Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

3008 vites kutusu arızalı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 3008 T84E (2009-2015)
Forum Tanımlaması: Peugeot 3008 üretimine 2009 yılında başlanmış 2016 yılında yeni versiyonu üretilmiştir. 2010 yılında Avrupa' da yılın SUV aracı seçilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48743
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 08:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 3008 vites kutusu arızalı
Mesajı Yazan: yaren2010
Konu: 3008 vites kutusu arızalı
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2019 Saat 14:31
ÖNCELİKLE İYİ GÜNLER. FORUMA YENİ KATILDIM VE ACİL TAVSİYELERE İHTİYACIM VAR. 4 YILDIR KULLANDIĞIM 2010 3008 AUTO 6R ARACIM VAR. HERŞEY GÜZEL GİDERKEN VE VİTES GEÇİŞLERİNDE HİÇ BİR SORUN YOKKEN 2 HAFTA ÖNCE PARK ETTİM ARACI. TEKRAR DÖNÜP ÇALIŞTIRDIĞIMDA VİTES KUTUSU ARIZALI DEDİ. KOL İLERİ GERİ GİDİYOR AMA VİTESE GEÇMİYOR. SADECE BOŞTA DURUYOR. PETLAS YOL YARDIM SAYESİNDE ÜCRETSİZ BOSTANCI SANAYİYE ÇEKTİM. BOSTANCI MERKEZ OTODA ARABAM 3 GÜN KALDI. VE 3. GÜN SOBUNDA USTA VİTES AKSİYONER ROBOTUNU ARIZALI OLDUĞUNU VE ÇIKMA BULUP DEĞİŞTİRDİĞİNİ SÖYLEDİ. SIFIRININ ÇOK PAHALI OLDUĞUNU BELİRTTİ. İŞÇİLİK DAHİL 3400 ÖDEDİM. USTA DAHA VETMEZ AYNI ARIZAYI DEDİ.2 GÜN SONRA HAREKET HALİNDEYKEN AYNI ARIZAYI VERDİ VE KENDİLİĞİNDEN GEÇTİ. BU SIRADA VİTESBATMADA SIKINTI YOK TABİ. ARIZAYI HERGÜN YOLDAYKEN VERMEYE BAŞLADI AMA VİTES GEÇİŞLERİ NORNAL. BU ARADA USTAYA DEDİM AMA YA VERİR GEÇER DEDİ. SON ARIZADA ANLADIMKİ VİTESTE VERİNCE VİTES GEÇİŞLERİ OLUYO. YİNE DÜN ARIZA VERDİ TAM SANAYİYE GİDERKEN AMA 1. VİTESE GELİNCE ÖNÜMDEKİ ARAÇ DURUNCA DURMAK ZORUNDA KALDIM. GÖSTERGEDE 1 OLSADA ARAÇ KENDİNİ OTOMATİK BOŞA ALDIĞI İÇİN DURUNCA TEKRAR VİTESE GEÇMEDİ. FAKAT ARIZA BU KEZ GİTMEDİ. SORUN NE OLABİLİR BASKI BALATA BİTSE ÖNCEDEN BELLİ ETMEZMİ. BAŞINA HİÇ BÖYLE Bİ OLAY GELEN VARMI



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2019 Saat 10:24
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam çıkma takıldıda ne kadar sağlamdı orası meçhul sonuçta bu parçayada belli bir süre garanti veriyorlar çıkmacıların birçoğu bu işlemleri yapan ustada çok önemli elinde arıza kodlarına bakacak orjinal yazılım varmı şanzuman alıştırması yaptımı vs. gibi bir çok soru var taktığı şanzumandaki baskı balatayı aynen kullandı yoksa senden çıkanımı kullandı vs. bunlar önemli konular hocam. benim tavisyem öncelikle yetkli bir servise gidip tam sorunu öğrenin 150-200 tl bir ücret isterler arıza tespiti için yaptırmak zorunda deilsiniz. keşke bu işlemleri yaparken size söyleseydi 




