Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yol Haritam ne olmalı, bana bir yol gösterin

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48101
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 15:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yol Haritam ne olmalı, bana bir yol gösterin
Mesajı Yazan: Lsuersoy
Konu: Yol Haritam ne olmalı, bana bir yol gösterin
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2019 Saat 17:34
Merhaba,

Peugeot 406 SV 2000 Model Benzin, Otomatik Şanzıman Cry Atiker 2011 sıralı sistem

Şimdi araç 2012 den beri bende.

Geçmiş arızalarını uzun uzadıya anlatmayacağım, şuan ki hata ;

En son AĞIR LPG bakımı 20.10.2018 çok başarılı geçti,

1- 80 KM nin üstünde hıza ulaşıldığında araç deli dumrul gibi sağa sola titremeye başlıyor. Gazdan ayağını çekince titreme ciddi oranda azalıyor, hatta yok oluyor.

2- Automatic GAIR Fault veriyor. (Bu hatanın uzmanı oldum artık, aslında bu hata nın sebebi herzaman şanzıman olmayabilir) Bence ben bu hatayı motordaki basınç düşüşünden dolayı alıyorum, özellikle bayır çıkarken fren yapmak zorunda kalıp devri düşürürsem veya gaz pedalından ayağımı çekip devri düşürürsem veriyor. Aslında bu "Automatic GAIR Fault" aracı bakıma götür, elini cebine sok uyarısı...

Sorun şu; Araç 4 ay önce 1 ay ara ile 2 kez Motor tedavisi gördü, ilkinde Motor tıpalarının tamamı değiştirildi, araç kendine geldi, devir sanki normale döndü,petekler hafif ısıtmaya başladı herşe güzel gibi...(Maliyet 100 TL)

1 Ay sonra petekler ısıtmaz oldu, araç eski devrine döndü, sık sık hararet yükseltti ve en sonunda motordan ciddi miktar da su eksiltmeler meydana gelmeye başladı, artık nur topu gibi motor da su kaçağı vardı,...ustam baktı beşik inecek dedi, en az 1 iş günü sürer dedi, manifolta bakmamız lazım dedi, manifoltun değişmesi gerekebilir dedi,...en az 600 TL tutar ama ilerisini indirmeden söyleyemem dedi...

Ustaya bıraktım, ertesi gün bakabildi, sabah başladı, öğlene doğru bitirdi...Manifolt sağlamdı, birkaç yırtık tapa daha değiştirildi, .............o arada başka birşey sanırım değişmedi.
Maliyet 500 TL o da işçilik için, tapalar ustadan

Elektrik ustasına Kalorifer Peteğini değiştirdtim 400 TL de ona bayıldım.

Araç da çok ciddi bir performans artışı oldu, canavar gibi kalorifer...

Kışı atlattık, kazasız belasız ve sımsıcak...

Bahar geldi, şu an arıza Aşırı titreme ve hafif vuruntu gibi na yapmalıyım.

Arızam neden kaynaklanabilir ?

KM olarak 10.000 dolmadı ama süre olarak LPG nin bakıma girmeis gerekiyor.
Peugeot Yetkili servisleri LPG var diye arıza tespit yapmıyorlar.
Ustalar araya iş sokup ekmek parası derdinde bizim işi erteledikçe erteliyor, can sıkıcı bir durum.
Önce LPG bakımı mı yaptrmalıyım yoksa önce Motorcuya mı gitmeliyim.
Yoksa gözü karatıp LPG yi söktürtüp aracı Yetkili Servise mi sokayım.

Kurusa bakmayın, yazdıkça yazasım geldi...

Bıktım ben bu arabanın anlamadığım ve çözdürtemediğim küçük arızalarından...













-------------
You will never walk alone !



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2019 Saat 09:06
Merhabalar hocam. 

1-80 km üstüne titremeler genelde lastik balansından yapar. Ama sizin sorun muhtemelen akslarda boşluk oluşmuş. Tamiri mümkün yan sanati sıfır çok verimli olmuyor malesef. (300-400 tl civarı bir maliyeti olur.)
2-bu problem selenoid valflerden kaynaklı oluyor genelde hocam. Yada yağ soğutucusu şanzuman yağını yeterli soğutmadığı için. 
 Benim tavsiyem lpg de sıkıntı yoksa dediklerimi kontrol ettir ve mümkünse gittiğin usta peugeot ustası olsun hocam ve elinde orjina yazılım olan biri olursa daha iyi olur.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Lsuersoy
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2019 Saat 17:41
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Merhabalar hocam. 

