Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Rolanti problemi ve devamı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48219
Tarih: 03 Aralık 2024 Saat 20:13
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Rolanti problemi ve devamı
Mesajı Yazan: ucanturk
Konu: Rolanti problemi ve devamı
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2019 Saat 18:52
herkese selamlar, sorunum biraz karışık gibi. Bugün 1000tl harcadım ama hiçbirşey değişmedi. Sırasıyla anlatmaya çalışayım.
Aracım 207 1.6 VTİ benzin ve LPG li. 91bin km de. Motor ister soğuk ister sıcak olsun. Ayağımı gazdan çektiğimde stop ediyor ve motor arıza ışığı yanıyor. Tabi hata verdikten sonrada motor sanki tek piston çalışıyormuş gibi sarsıntılı ve sesli çalışmaya başlıyor. Hata kodunu bilgisayardan sildiğimizde bir süre güzel çalışıyor ama illaki bu hatayı tekrar veriyor ve başa dönüyoruz. İlk çalıştırmada bu hatayı almazsam herşey süper. Benzinde yada LPG de durum aynı. Araç zaten ilk benzinle çalışıyor. Bugün ateşleme bobinleri değişti, boğaz kelebeği temizlendi. Buji lerim zaten bir aylık iridyum buji. Sonuç değişen hiçbir şey yok. Yarın yağ ve filtre değişeceğim. Sonra usta oksijen sensörleri, rölanti valfine falan bakacak.
Deneme yanılma metodu yani.

Böyle bir problemle ilgili tecrübenizi yada fikriniz varsa paylaşırsanız sevinirim 
Saygılar.. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2019 Saat 10:27
öncelikle aracını benzinde sıkıntsız olmasına sağlamak lazım. bende 1.6 vti 308 var kardeşim herhangi bir sıkıntı yok lpg rolanti dalgalanması olsun vs. aracında lpg kiti markası ne nerede montaj yapılmış bunlar önemli çünkü bizim araçların vakum düşük olduğu her montaj lpg kiti uyum sağlayamaya biliyor. benim tavsiyem öncelikli olarak aracı benzinde kullan bir depo kadar ve hata kodlarını yazarsan yardımcı olmaya çalışalım.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Erdem-39
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2019 Saat 21:26
Öncelikle selamlar iyi akşamlar..Benzer arıza bende olduğundan form açmadım. Aracım daki problem şu araç rölantide iken devir saatinde ufak bi dalgalanma oluyor .Aracı 1-2 vitesten boşa atıncada bazen sürekli değil araç stop ediyor. Daha önce böyle bi arıza ile karşılaşan varmı ne yapmam gerekiyor yardımlarınız için şimdiden teşekkür ler..


Mesajı Yazan: Erdem-39
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2019 Saat 21:27
Bu arada aracım 2005 model 1.4  206 panaromic hiç tüp  görmemiş


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2019 Saat 09:20
Orjinalini yazan: Erdem-39 Erdem-39 Yazdı:

Bu arada aracım 2005 model 1.4  206 panaromic hiç tüp  görmemiş

öncelikle aramıza hoşgeldin. araç benzin yapıyorsa bunu gaz kelebeği temizli ve adaptasyonu yaptır kardeşim. benzin filtreni değiştir. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Erdem-39
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2019 Saat 10:27
Hoşbulduk ilginiz için teşekkürler. Gaz kelebeği temizlendi ve adaptasyonu yapıldı.Benzin filtresi de yağ bakımı v.s de değişmişti zaten. Farklı bi araçtan bobin ve enjektör denendi ama hiç bi sonuç alınamadı. Daha önceki formlara göz attım da aynı arıza başına gelen çok var fakat sonuçlandırıp yazan yok gerçekten araçtan soğudum diyebilirim.Trakya civarı bu arıza ile ilgilenebilecek önereceğiniz bir usta yada özel. Servis varmı sanırım benim gittiğim ustaların bu arıza ile ilgili bi tecrübesi yok yada ilgilenmek istemiyor lar.Bu konu hakkında cidden yardıma ihtiyacım var şimdiden teşekkürler 


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2019 Saat 10:54
Selamunaleyküm arkadaşlar bu sıkıntılar hemen hemen herkesin başına gelebilir. Sorununuzu çözmek için aracınızın bir kaç parçasını değiştirmeniz gerekebilir . Ben size yapmanız gerekenleri yazarım ama aracınız düzelmeyebilir benim size önerilerim kesin sonucu yok sonra bana küfür etmeyin ben sadece  yardımcı olmaya çalışıyorum  1.katalizör sensörlerini değiştirmeniz gerekebilir orjinalleri pahalı bosh marka yan sanayisi ucuz seri numarasını peugeot parça satanlardan uyumlu olan sensörün numarasını alın bosh oto servisinden temin edin veya peugeot parça satandan  bu sensörün değişimini iyi bir egzozcuya değiştittirin 2. manifottaki hava akışmetre temizliği yapılması. 3.direksiyon pompası elektrikliyse direksiyon pompayağı değişimi bu yağın değişme sebebi direksiyon pompa yağının özelliğini kaybetmesi ve direksiyonu çevirince elektrikli motorun aşırı akım çekip voltaj dalgalanmasına neden olmasıyla rolanti dalgalanmasına sebep olmasından kaynaklı değişmesi gerekiyor. 4. bujilerin bakımı 5. kelebek boğazından derler ama ben ondan olmadığına eminim temizleyin veya temezlettirin 6. benzinde orjinal cihazı olan bir yerde yazılım güncellemesi yaptırın sonra iyi bir lpg cide lpg nin yazılım güncellemesini yaptırın. elektrikli direksiyon pompası olan araçların rolantide çalışırken araç durunca, kırmızı ışıkta durunca direksiyonu mümkün olmadıkca çevirmeyin inşallah aracınız istediğiniz düzeye gelir.

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Erdem-39
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2019 Saat 11:05
Örnerileriniz için teşekkürler katalizör benimde aklımda vardı zaten en kısa zamanda sensörlerini değiştirip deniycem Direksiyon pompası yağı demişsiniz olmadı onuda değiştirip deneme yapıcaz inşallah bi sonuca varırız 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net