arkadaşlar aracımda bir aydır var olan bir sorun var. bununla karşılaşmış olan arkadaşların ve bu sorunun çözümünde yardımcı olacak deneyimli arkadaşların düşüncelerine ihtiyacım var. bu sorunu en az maliyetle nasıl çözerim yardımınız lazım. araç 407 1.6 hdi 2007 model 190binde. maddi sorunlardan dolayı şimdiye kadar yağ filtre değişimi vs dışında motora herhangi bir bakım yapılmadı. 190binde olmasına rağmen iki defa triger değişmesi gerekirken o da yapılmadı. aracın genel bakım durumu bu. ben şimdi bir ay önce yaşadığım olayı yazayım belki size bir fikir verir.
1- ilk sorun 100-110a vardığında motor uyarısını verip istop etti. tek marş ile çalıştı ama 90nı geçmedi tabi motor arıza lambası da yanıyor. Ağrı da bulunuyorum servis yok sanayi ustasına götürdüm bilgisayara bağladı basınç-yakıt gibi birşeyler söyledi hatayı sildi. bir daha yaptığında getir dedi. gittim ertesi gün yine yola çıkacakken aynı hızda aynı uyarıyı verdi lakin bu sefer motorda ses geliyordu aynı ustaya götürdüğümde turbo kesti dedi. turboyu getir takalım sorun neymiş bakalım dedi. 2-sıfır turbo alamıyordum tamir edilmiş revizyonlu turboyu getirdim. turboyu gösteren ustanın sorunun turbo olmadığını diğer sorunu halletmezseniz bu turbonun akıbeti aynı olaycağını söylemesine rağmen usta bilgisayara bağladı egr walf-yakıt egzos basınç gibi birşeyler olduğunu söyleyip gerekli boru temizliği vs yapmadan sadece turboyu söküp taktırdı. sorun yaptığında bu serfer ne olduğunu anlarız dedi. 3-takılan bu turbo ile kısa mesafe 20-30 km lik yola giderken dönüşte aynı hatayı verdi sanayiye varmadan turboyu kesmişti. bu iki hafta içinde ikinci turbo kesişi. başka revizyonlu turbo siparişi verip aldıktan sonra (500+500+300 işçilik tl )bu sefer farklı bir ustaya götürdüm. 4-bu ustada sanayide bilindik usta. kendinden emin olmasına rağmen kesin yaparım demedi açıp bakacağız turboyu takacağız dedi. turboyu gönderen ustanın yağ eksiltemeden dolayı turbonun kestiği uyarısını da alarak turbo giriş çıkış hortum boru temizliği ve iki ay önce yağ değiştirmeme rağmen yağ filtre değiştirdi turboyu taktı. arabayı test etti araba bu sefer de 70-80 lerde istop etti. bu usta senin arabanın motoru inecek gibi dedi. egzantrik zinciri sorunlu ve egzantrik ile turbo arasında boru mudur nedir ordan torboya giden yağ oraya birşeyler kaçıyor ve turbonun kesilmesine o neden oluyor gibi dedi.. senin motor inecek tertemiz bakım yapılacak sorun ancak bu şekilde çözülür dedi. istop etme nedeni ni de çözemedi bu ancak motor ile çözülür dedi. Tabi masraf 6-7 bin gibi birşeye işaret etti. iki acil sorun var 1-aracın neden istop ediyor oluşu 2-turbo kesmesi bu ikisini halledersem beni bir yıl taşısa diğer yılda iyi bir bakım verir ya satar ya da bir süre kulanırım sonra satarım. biraz uzun oldu kusura bakmayın bir aydır bununla uğraşıyorum. görüş ve önerilerinize ihtiyacım var.
|