Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

508 1.6 VTİ MOTOR

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 508 (2011-2018)
Forum Tanımlaması: Peugeot 508 'in 2011'de üretimine başlanmış 2018 sonrasında yeni versiyonu çıkmıştır.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48739
Tarih: 25 Kasım 2024 Saat 00:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 508 1.6 VTİ MOTOR
Mesajı Yazan: TURAN
Konu: 508 1.6 VTİ MOTOR
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2019 Saat 21:32
Merhaba arkadaşlar.
aranıza yeni katıldım.ve mümkünse benimle aynı sorunları yaşayan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.
ARACIM 2012 MODEL PEUGEOT 508 1.6 vti motor benzin/lpg 
aracımın sorunu benzinde hiçbir problem yokken lpg ye alındıgında ateşleme kesintisi giderken vuruntulu şekilde gitmesi çekişten düşme ve akabinde arıza ışıgı yakarak fan sürekli çalışıyor sonralarında fan düzeliyor fakat lpg de ki sorun devam ediyor ateşleme sorunu oluyor ama benzinde kullanımda hiçbir sorun yok.


-------------
TURAN DEMİR05



Cevaplar:
Mesajı Yazan: yusufyula
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2019 Saat 06:44
cıhaza baglandımı atesleme bobinlerden birinde sorun olabilir.
pratik olarak arac calsıırken atesleme bobınlerıne gıren soketı cıkarın eger aracın calısması degısırse bıraz daha seslı calısırsa o bobin saglamdır bır degısme olmaz ıse o bobın sıkıntılıdır.
ve boyle durumda fanı acar.
arac cıhaza baglandıgnda p1036 den 10 40 a kadar hata kodu verır buda atesle bobınlerındendır


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2019 Saat 10:27
hocam bu sorunun çözümü şöyle olur. arkadaşımızın dediği gibi bobinler benzinde yeterli ateşlemeyi sağlasada lpg de artık ömrünün tamamladığı için sağlayamaya bilir. öncelikle bujilerinizi kontrol ettirin tabi. ve arıza kodlarına baktırın ve 200-250 km benzinde kullanıldıktan sonra lpg cide güzel bir yol ayarı yaptırın ve lpg sistemini kontrol ettirin.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: TURAN
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2019 Saat 18:20
aracın bujiler değişti bobin değişti ama sorun hala devam ediyor. Hata kodu kam  sensörü arkası veriyor fakat servis bu parça arıza yapmaz arızalı olsa benzindede aynı problem olur diyor. Başka ne yapacağım bilmiyorum çok can sıkıcı bir durum. BRC de enjektörler felan değişti ama sorun geçmedi. 

-------------
TURAN DEMİR05


Mesajı Yazan: 508omer
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2020 Saat 11:21
iyi günler.

Aynı sorun bende de var. Ama benim aracım LPG'li de değil. Benzinli. 

Önce cihaza bağlandı, oksijen sensörü hatası verdi. 380tl ye değiştirdim yenisini taktik.

Ardından sorun düzelmedi. Yeniden bağlandı cihaza. Farklı bir cihazda egr hatası ve egzos partikül hatası verdiğini söylediler. (Bizim araçlarda katalitik konvektör varmis) egr tamir edildi. Egzos temizliği yapıldı. Hata aynen devam etti. Özellikle durdugum anda tak tak vuruntulari ve fan sesi çok can sıkıyordu. 

Yetkili serviste bosh sisteme bağlandı. Direkt ateşleme sistem hatası 4. Bobin çalışmıyor uyarısı çıktı.

Usta çok masrafa girmeyelim diye 4.kanaldaki bobini değiştirdi. Önce motor eski sessiz haline geldi. Ama 2 saat sonra tekrar vuruntu başladı.

Yetkili servisteki ustayı telefonla aradik, bobinler asla tek başına degismez, 4 bobin aynı anda değişir dediler.

Orijinali bosh, tanesi 220tl. O ana kadar 1400lira (periyodik bakım ve arıza giderme için malzemeler dahil) odemistim. Üzerimde çok para olmadığı için 120tlden delphin bobin taktik.

3 gün on numara bindim. Çekişi performansı vs çok iyiydi. Çünkü hep 3 silindir çalışıyormuş. 

