https://youtu.be/HDSMQo-aKXA


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 21:50
bahsettiği sensör acaba egzost gazı sıcaklık sensörü mü ki. Eğer o ise. Bu parça motor sıcaklığına göre motoru kısıtlayabilir. Soğuması için. 
Ayrıca bazı durumlarda ecu ya bilgi vererek zengin karışım ister. Bu da o kokuyu açıklar gibi. 
Umarım sorunun budur. 


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 21:57
Bakalım hocam umarım maliyetli bir sıkıntısı yoktur çünkü araca para bayılmaktan, her gün sanayiye sürmekten bıkmış durumdayım.

Bu forumda konuyla ilgilenen herkese teşekkür ederim, gelişmeleri buraya yazmaya devam edeceğim.


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2019 Saat 15:38
Sorun giderildi hocam, tanıdığın elektrikçisine götürdüm, oksijen sensörünün sigortası araçtan çıkarılmış, yerinde yoktu.çıkarılma amacı nedir bilmiyorum bozuldu da yerine takmayı mı unuttular, yoksa para kazanmak için mi ?

Araç elektrikçide cihaza bağlandığında yine oksijen sensörü arızası verdi. Cihazda görünen voltaj değeri sabit 0980 mV gösteriyordu. Normalde 0001 ve 0999 arasında değişmesi gerekiyor değer dedi. Soketi çıkardı ve gelen elektriği kontrol etti, elektrik gelmiyordu.Sigorta kutusunu bir açtık sigorta yok, ben de kontrol etmiştim sigorta kutusunda bayağı boş bağlantısı olmayan yerler vardı görememiştim.Sigorta takıldı ve sorun düzeldi.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2019 Saat 19:51
özkan, arızanın giderildiğine çok sevindim. 

oksijen sensörü değişti dedin. 
Araç orjinal bir cihaza bağlandığında oksijen sensörünün sigortası olmadığı için, değer alamayacak ve hatasını tekrar yazacak. Sende böyle birşey olmadı mı ki. 
Yoksa cihaz bangır bangır oksijen sensörü iletişim hatası veya algılanamadı diye yazar diye düşünüyorum 


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2019 Saat 00:06
Bayağı övülen bir özel servise gittim, araç cihaza bağlandığında oksijen sensörü arızası verdi, oksijen sensörü değiştirildi burda bir problem yok. Asıl problem bundan sonra başlıyor.
Usta sensörü değiştirdikten sonra bayağı bir test sürüşü yaptı ve bana arızanın geçtiğini söyledi.Ben de aracı dükkanlarından teslim aldım (işim dolayısıyla araç başında duramadım).Eve giderken yine aynı sorunlar devam ediyordu. Ertesi gün aracı yine bıraktım. Usta bana "cihaza bağlandığında arıza kaydı yok, aracın enjektörlerinde sıkıntı olabilir, zengin karışım oluşuyor araçta, arızanın tam tespiti için günlük olarak aracı kullanması gerektiğini" söyledi.

Benim hatam ise ustaya arızanın "bobinden" kaynaklı olabileceğini söylememdi. (bana önceki servisimde bobinin yalıtımı bozuk denmişti ama böyle kullanmamda da bir sakınca olmayacağını söylemişlerdi.)Usta da araca çıkma bobin takıp deneyeceğini söyledi. Çıkmayı taktık çalışmadı, gri soketti.Benim aracıma uyumlu olan siyah soketli çıkma bobin bulamadık.Ben de riske girip yan sanayi orta halli bir bobin taktırdım, eski bobini de yanıma aldım çünkü aracın fabrika çıkışlı çalışan bobiniydi.Sonuç arıza yine düzelmedi.

Başka bir servise gittim orda da cihaza bağlamaya çalıştılar, beyin yanıt vermedi filan saçma sapan zaman kaybettim (Bu arada değişen parçaları ve önceki arıza kaydını da söyledim.) Usta benzin filtresini değiştirdi, yine aynı. Enjektör temizleyici attık, yine aynı. MAP sensörünün sıfırını taktık ve gezdik (para alınmadı) sonuç yine aynı.En son benzin pompası dedi, ki başka değişmeyen parça kalmadı zaten. Ümitlendim son gaz onu da değiştirdim. Yine düzelmedi, tabi ben o aralar sinir krizi geçirmek üzereyim.

Sinir krizi geçirmeye ramak kala bir tanıdığın ustasına götürdüm. Zaten her şeyi değiştirmişsin, senin sorunun elektriksel bir sorun dedi ve beni elektrikçiye gönderdi. Oraya gittim usta aracı cihaza bağladı ve yine oksijen sensörü arızası verdi. Oksijen sensörünü yeni değiştirdiğimi söyledim. Usta bağlantıları kontrol etti ve elektriğin olmadığını farketti. Sigortası ya kasıtlı olarak ya da bilmeyerek yerinden alınmış, baya baya sigorta yoktu.

Benim hatam ustaları yeterince sıkılamadım. Bozuk olan sensör hariç bütün param haram olsun.
Ustalara şunu özellikle belirttim : "Usta bak bu parça değişince arıza düzelecek mi ?" Kafa sallayıp değiştiriyorlar ve düzelmiyor ya.

Az önce bir olay daha yaşadım, araç yolda giderken yine fena gaz kesti ardından stop etti ve çalışmadı.Çalışsa da hareket ettiremiyordum. Yarım kontakta benzin pompasından garip garip sesler geliyodu. Benzin de çeyrek deponun birazcık altındaydı.

