Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206'da çözülemeyen arıza.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48493
Tarih: 18 Ağustos 2025 Saat 20:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206'da çözülemeyen arıza.
Mesajı Yazan: ibrahimyank
Konu: 206'da çözülemeyen arıza.
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2019 Saat 14:04
arkadaşlar herkese iyi günler 2010 model 1.4 comfort (sedan) 206 lpg'li aracımda aylardır çözülemeyen bir takım sorunlarım var başına gelen çözüm bilen var ise yardımcı olursa sevinirim, Muğla milas'ta yaşıyorum ve ilçede adı "pejodan anlar pejocu o usta" ya çıkmış tüm ustaları denedim sonuç sıfır.

araç rolantide yerinde durmuyor devir 300 ile 1200 arasında gidip geliyor,
bununla paralel olarak farlar çakma yapıyor yani motor ve farlar aynı şekilde dalgalanıyor.

ayrıca benzin'de çalıştırdıktan sonra vitese takıp gaz verdiğinizde araba direk bayılıyor mesela rolantide o an devir 1000rpm de ise vitese takıp gaz verdiğinizde kalkmak için bir anda 300lere iniyor ve araba baygın eşşek gibi kalkıyor iki bin deviri geçtikten sonra kendine geliyor gaz pedalına tepkisi aracın.

bilgisayara bağlayınca aldığımız hatalar şunlar;
katalizör eşik değerin altında çalışıyor
bobin arızası
zengin karışım

yukarıda yazdığım araçta görülen  absürtlükler için yapılan işlemler;
_bobin değişti,
_benzin pompası değişti,
_enjektörler temizlendi ,
_bir enjektörün tıkanıklığı açılmadığı için orjinali ile değiştirildi,
_bujiler kontrol edildi,
_sibop ayarı yapıldı,
_boğaz kelebeği temizlendi bilgisayarlı adaptasyon yapıldı.

araba gazda uçuyor 3 vites 130u görüyorum bana mısın demiyor ama benzinde 110 120yi geçmiyor 5.viteste bile.
çok sıkıştırınca araba kendini korumaya alıp 4bin deviri geçmiyordu kesiciye giriyormuş gibi zıplamaya başlıyordu bobin ve enjektör işlemlerinden sonra o düzeldi ışıklarda vs stop ediyordu onlar dusel düzeldi ama  yukarıdaki 2 durum hala geçmedi.

usta en son bende bir tane eski orjinal benzin pompası var onun kafası kırık sendeki yan sanayii pompanın kafasıyla onu birleştirip takalım o zaman düzelir pompa basıncı yakalayamıyor düşük kalıyor dedi.






Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2019 Saat 17:52
Boşa  masraf yapmışsınız gibi görünüyor.  Iki şeye baktirmaniz gerekiyordu. 
1. Sarj dinamosunu özellikle hareket halinde iken ölçtürün. Fazla değer vermesi veya ara ara yükselmesi beyni ve elektronik aksamları  yanıltır.
2. Sarj dinamosu arızalı degil ise direkt beyni kontrol ettirin. Belirtilerin çoğu  beyin arızasına benziyor.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2019 Saat 10:48
aynen talip arkadaşımızın dediği gibi şarj dinamosunu kontrol ettirin.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ibrahimyank
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2019 Saat 17:23
şarz dinamosu ölçüldü rolanti de ve el freni cekik kalkış yaparken, değerler çok sapmadı.

en başta bana da öyle gelmişti çünkü.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net