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: yaren2010
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2019 Saat 22:52
HOŞBULDUK. MANTIKLI FAKAT 3400 LİRA BOŞA VERMİŞ OLMAK ÇOK ZOR. AZ PARA DEĞİL. BUGÜN YANİ 2 GÜN SONRA ARABAYI ÇALIŞTIRDIM VE ARABA DÜZELDİ. EVE KADAR GETİRDİM. YANİ DEĞİŞEN ĞARÇAYLA Bİ ALAKASI YOK SORUNUN. VİTES GEÇİŞLERİ ÇEKİŞİ HERŞEYİ NORMAL Bİ ŞEKİLDE GELDİM. ÖNCELİKLE BOSTANCIDA TAKTIRDIĞIM YERE GİDİP DURUMU İZAH EDİP ÇIKAN PARÇAMI ALMALIYIM VE SERVİSTE SORUNU ÖĞRENMELİYİN.


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2019 Saat 12:52
Çıkan parçayı aracınıza geri taksın. işçiliğini alsın, parça parasını iade etsin. Bu tip ustalık isteyecek ve pahalı işlemleri serviste yaptırmayı tercih ederim. Yok usta yapacaksa garanti isterim. garanti vermezse de yaptırmam. 3400 tl Stern Smile


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 17 Ekim 2019 Saat 09:12
aynen katılıyorum abimize hocam az para deil

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: yaren2010
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2019 Saat 22:24
Başka arıza muabbeti işte. Yok pndan değil farklı arıza. Otomatikçiye gittim adam açık açık bundan otomatikçi anlamaz zamanını almış olurum dedi. Manuel şanzıman bunlar dedi. Ama arıza aynı viteste iken sıkıntı yok arızaya geçsede ama arızadayken boşa alırsa yandın istanbul trafiğinde tekrar vitese geçmiyo. Yani arıza boştayken ilk vitese girdiren parça.  Robot olsa  diğer viteslerede atmaz. İnş yarın başka ustaya gideceğim. Sonra servise 


Mesajı Yazan: semihsa
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2019 Saat 18:40
Bende 2013 modeli var, 118000 kmde vites kutusu arızası oldu, ama benimki baskı balata ve voland tan kaynaklandı. Bence servise git makinaya soktur arızasını ve ne kadara yapılıyor öğren, işine gelmezse sanayi ye götürürsün.


Mesajı Yazan: yaren2010
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2019 Saat 19:20
Beyindenmiş. Servis öyle dedi bende dılarda 2000 liraya yaptırdım.  1 ay bindim yine arıza ama bu kez viteste durunca boşa atma yok.  Geride arıza verdi arabayı çalıltıramadım. Çünkü boşa alamadım. Acaba baskı balata ilemi alakalı. Baskı balata nasıl anlaşılır. Bir andamı kalır nasıl olur 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2019 Saat 22:47
merhabalar arıza kodu vermiyor mu araç .? 
Formda 6R kullanan çok. Görüp cevap vereceklerdir. 


Mesajı Yazan: yaren2010
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2019 Saat 17:22
Ömrümü yedi. Bostancıda biri robot değiştirdi 3500 aldı. Kartalda biri  beyinndesi 2100 aldı. 1 ay geçmeden gittim. Bu kez Vites kolu sinyal arızası dedi. Ama vu kezde arıza değilti. İleri veya geride isen takılı kalıyo. Sıfırını beklemek gerek çıkma var dedi. Tmm dedim 650de ona verdim. Nasıl bi şanzıman kafayı yedirdi. Ömrümden ömür gitti ya


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2019 Saat 18:06
servisine götürsene sen aracını ben bile önemli arızalarda servise götürüyorum debriyaj plakasını dahi servise değiştiriyorum

