Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

aracın stop etmesi ve turbo kesmesi Yardım!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48099
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 14:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: aracın stop etmesi ve turbo kesmesi Yardım!
Mesajı Yazan: boran04
Konu: aracın stop etmesi ve turbo kesmesi Yardım!
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2019 Saat 13:39
arkadaşlar aracımda bir aydır var olan bir sorun var. bununla karşılaşmış olan arkadaşların ve bu sorunun çözümünde yardımcı olacak deneyimli arkadaşların  düşüncelerine ihtiyacım var. bu sorunu en az maliyetle nasıl çözerim yardımınız lazım. 
araç 407 1.6 hdi 2007 model 190binde. maddi sorunlardan dolayı şimdiye kadar yağ filtre değişimi vs dışında motora herhangi bir bakım yapılmadı. 190binde olmasına rağmen iki defa triger değişmesi gerekirken o da yapılmadı. aracın genel bakım durumu bu. ben şimdi bir ay önce yaşadığım olayı yazayım belki size bir fikir verir. 

1- ilk sorun 100-110a vardığında motor uyarısını verip istop etti. tek marş ile çalıştı ama 90nı geçmedi tabi motor arıza lambası da yanıyor. Ağrı da bulunuyorum servis yok sanayi ustasına götürdüm bilgisayara bağladı basınç-yakıt gibi birşeyler söyledi hatayı sildi. bir daha yaptığında getir dedi. gittim ertesi gün yine yola çıkacakken aynı hızda aynı uyarıyı verdi lakin bu sefer motorda ses geliyordu aynı ustaya götürdüğümde turbo kesti dedi. turboyu getir takalım sorun neymiş bakalım dedi. 
2-sıfır turbo alamıyordum tamir edilmiş revizyonlu turboyu getirdim. turboyu gösteren ustanın sorunun turbo olmadığını diğer sorunu halletmezseniz bu turbonun akıbeti aynı olaycağını söylemesine rağmen usta bilgisayara bağladı egr walf-yakıt egzos basınç gibi birşeyler olduğunu söyleyip gerekli boru temizliği vs yapmadan sadece turboyu söküp taktırdı. sorun yaptığında bu serfer ne olduğunu anlarız dedi. 
3-takılan bu turbo ile kısa mesafe 20-30 km lik yola giderken dönüşte aynı hatayı verdi sanayiye varmadan turboyu kesmişti. bu iki hafta içinde ikinci turbo kesişi. başka revizyonlu turbo siparişi verip aldıktan sonra (500+500+300 işçilik tl )bu sefer farklı bir ustaya götürdüm. 
4-bu ustada sanayide bilindik usta. kendinden emin olmasına rağmen kesin yaparım demedi açıp bakacağız turboyu takacağız dedi. turboyu gönderen ustanın yağ eksiltemeden dolayı turbonun kestiği uyarısını da alarak turbo giriş çıkış hortum boru temizliği ve iki ay önce yağ değiştirmeme rağmen yağ filtre değiştirdi turboyu taktı. arabayı test etti araba bu sefer de 70-80 lerde istop etti. bu usta senin arabanın motoru inecek gibi dedi. egzantrik zinciri sorunlu ve egzantrik ile turbo arasında boru mudur nedir ordan torboya giden yağ oraya birşeyler kaçıyor ve turbonun kesilmesine o neden oluyor gibi dedi.. senin motor inecek tertemiz bakım yapılacak sorun ancak bu şekilde çözülür dedi. istop etme nedeni ni de çözemedi bu ancak motor ile çözülür dedi. Tabi masraf 6-7 bin gibi birşeye işaret etti. 
     iki acil sorun var 
1-aracın neden istop ediyor oluşu
2-turbo kesmesi
bu ikisini halledersem beni bir yıl taşısa diğer yılda iyi bir bakım verir ya satar ya da bir süre kulanırım sonra satarım. biraz uzun oldu kusura bakmayın bir aydır bununla uğraşıyorum. görüş ve önerilerinize ihtiyacım var. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2019 Saat 08:57
hocam. öncelikle senin yağlamada sıkıntı var gibi muhtemel yağ pompasıda sıkıntılı olabilir. çünkü peş peşe turbo bozulması kolay deil. aracın stop etmesi mazotun geri kaçması ile ilgili gibi. mazot filtresi ne zaman değişti. basınç müşürü arızalı olabilir.Üniversel arıza tesbit cihazları bazı problemleri göremezsiniz. Mümkünse elinde orjinal yazılım olan özel bir servis bakmanızı tavsiye ederim. Yağ kartelini söküp güzelce bir temizlik yaptırın derim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: boran04
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2019 Saat 14:54
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

hocam. öncelikle senin yağlamada sıkıntı var gibi muhtemel yağ pompasıda sıkıntılı olabilir. çünkü peş peşe turbo bozulması kolay deil. aracın stop etmesi mazotun geri kaçması ile ilgili gibi. mazot filtresi ne zaman değişti. basınç müşürü arızalı olabilir.Üniversel arıza tesbit cihazları bazı problemleri göremezsiniz. Mümkünse elinde orjinal yazılım olan özel bir servis bakmanızı tavsiye ederim. Yağ kartelini söküp güzelce bir temizlik yaptırın derim.
teşekür ederim. son usta da yakıt kesmesi gibi bir durumdan bahsetti. mazot filtresi bir iki yıldır değiştirmedim. mazot filtresinden ziyade mazot pompasından şüpheliyim biraz pahalı. yağ pompası veya motor yağ ölçüm gibi bir durumdan da bahsettiler lakin motoru indirme tavsiyesini verdiler ki ben bunda para kazanmak için yapıyorlar düşünüyorum. motor inmeden büyük ihtimalle bahsettiğiniz kanallardan biri olması lazım. 


Mesajı Yazan: boran04
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2019 Saat 23:45
geç oldu ama yine de benzeri sorun yaşayanlar için yazıyorum. arabanın stop etmesi mazot basınç büşürü ile ilgili olup değiştirilmesiyle sorun giderildi. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net