Peugeot, 2008’de satış rakamlarını en fazla artıran marka oldu
2008 yılında Binek ve Hafif Ticari Araç toplam pazarında 494
bin 23 adet araç satışı gerçekleştirildi. 2007 yılına oranla %17
daralan toplam pazarda Peugeot, geçen yıla oranla satış rakamlarını
%6,5 oranında artırdı.
Özellikle Hafif Ticari Araç pazarında
%41,2 oranında rekor bir artış ile Peugeot, pazardaki yerini bir
basamak yukarıya taşıdı. Pazarda yer alan ilk 10 marka içinde en fazla
artışı gösteren marka olan Peugeot, %4,5 oranında Pazar payı elde etti.
Peugeot, 2009 yılında bu Pazar payını daha da yukarıya taşımayı
hedefliyor.
Peugeot, 2008 yılı başında Pazar payını artırmayı ve Pazar sıralamasında 1 basamak yukarı çıkmayı hedef
olarak belirlemişti. Bu hedef doğrultusunda tüm şirket çalışanları ile
birlikte uyum içerisinde çalışan bayi teşkilatı ile Peugeot, 2008
yılında hedefine ulaştı. Özellikle son aylarda yaşanan ekonomik
gelişmelerin ışığında yapılan aksiyonlar, gelişen ortamlara uyum
kabiliyeti ve ortak çözüm üretme kapasitesi sayesinde Peugeot, Aralık
ayında pazarda %5,3 oranında Pazar payına ulaştı. Zorlu geçmesi
planlanan 2009 yılında da Peugeot hedeflerini korumaya devam edecek.
2008
yılında 305 bin 998 adet Binek otomobil ve 188 bin 025 adet Hafif
Ticari Araç olmak üzere toplam 494 bin 23* adet araç satışı
gerçekleştirildi. Son 4 ay boyunca yaşanan ekonomik gelişmeler
sonucunda toplam pazarda %17 oranında bir daralma yaşandı. Bu daralma
Hafif Ticari Araç pazarında %20 oranında gerçekleşti. Peugeot, %20
daralan Hafif Ticari Araç pazarında satışlarını %41,2 oranında
yükselterek bir rekora imza attı. İlk 10 marka arasında en fazla
gelişme gösteren marka olan Peugeot, sahip olduğu en genç Hafif Ticari
Araç ürün gamı ve hayata geçirilen yeni uygulamalar ile bu başarılı
sonucu elde etti. Böylece pazardaki yerini bir basamak yukarıya taşıyan
Peugeot, toplam pazarda %4,5 oranında Pazar payı elde etti. Peugeot,
yedek parça satışlarında da büyümeye devam ederek Peugeot orijinal
yedek parçasının piyasadaki yerini sağlamlaştırdı.
Peugeot,
2009 yılında müşteri memnuniyeti ve sadakatini artıracak çok önemli
hizmet yatırımlarına imza atacak. Peugeot satış hizmet kalitesinin
arttırılması ve Peugeot markası ile ilgilenen müşterilerin
daha kolay ve çabuk bilgi alabilmesini sağlamak amacıyla
www.peugeot.com.tr adresi yeniliyor ve Peugeot garanti süresi
dâhilindeki tüm Peugeot araçlara 7 gün 24 saat aralıksız acil yol
yardım hizmetini Tur Assist ayrıcalığı ile sağlamaya başlıyor.
2009 yılında Peugeot, yeni model lansmanları ve müşterilerimize
en iyi fiyat/donanım oranı sunacak özel seri modeller ile ürün gamını
genişletmeye devam ederek pazardaki konumunu güçlendirmeyi öngörüyor.
|