Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Turbo sesinden arız durumunu öğrenebilir miyim??

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47962
Tarih: 02 Mayıs 2024 Saat 10:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Turbo sesinden arız durumunu öğrenebilir miyim??
Mesajı Yazan: emrahsen55
Konu: Turbo sesinden arız durumunu öğrenebilir miyim??
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2019 Saat 20:18
https://www.youtube.com/watch?v=PE0c10eHAzg&feature=youtu.be" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=PE0c10eHAzg&feature=youtu.be



Cevaplar:
Mesajı Yazan: emrahsen55
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2019 Saat 20:27
merhabalardeğerli peugeot ailesi,
kullanmakta olduğum peugeot 308 1.6 hdi dizel aracımdan yaklaşık 1 hafta önce  motor arıza mesajı ve sinyali işareti aldım,
sanayide ustaya götürüp bilgisayara bağladığımızda egr valf selonoid ve egr valf arızalarını verdi,
ustanın yönlendirmesiyle egr selonoid sensörünü değiştik, ardından würth egr valf sprey ile manifold hava hortumundan beri temizlik yaptık,, ayrıca ustamız video da görüleceği üzere turbodan gelen bir ses olduğunu ve manifold hava hortumunda hafif yağlanma olduğunu , turbonun revizyon edilmesi gerektiğini söyledi, 2000 tl kadar bir masrafı olduğunu da belirtti
sonuç itibariyle aracın arıza mesajları bilgisayar yardımıyla silindi ve yaklaşık 2 saat sonra tekrar motor arızası verdi,
sizden üstadlardan ricam bu motor sesinin turbo tamiri ne kadar aciliyeti var,
yardımcı olursanız sevinirim
saygılarımla.



Mesajı Yazan: iso0625
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2019 Saat 20:54
Eğer turbo revizyonuna karar verirseniz sıfır orjinal turboların da fiyatlarını araştırın. Bildigim kadarıyla içindeki tamir takimının orjinali piyasada yok yani revizyonda orjinal parça kullanamazlar. Zaten 2000tl civarı orjinal turbo. Yanlışım varsa düzeltsin bilen arkadaşlar.


Mesajı Yazan: emrahsen55
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2019 Saat 21:03
üstadım ben aslında egr valf ve selonoif valf için gitmiştim,,usta bu çıkan ses için turbo yapalım diyor,,siz turbo arızası sesi alabildiniz mi videodan,,,ayrıca egr valf sensörünü değişmemize ve ürth sprey sıkmamıza rağmen arıza kodu da silinmedi,,aklım iyice karıştı bu duruma,,,


Mesajı Yazan: iso0625
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2019 Saat 00:38
Videoda bir ses var ama neyden kaynaklı bilmiyorum daha bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır mutlaka bir de arıza kodlarını yazarsanız daha açıklayıcı olur.


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2019 Saat 08:39
Orjinalini yazan: emrahsen55 emrahsen55 Yazdı:

üstadım ben aslında egr valf ve selonoif valf için gitmiştim,,usta bu çıkan ses için turbo yapalım diyor,,siz turbo arızası sesi alabildiniz mi videodan,,,ayrıca egr valf sensörünü değişmemize ve ürth sprey sıkmamıza rağmen arıza kodu da silinmedi,,aklım iyice karıştı bu duruma,,,


Adam klasik sanayi tokatçısı bulaşmayın. Zaten sorununuz da giderilmemiş. Aracı kurcalatmayın.


Mesajı Yazan: emrahsen55
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2019 Saat 09:05
arıza kodları
P1351
P0409
P0489
P1462

Üstadım gaza basınca normal , salınca zzzzz diye mi ses 


Mesajı Yazan: emrahsen55
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2019 Saat 10:38
evet bana da sanayi tokatçısı gibi geldi :D
ayrıca az önce sanayi deki başka ustalar ile ve turbo işine bakan arkadaşlarla görüştüm,,
bizim şirket araçlarından sorunlu usta arkadaşımız ile gittik,, hem şirketimizin ustası araca baktı kontrol etti, hemde usta arkadaşlar baktı,,,turbo milinde çok az boşluk var lakin ötme ve ses çıkarma yok,,egzozdan da duman çıkmıyor aracın çekişinde de bir sorun yok dediler, bu haliyle en en az 50 bin km kullanırsın hatta fazlası bile var dediler,,, çıkan ses kayışlardan ve dinamodan dediler ,,, lakin motor arıza ışığını halen daha söndürebilmiş değiliz,,egr valf sensör arızası yine veriyor,,valf sensörünü değişmemize rağmen ,, hadi hayırlısı 


