Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Ön Takım ve Torsiyon Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=4863
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 09:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Ön Takım ve Torsiyon Sorunu
Mesajı Yazan: <buğra>
Konu: 206 Ön Takım ve Torsiyon Sorunu
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2009 Saat 01:30
Arkadaşlar aracımın 7000 km önce sağ salıncak ve rot kollarını değiştirmiştim.
Bu hafta yine ses gelmeye başladı ve salıncakların tekrar değişmesi gerektiğini söylediler.
Birde arka sağ torsiyon bilyalarının değişmesi gerekiyormuş ve 400-500tl civarı masrafı varmış.
Nadirde olsa gevşeme oluyormuş,değişmeden de belki sıkılarak düzeleceği söylendi.
Arka torsiyonlar 10-15 gün daha kullanmaya devam edersem, sorun olur mu? (giderken vs.)
Açıkçası 2 ayda bir ön takım tamiri yaptırmaktan oldukça sıkıldım Angry
Üzelerek söylüyorum, aracımdan çok soğumuş durumdayım...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: barisaso
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2009 Saat 11:20
genelde 100 bindeki peugeot larda hastalıkmış bu benimde arka sağ torsiyon bilyesi paramparça olmuştu sonra 3-4 tamirciye gittim tornacıya gidecek dediler tornacıda lastik başına  150 alıyomuş toplamda senin rakama yaklaşıyor.benim rot balanscı arkadaşım başka bir ustaya yönlendirdi tornacıya gitmden hallettiler 180 tl mal oldu.


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2009 Saat 11:23
Aşırıya kaçmazsan bir sıkıntı çıkmaz.. ama böyle kullanmaya devam edersen zamanla bilya yataklarını yiyebilir. Salıncak içinde diyebileceğim; montajı büzgün yapıldımı? doğru torklarda sıkıldımı? takılırken körüğüne zarar verildimi? yeni körükte körük tozluğu (salıncak başındaki sac plaka) varmı? Araçta yay varmı? çok fazla yere basmışsan yıpranması hızlanabilir. Tabiki yinede 15 günde bozulmaz.. yedek parçacınla konuşup parçanın garantisini sorabilirmisin.


Mesajı Yazan: <buğra>
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2009 Saat 12:53
Salıncak vs.montajlarını her zaman gittiğim arkadaşıma yaptırdım ama yine de sorarım
Araçta yay yok, parça garantisinin de olması gerekiyor, olup olmadığını yarın öğrenicem...


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2009 Saat 13:51
Pug larda ki ön takım sıkıntısına aldırmamak lazım..

-------------
106 QUIKSILVER OUT


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2009 Saat 17:07
bizim aracların kronik hastalıkları bunlar. bende ilk basıma geldiginde oldukca üzülmüş ve soğumuştum. ama şöyle söliyebilirim bi gün olurda biraz bakımsız bi peugeota binersen anlarsınki senden gelen sesler hicbişey ve daha beterleride var. neyse gecmiş olsun diyelim yinede.


Mesajı Yazan: <buğra>
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2009 Saat 07:52
şu an debriyaj seti - keçeler vs. değişti, volan taşlandı
ön salıncaklar, balatalar, rotbaşları değişti
570 tl işçilik dahil masraf çıktı.
arka torsiyonlar ise 250 - 300 tl masrafı var...


Mesajı Yazan: FIRAT
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2009 Saat 13:52
selam arkadaşlar yazın tatile çıkarken arabayı  rota soktum usta,abi tatil dönüşü salıncakları değiştirelim dedi ortalam yazdan buyana 3000 km yol yaptım ve salıncaklardeğiştirmedemim ne gibi sakıncası olabilir araç 2000 model 2006 xr 1.4 otomatik ayrıca 70000 bakımı geliyor kaça çıkarız servis/sanayi


Mesajı Yazan: osmans
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2009 Saat 14:20
on takımlar omrumu yedı zaten benım

-------------
woodo_21


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2009 Saat 14:49
Salıncakların orjinali çok pahalı ama yan sanayileri var piyasada 60 - 70 ' e  orjinalleri yanlış hatırlamıyorsam 150 - 200 arasıydı..
 
70.000 bakımında ne değişeceğine bağlı
 
triger seti, egzantrik seti, motor kulağı, baskı balata seti, fren balataları.. araçta fizibilite yapmadan belirlemek güç.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2009 Saat 15:42
buğra kardesım sen o jantları sokmedıgın surece on takımı daha cok yaptırırsın kocaman jant var araba havada duruyor...


Mesajı Yazan: İsmail
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2009 Saat 21:44
GEçmiş olsun üzüldüm

-------------
Kalem Yokki İmza Atıyım... xD xP


Mesajı Yazan: <buğra>
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2009 Saat 23:17
abi doğru dıyosun jntları 16 ya dusurmem lazım ama bulamadım bır turlu :(
ama normalde de ön takım sorunumuz var...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2009 Saat 12:42
sana zamanında dedim sat şu jantları bana ..dinlemedin bak başına gelene ve şuna inan daha neler gelecek .....araba jantlarla uyum sağlamadığı için torsiyon ve ontakım arızası vermesi normal bunun la beraber aks kafaları ve akslardada arıza vericek ilerleyen zamanlarda..allah sabır versin