Yeter yahu vallaha gına geldi anlamayan etmeyen ellemesin şu arabalara yazık günah o kadar para gidiyor.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2019 Saat 01:29
özkan bu oksijen sensörü sigortasını boşa çıkarmazlar abi. Şimdi araçlarda şöyle birşey var. Geçici arıza, kalıcı arıza. Araç önce bazı arızaları geçici der ve ecu bu arızayı görmezlikten gelir. Bu basit arızalardır. Yani araç belli bir km gitsede sorun yaratmayacak, kullanıcı yolda vs kalmasın diye. Ama kalıcı arızalar pat diye çıkar ve lambayı yakar. Aracın stop eder vs. 
Senin sensör sigortasını sökerek ustalar kendilerini yanıltmış olabilir. O an araç düzgün çalışmıştır. Tamam ya demekki bunu sökmek gerekir :) deyip sökmüşlerdir. Sonrada unutulmuş gitmiştir. 
Şimdiki yeni çıkan arıza da bu sigortayı sökme sebepleri olabilir. Yani arızan devam edecek gibi bir hisse kapıldım. Umarım etmez. 

Abi, ustalara sinirlenince kızınca elinede birşey geçmez. Sinirlendiğinle kalırsın. 
Boşver. Sen yine ustana git, hata kodunu aldığın ustana, hata koduna yine baksın. 
Onun üzerinden hareket edersin. Hiç olmadı çık gel Ankara ya. Tanıdığım bir özel servis var ona baktırırız.  
Bazı arızalarda üst üste denk geliyor. Em büyük hata ise ustaları birşeye yönlendirmek. 
Kullanıcıların, bence şunu yapması gerek. Ustaya teslim edecek arabayı ama mantıksız bulduğu birşey olursa söyleyecek. Onun umurunda olmaz. Değiştirelim der. 

Mesela pompa meselesi. Bir pompanın arızalı olduğu iki şekilde anlaşılır. Bunu bilmek için kaşif olmaya gerek yok. 1. Pompa hiç çalışmıyordur. Yanmıştır vs. 
2. Pompa çalışıyordur fakat yeterli basınç üretmiyordur. 
Çalışan bir pompanın sağlam olup olmadığını anlamıyorlar işte. Sorun orada. Benzin hattına bir Manometre koyacak. Pompayı çalıştıracak basıncına bakacak. Eğer gerçek ustaysa pompanın basınç değerini bilir. Arızalı olup olmadığını çok basit görür. Bunlar hep mantık meselesi. Ateşleme bobini, ölçü aleti ile çok basit ölçülür. Primer sargı seconder sargı vs. Ama adamlar saraıntılı bir çalışma mı var. Hemen bobin değiştir. Yapıyorlar. 

Uzun lafın kısası. Sinirlerine hakim ol abi. Yoksa daha çok yorulursun. Eğer sorunu yine çözemeZsen çık Ankara ya gel. Arkadaşımdan rica ederim. Bakar senin arabaya. 







Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2019 Saat 08:47
Ömer bey davetiniz için çok teşekkür ederim Smile
Araçta yarım depodan fazla bir benzin vardı sorunu çözdüğümüzde, araba fişek gibi oldu. Dün gece de benzinin daha ışığı yanmadan teklemeyi başladı, ama nasıl bir tekleme gaza basınca araba tepki vermedi, boşa aldım stop etti. Stop ettikten sonra yarım kontak yaptığımda benzin pompasından saçma sapan sesler gelmeye başladı ( benzini çekemiyor). sarsmadan 20 yle benzinliğe kadar gittim benzin aldım düzeldi. 


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2019 Saat 13:22
Gittiğim yere benzin pompasını tekrar değiştirttim, uyumsuz pompa takmışlar. Araç şuan faal durumda.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2019 Saat 18:05
çok iyi bir haber. Geçmiş olsun :)
Eski pompan sağlam olabilir mi ki.?



Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2019 Saat 19:41
Eskisini taktırdım zaten atmamışlar, işçilik parası da verdim artık o kadar uğraşıldı.

Dünyevi olan bir avuç cıvata için bayağı bir para verdim, çıkacağı varmış, çok şükür halimize :))


Mesajı Yazan: Ibrahimozer
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2020 Saat 22:07
Bende aynı sorun var benzinde ve LPG gider hızını kesiyor bikac saniye sonra toparlıyor kendini tekrar yapıyor teklemeyi  bayramda memlekete giderken de öyledi gazdan ayağımı az çeksem silkeliyor


Mesajı Yazan: ozkann38
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2020 Saat 22:26
Çok şükür şuan aracımda herhangi bir sorun yok. Hocam size söyleyebileceğim tek şey, parça değişiminden önce arızanın kesin olarak tespit edilmesine dikkat edin. Ustanın ağzından sürekli teyit cümleleri almaya çalışın. Sürekli soru sorun, mesela "Usta bu arıza başka neyden olabilir?" "Bu işlem yapıldıktan sonra arıza gider mi?" gibi... 

Anlattıklarınız benim yaşadığıma çok benziyor. Kaputun altındaki sigorta kutusundan oksijen sensörünün sigortasını bulun ve yerinden çıkarın. Sigorta şeması internette vardır
Eğer motor teklemeye başlarsa oksijen sensörünüz sağlam demektir. Eğer motor hiç istifini bozmuyorsa aynı çalışmaya devam ediyorsa arızanız muhtemelen oksijen sensörüdür (sigorta da yanmış olabilir ona dikkat edin.) bu işlemleri benzinde yapmanızı tavsiye ederim.


Mesajı Yazan: Ufaklik
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2020 Saat 22:32
Bende bakayım  oksijensensor sigortaya kaç amp sigorta kardes



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net