3.gunun akşamı yine aynı hatayı yaşadık. Şimdi bir elektrikçi ye göstermeyi düşünüyorum.ya sokette bir arıza var, ya da beyinde. Çünkü herşey değiştiği halde sadece bir tanesi hata veriyor. 

Tecrübe ve bilgisi olan varsa ve düşüncesini söylerse sevinirim.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2020 Saat 11:46
Aracını Candan Mühendisliğe götür LPG montajına baksınlar . fan sürekli çalışıyor demişsin sıkıntı yedek depodan suyuna bak bir anormallik var mı veya baktır contada birsıkıntı olmuşmu diye ,radyatör termostadı arızalı olabilir orjinaliyle değiştir. Birde Rolantide dalgalanma veya stop sorunu varmı aracın gazda nefer alıp vererek mi çalışıyor bunları paylaşırmısın

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: kerimgulum
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2020 Saat 00:38
Aynı araçtan bende de var yanlız benim sıkıntım  Araç çalıştıktan sonra motor arıza ışığı yakıyor ve soğuk motor da fan çalışmaya başlıyor akabinde motor ısınıp LPG ye geçene kadar pat pat çalışıyor motor ısınıp LPG ye geçince motorun çalışması ve fan normale dönüyor. Bilgisayara bağlandığında 4 numaralı enjektör arızalı yazıyor. Bujiler 2 gün önce değişti enjektörler kontrol edildi usta sağlam dedi Lpg den tekrar benzine geçince yine pat pat çalışmaya başlıyor motor tekliyor....
Sorun neden olabilir çözüm yolu nedir fikir verebilirmisiniz...

Bu arada 1ay önce LPG Lovato OBD II marka takıldı ve daha önce benzinde binildi 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2020 Saat 08:48
Orjinalini yazan: kerimgulum kerimgulum Yazdı:

Aynı araçtan bende de var yanlız benim sıkıntım  Araç çalıştıktan sonra motor arıza ışığı yakıyor ve soğuk motor da fan çalışmaya başlıyor akabinde motor ısınıp LPG ye geçene kadar pat pat çalışıyor motor ısınıp LPG ye geçince motorun çalışması ve fan normale dönüyor. Bilgisayara bağlandığında 4 numaralı enjektör arızalı yazıyor. Bujiler 2 gün önce değişti enjektörler kontrol edildi usta sağlam dedi Lpg den tekrar benzine geçince yine pat pat çalışmaya başlıyor motor tekliyor....
Sorun neden olabilir çözüm yolu nedir fikir verebilirmisiniz...

Bu arada 1ay önce LPG Lovato OBD II marka takıldı ve daha önce benzinde binildi 

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam lpg devir sinyali nereden alındı aracın genelde bir çok usta bobinlerden alıyor ve bu tip sorunlara neden olabiliyor. benim tavsiyem öncelikle aracın lpg sistemini komple pasif hale getirin siğortasından kapattırın bakalım benzinde aynı sıkıntıyı yaşıyormusunuz. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kerimgulum
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2020 Saat 23:51
Bu gün LPG taktırdiğim servise gittim ve sorunun 10 TL lik bir soketten olduğu anlaşıldı 1 haftadır uykularımı kaçıran sıkıntı 10 TL ye çözüldü...


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2020 Saat 06:37
Geçmiş olsun 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: 508omer
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2020 Saat 22:06
bobine giden soket mi ?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2020 Saat 12:04
Orjinalini yazan: kerimgulum kerimgulum Yazdı:

Bu gün LPG taktırdiğim servise gittim ve sorunun 10 TL lik bir soketten olduğu anlaşıldı 1 haftadır uykularımı kaçıran sıkıntı 10 TL ye çözüldü...

bununla geçmiş olsun. gözden kaçan ufak detaylar işte hocam. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: 508omer
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2020 Saat 19:22
Orjinalini yazan: kerimgulum kerimgulum Yazdı:

Bu gün LPG taktırdiğim servise gittim ve sorunun 10 TL lik bir soketten olduğu anlaşıldı 1 haftadır uykularımı kaçıran sıkıntı 10 TL ye çözüldü...

Dostum acil destek bekliyorum. LPG ile ilgili bir soket mi yoksa bobine giden soket mi? Tam.bir.aydir çekiyorum aynı derdi



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net