Mesajı Yazan: Baqiss
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 00:13
s.a ii geceler, Forum'a bende yenı kaltım, 2000 model xr var bendede araca 10 ay önce ön takım yabtırdım, 1 ay önce yıne yabtırdım, arka torsıyonlar ve bilyeler sıfırdan değişti , arac cok sert oldugu için hem kendını hem sahıbını cok uzuyor..  14 jant oldugu halde üstünde jant'a buluyolar ön takım problemini  sizce varmıdır alakası jantla :s

-------------
Baqiss


Mesajı Yazan: alper
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 00:22
Orjinalini yazan: osmans osmans Yazdı:

on takımlar omrumu yedı zaten benım



ön takım; basık ve buyuk jantlarda bozulma oranı %50 hızlandırıyor bizzat kendimden biliyorum


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 00:30
bendede 206 var ve yaklaşık 6 aydır kullanıyorum 30bin km yaptım arka torsiyon aldığımda sıkıntılıydı onu yaptırdım birde geçen gün z rotunu 15 liraya değiştirdim. beniim ön takım sıkıntım daha olmadı umarımda olmaz :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 01:07
on takımın omru bıraz kullanım sartlarına ve bırazda aractakı aksamlara gore degısır. tabıkı kullanılan parcanın kalıtesıde bu noktada onem tasır. yan sanayı urun kullanılırsa daha kısa surede bozulur. ama orjınal olursa daha uzun omurlu olacaktır...


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2011 Saat 20:42
bende 1 hafta önce 307 aracımın

rot mili
rot başı
z rot
rotil
viraj cubuk lastikleri
takım olarak
+
arka torsiyon burçlarını değiştirttim.

işcilik dahil 380 tl tuttu.
bu arada işçiliği cok ucuza mal ettirdim arkadşlar sağolsun.
ama gercekten ön takım diğer markalara göre sanırım daha az ömürlü puglarda :s

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: 0rjin206
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 19:04
benim aracım 2004 206 x line aracın sol salıncak ve z rotları bozulmuş değişmesi gerekir denildi bende kompile sol ve sağ salıncak,z rotları,rotiller değişti anlayacağınız ön takımdaki her şey değişti toplam 250 tl parça 80 tl işcilik 15tl rot ayarı tutdu inşallah bir daha problem yaratmaz


Mesajı Yazan: ozzyy007
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 23:13
aynı sorun bendede var en ufak bozuk yolda bile takır tukur ses geliyor araba kalkışta da tak diye ses gelio komple ön takımı değiştirsem kaça patlar bilgisi olan varmı yada hangi parçalardan yapabilir bunu ?hatta asfaltta bile düm düz yolda 130 a çıkınca direksiyon sallanmaya başlıo korkmaya başladım nedir sorun ?


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 03:30
BENİM 306 DA  sol arka torsiyondan ses geliyordu
amörtisörler patlakmış bütün yükü torsiyona bindirdiği için ses yapmış
neyseki değiştirdim amörtisörleri ses kesildi


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: 0rjin206
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 11:32

benim 206 x line var ön takım dün yaptırdım kompile ön takım salıncak,z rotları,rotiller,rot kolları 2lt şanzıman yağı 75-90 o da değişiyor yapıırken..işcilik dahil 400tl verdim.



Mesajı Yazan: mehkuz01
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2011 Saat 14:23

slm arkadaşım ben geçen haftagittim tamirciye zrotlar ve  otak sesi motordan geliyor arabayı kızaağa aldılar  bi çengelgibi bişey var o zamanla aşınıyor onun yeninsi 15 tl

takıyorlar hepsibirlikte balatalar dahil  400 tl istediler
kolay gelsin


Mesajı Yazan: delay
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 18:16
Orjinalini yazan: ozzyy007 ozzyy007 Yazdı:

aynı sorun bendede var en ufak bozuk yolda bile takır tukur ses geliyor araba kalkışta da tak diye ses gelio komple ön takımı değiştirsem kaça patlar bilgisi olan varmı yada hangi parçalardan yapabilir bunu ?hatta asfaltta bile düm düz yolda 130 a çıkınca direksiyon sallanmaya başlıo korkmaya başladım nedir sorun ?

merhaba arkadaşım öncelşkle geçmiş olsun takır tukur dıye tabır ettıgın ses z rot yada rot başı z rot tanesi 15 tl yan sanayisi... rot başı 20 tl tanesi... kalkaerken tak diye vuran ses salıncak yada motor kulagından eger salıncaksa yan sanayisi 50 tl  motor kulagıda 80 tl civarındaydı en son... fazla bir masrafın cıkmaz 


Mesajı Yazan: taskin
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 18:37

Arka torsiyon sıkıntısı anladığım kadarıyla 206 tumunde var gibi . ben aracı aldıgımda ön arka takımları a dan z ye orjınal parçalarla değiştirdim yaptırdıktan sonra 70000 km yol yaptım ön sağ salıncağı 1 kere değiştim başka bir sıkıntı olmadı ama arka torsiyondan mı kampanadan mı anlamadığım bir ses ara sıra meydana gelıyor ustaya göstermeye gidiyorum ses yok özellikle sabahları kasıslere girince tak tuk gibi bir ses usta biraz boşluk var tornaya sokamak iyi olur dedi 600 tl fiyat çekınce işin doğrusu bıraz sogudum..Bu parçanın sıfırını o fiyata alınır gibi geldi..



-------------
Peugeot 206 1.4 hdi look


Mesajı Yazan: tafo
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2012 Saat 14:00
ön takımın bozulmamasını ıstıyosan 15 ınc jant takıcaksın benım aracta ölee 
Wink



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net