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: yaren2010
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2019 Saat 12:33
Ya bi girdim ya sanayiye insan boşa verdiğini görüyo adam arkasındayım deyince mecburrn gidiyosun.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2019 Saat 17:57
bencede bazı arızalarda servise gitmek daha mantıklı duruyor. Yaptığının arkasında durmak sadece sözde olur abi. Adam baktı yapamıyor, pahalı birşeyler söyler, seninde yaptırmayacağını bilir, sende olay mahalinden uzaklaşırsın. Genelde ustalar bunu yapıyor. 
Serviste de bu kadar masraf yaparsın, onlarda nokta atışı ile sorununu çözemezler. Ama taktığı parçaya garanti verir. 2. Denemede olmadı diyelim, üreticiye sorar vs. 
Kendim de bir makina üreticisinin yetkili servisiyim. Tüm kronikleri, tüm arızaları bilirim. Makinamla ilgili. Dışardaki özel servisler sorunu bulmak için önüne ne gelse değiştirirler. Ben nokta atışı yaparım. Yetkili Servislerin bu avantajı var. Birde şuna aldanmayalım, bazı arızalarda yetkili servis dışarıdaki ustalara göre daha uygun fiyat verir. 
Dışardaki usta, nasılsa servis fiyatlarını bilmediğinizi düşündüğünden, fiyatı verebildiği kadar yüksek verir. Amaç sizi kaçırmayacak derecede fiyat vermek. 


Mesajı Yazan: yaren2010
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2019 Saat 12:59
Doğru tespit. Haklısınız. Burda gel git daha çok masraf. 


Mesajı Yazan: Kamilk
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2022 Saat 20:52
Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın.
Aynı sorunu bende yaşıyordum aylardır. Kaç defa trafikte kaldım vites kutusu hatası yüzünden. Defalarca ustaya götürdüm ama malesef sonuca ulaşamadılar bir türlü. Boşa giden para, zaman ve can sıkıntısından başka bir şey elime geçmedi. 
İlk söylenenler baskı balata, beyin gibi parçalar oluyor. Onlardan sonra vites aksiyoner pompasında yoğunlaşıyorlar ama nafile... kimsenin ustalığına mesleğine laf etmek istemem ama ezbere iş yapan ustalarımız oldukça fazla malesef. İki farklı ustaya bir kaç defa gitmeme rağmen malesef işlerini pekte profesyonel yapmadıklarını anladım sonradan. En son oto işinden anlayan bir arkadaşla gittik benim ustalardan birinin yanına, orda anladım ki benim ustalar beni bayağı yormuş her anlamda.
Benim arabada aksiyoner basınç hatası ve de aksiyoner aşırı ısınması ile ilgili hatalar görünüyordu makinaya bağlandığında. Ama dediğim gibi çözüm bulan olamadı. Neyse uzatmadan sonuca geleyim...
Öncelikle benim ustaya veda edip başka bir ustaya gittik, arkadaşımın yönlendirmesi ile aksiyonerin basınç değerlerine bakıldı, başka bir araçla karşılaştırıldı ve benimkinde dengesiz iniş çıkışlar görüldü. Sonra bir şey dikkatini çekti benim arkadaşın; aksiyoner yağ basarken bir ses çıkarıyor zıııt diye, tamam bu normal ama anormal olan bu işi 5-10 saniyede bir yapması. Ustaya bunu söylediğimizde büyük ihtimalle aksiyonerin kendi içinde yağ kaçağı olduğunu bundan dolayı basıncın düştüğünü söyledi. Aksiyoner basıncı dengelemek için sürekli çalışıyor ve buda aşırı ısınmaya yol açıyor. Sonuçta usta aksiyonerin pompa kısmını değil diger üst kısmını değiştirdi ve sorun ÇÖZÜLDÜ. Eğer sizlerinde aracınızda aksiyonerin sürekli çalıştığını duyuyorsanız (o zıııt sesini saniye aralıkları ile değil dakika aralıkları ile duymak lazım) ve aksiyonerde görünür bir yağ kaçağı yoksa, muhtemelen aksiyoner içi yağ kaçağınız var sizinde.
Bir daha söyleyeyim o zıııt sesini saniye aralıkları ile duyuyorsanız arabayı denemeye bile gerek yok sorun devam ediyordur, ne kendinizi nede arabayı boşa yormayın. 




Mesajı Yazan: EVO34YVZ
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2023 Saat 13:07
(207 auto5 şanzıman) merhaba aracınızı istanbul damı yaptırdınız. Aynı porblemi yaşıyoruz. Araç soğukken normal çalışıyor trafikte kalıp ısındığında vites kutusu arızası verip, vitesi boşa alıyor, vitesler işlemiyor, geçmiyor. biraz dinlenidirip araç sopunca normale dönüyor.  birkaç ustaya gösterdik, devriyaj seti ve vites aksiyoneri değişecek dediler. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net