1-80 km üstüne titremeler genelde lastik balansından yapar. Ama sizin sorun muhtemelen akslarda boşluk oluşmuş. Tamiri mümkün yan sanati sıfır çok verimli olmuyor malesef. (300-400 tl civarı bir maliyeti olur.)
2-bu problem selenoid valflerden kaynaklı oluyor genelde hocam. Yada yağ soğutucusu şanzuman yağını yeterli soğutmadığı için. 
 Benim tavsiyem lpg de sıkıntı yoksa dediklerimi kontrol ettir ve mümkünse gittiğin usta peugeot ustası olsun hocam ve elinde orjina yazılım olan biri olursa daha iyi olur.




Slm,



1 - Bunun için özel peugeot servisine gidip ağır bakım yaptırsam, balata, disk, falan değişse,
Akslarda da gerekli parçalar değişse sorun ortadan kalkar mı ?

Bu konuya yazmadıklarımdan biri de selenoid valf meselesi ben ilk yıllarda 2 kez valfleri değiştirttim 1 yıl ara ile, valfler yine arıza verdi orjinal yazılımda,....

Ben hem elektronikçi, hem maliyeci, hem de yazılım uzmanı olduğum için, mekanik arıza,elektiriksel arıza,parça arızası nedir kolay anlayabiliyorum, bağıntıları iyi kurabiliyorum yani...

Bir yerde motorda küçükde olsa kaçaklar var ise basınç düştüğünden motorun kendini korumaya alması gerekiyor diye birşeyler okumuştum...

Motora 1 yıl önce bakım yaptırdığımda arabanın öekiş gücü artmış, 4-5 ay tekrar Automatic Gear Fault vermemişti...

Teşekkürler.






-------------
You will never walk alone !


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2019 Saat 15:12
Orjinalini yazan: Lsuersoy Lsuersoy Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Merhabalar hocam. 

1-80 km üstüne titremeler genelde lastik balansından yapar. Ama sizin sorun muhtemelen akslarda boşluk oluşmuş. Tamiri mümkün yan sanati sıfır çok verimli olmuyor malesef. (300-400 tl civarı bir maliyeti olur.)
2-bu problem selenoid valflerden kaynaklı oluyor genelde hocam. Yada yağ soğutucusu şanzuman yağını yeterli soğutmadığı için. 
 Benim tavsiyem lpg de sıkıntı yoksa dediklerimi kontrol ettir ve mümkünse gittiğin usta peugeot ustası olsun hocam ve elinde orjina yazılım olan biri olursa daha iyi olur.




Slm,



1 - Bunun için özel peugeot servisine gidip ağır bakım yaptırsam, balata, disk, falan değişse,
Akslarda da gerekli parçalar değişse sorun ortadan kalkar mı ?

Bu konuya yazmadıklarımdan biri de selenoid valf meselesi ben ilk yıllarda 2 kez valfleri değiştirttim 1 yıl ara ile, valfler yine arıza verdi orjinal yazılımda,....

Ben hem elektronikçi, hem maliyeci, hem de yazılım uzmanı olduğum için, mekanik arıza,elektiriksel arıza,parça arızası nedir kolay anlayabiliyorum, bağıntıları iyi kurabiliyorum yani...

Bir yerde motorda küçükde olsa kaçaklar var ise basınç düştüğünden motorun kendini korumaya alması gerekiyor diye birşeyler okumuştum...

Motora 1 yıl önce bakım yaptırdığımda arabanın öekiş gücü artmış, 4-5 ay tekrar Automatic Gear Fault vermemişti...

Teşekkürler.






1 için ön takıma bir baktırın. Amortisör patlasa onda da yan rüzgarlar da ve belli bir hızda o tip şeyler yapar. Amortisör ü siz bile muayene edersiniz. Kriko ile kaldırın yağ lekesi varsa değişecek.  Fren disk falan a gerek yok. Eğer frene basınca direksiyonda titreme varsa o zaman disk değişir. Lpg ağır bakımı diye bir şey yok  en fazla filtre değişir olur biter. Birde otomatik kalibrasyon yaparlar.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net