Mesajı Yazan: recepagdas
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2019 Saat 11:39
hocam profesyonel bilgi sahibi değilim fakat verdiğin arıza kodlarına baktığımda sorununun turboyla hiç bir alakasını göremedim.  Yani turboyla ilgili bir sorununuz olabilir belki yada sorun demeyelimde yıpranmış ses çıkarıyo olabilir ama sizin şu anda turboyla turbo basıncıyla ilgili hiçbir hata kodu kaydınız yok. Yani turboya 2 bin harcasanızda arıza kodları aynen devam edecektir. Bence öncelikle arıza kodlarına odaklanıp o sorunları giderin. Turbo bozulunca zaten turboyu yaptırırsınız mecburen Big smile Egzos hattında basınç düşüklüğü falan diyor belki tıkanmış kirlenmiş yerler olabilir. Egr nin içini temizlediniz mi ? sizin hata kodlarını yazınca görsellerde soba bacası gibi dolmuş egr valfleri görüyorum Big smile


Mesajı Yazan: emrahsen55
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2019 Saat 11:46
aynen abi biz de turboya baktırdık o şüpheyi ortadan kaldırdık,, lakin egr valf sensörü kaldı,,,biraz gaza yüklenerek kullanacağım aksi taktirde çok iyi bir usta bulmam lazım,,,adam bana turbo değişiminden bi başladı saymaya,, enjektörlerden pompacıya kadar sıraladı,,,arabam çok temiz 148 binde ,,ayrıca motor computestte %97,7 çıktı daha bir yıl öncesi,,babamdan aldığım bir araç yani,, anlamadım bu araba işlerini :)


Mesajı Yazan: emrahsen55
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2019 Saat 09:29
herkese günaydın hayırlı sabahlarınız olsun değerli  peugeot ailesi,

şu anda arıza ışığımız kendiliğinden söndü ve 2 gündür de defalarca kontak açmamıza rağmen yanmadı,,,konuştuğumuz üzere yüksek devirli kullandım ayrıca egr valf spreyi de işe yaradı sanırsam :)


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2019 Saat 10:25
Orjinalini yazan: emrahsen55 emrahsen55 Yazdı:

herkese günaydın hayırlı sabahlarınız olsun değerli  peugeot ailesi,

şu anda arıza ışığımız kendiliğinden söndü ve 2 gündür de defalarca kontak açmamıza rağmen yanmadı,,,konuştuğumuz üzere yüksek devirli kullandım ayrıca egr valf spreyi de işe yaradı sanırsam :)

emrah demekki daha önceleri sürekli devirsiz kullanılmış araç ve kurum bağlamış sen yine biraz daha böyle devirli kullan iyice bir temizlesin kardeşim. Bende bu arada ladik liyim. hemşerim. Smile Memleketi özledim.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: emrahsen55
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2019 Saat 12:14
evet abi ben çok şehir içi kullandım ondan kaynaklı tıkadık azıcık :) memnun oldum abim bende bafralıyım lakin şu anda bursada yaşıyorum,,1 yılı devirdik :) siz nerdesiniz şimdi ,,


Mesajı Yazan: grkncck
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2019 Saat 15:43
Aracınızı, pompa enjektörcüye götürün. Bilgisayara bağlayıp, Bosch un programıyla bakıyorlar. Enjektör durumunu ve turbo basıncını kontrol etsinler. Bunu mümkünse çırak yapmasın.
Araçta arıza ışığı yandığında ek bir uyarı çıkıyor mu? Antipollution fault gibi.  Egr valfi aracınızın çevreyi kirletmemesi için uyarlanmış bir dönüşüm öğesi. Bu tarz hataya, EGR valfi, mazot filtresi, enjektörler gibi bir çok ekipman sebep olabilir.  En ucuzu mazot filtresi. Yakın zamanda değişmediyse ondan başlamanızı öneririm . Arıza ışığı bazen sönebiliyor. Ancak bir süre sonra tekrar yanabilir. Spreyle temizlemektense, egr valfini 3 tane vida tutuyor. Uzun saplamalara geçirilmiştir. Motorun arkasında, el yordamıyla bulunabilir. Söküp, elinizde temizleyici ve havayla temizlemek en mantıklısı. 
Ek tavsiye: Sorun çıkana kadar dokunmayın. Tecrübeyle sabit 😄



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net